Autoracing  KL-varaosat

945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)

  • 439 Vastauksia
  • 123955 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 678
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+m90 & gt2556v | syöttöpumppu rempattu
« Vastaus #30 : 09.02.2014, 12:11:54 »
Kylläpäs tulee nyt kirjoiteltua. Eilenillalla/viimeyönä tuli laiteltua nyt viimenään toi sparanin räikkälukko. Aika hauska kampe... hangessa painelee kyllä eteenpäin ihan eri tavalla kuin aiemmin ja poikittainkin saa. :buck2: Räikän kolahtelu kuuluu kyllä aika selkeesti sisään.



Viitisen tuntia tais mennä asennuksessa... Pelkästään tunti meni ristitapin saamisessa pois, oli tällaisessa kunnossa:



Jotenki pikkurattaat päässy leikkaamaan kiinni ja sorvaamaan tollaset urat tappiin. Tapin lukkosokka oli poikki ja tappi päässy pyörimään jonku verran pikkurattaiden mukana. Lekalla sai aika kauan paukuttaa että sai tapin meneen noiden urien kanssa pikkurattaiden ohi.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 678
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+m90 & gt2556v | räikkälukko
« Vastaus #31 : 12.02.2014, 20:04:44 »
Heleveti helevetti.

Tässä kun nyt taas työttömänä on aikaa puuhastella niin vaihdoimpa tossa aamupäivällä tuon pajalta tulleen syöttöpumpun takaisin vakion tilalle. Hyvin tuntu vetävän, ahdotki nous siihen 1,8bar kieppeille. 30km päässä kotoa kuitenkin garretti antautu ja akseli poikki. >:(




Sellasta tänään...

Ja autolla kun nyt on vähän pakko päästä kehittelin tällasen patentin. :buck2: Peltilaippa pakopesään ja öljyntulo suoraan öljypohjaan, ilmanputsari ahtoletkun tilalle.



Tilasin nyt sitte HX35w:n, täytyy tän kanssa elää siihen asti...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4475
  • LH-uuno
Vs: 945 "D6" D24TIC+m90 & gt2556v | D24IC
« Vastaus #32 : 13.02.2014, 00:41:08 »
Paremmat öljynpaineet koneelle saat kun tulppaat tuon tulon.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 678
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+m90 & gt2556v | D24IC
« Vastaus #33 : 13.02.2014, 12:50:05 »
Kokeilin sellastakin, otin letkun poies ja banjopultin ympärille laitoin sellasen pronssiholkin(?) mutta ei tuntunu pitävän, tiputti aika rankasti läpi. Mites muuten ton vois tehä?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 381
Vs: 945 "D6" D24TIC+m90 & gt2556v | D24IC
« Vastaus #34 : 13.02.2014, 13:18:38 »
Sopivan kokoinen pultti, kupariprikka väliin ja pultti kiinni?
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 678
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+m90 & gt2556v | D24IC
« Vastaus #35 : 13.02.2014, 13:26:38 »
On niin ihmeellisellä kierteellä toi banjopultti ettei löydy miljuunalaatikosta :( eikä paikallisen varaosapuljun valikoimasta johon nilkutin heti turpon hajottua...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 678
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+m90 & gt2556v | HX35
« Vastaus #36 : 19.02.2014, 21:38:32 »
Tjoo... nyt on sitte HX35w. Ei nyt kyllä tullu kuviakaan näpsittyä ko ottaa senverta päähän toi huono herääminen. >:(

Eli vasta 4000rpm jälkeen tapahtuu ja ottaa justjajust 1,4bar... hukkiksen kellon letku kokeiltu ottaa irti,ei vaikutusta. Liekkö toi nyt sitte lisää syöttöä kaipaisi, kara on ainakin dremelöity aika loppuun. Perussyöttöä pitänee kokeilla lisätä.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 678
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+m90 & gt2556v | HX35
« Vastaus #37 : 21.02.2014, 00:12:03 »
Aijai ku vetelee mukavasti. Oli vaan ilmeisen timmit laakerit ahtimessa ku ei jaksanu herätä. On sisäänajautunu nyt sopivasti ja syöttöäkin lisätty. Ahtaa 1,6-1,7bar, välillä käy nopeesti 1,8. Seisovassa lähdössähän tuo ei pärjää edes mopolle, mutta 80-170kmh menee aika ripeesti. :) Tuli kokeiltua että 200km/h ottaa mittariin, ikinä menny mun aikana tommosta kyytiä tämä vehje.

Kuvia sitten taas joskus kun sukkahousu-ilmanputsarin tilalle saadaan tilattu vapaavirtauskartio. :D
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 678
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+m90 & gt2556v | HX35 :)
« Vastaus #38 : 25.02.2014, 13:09:17 »
Kasniin. BMC:n tuplakartio.



Hukkaportin kellon teline on vähän patentti, tossa kohtaahan se ei normaalisti ole vaan alapuolella, oli siirrettävä kun otti öljynsuodattimen jalkaan kiinni... Vähän turhan ohkasta peltiä, elää hieman muttei haittaa.

Kuten näkyy myös pakopainemittarille paikka, pakopainetta juuri ennen rajoitinta 2,0bar kun ahtoja 1,7. Tosin tuo nestevaimennettu pakomittari näyttää nollillakin jotain 0,1, neula ei laske ihan loppuun asti, tiiä oisko tossa vähän liikaa. Mutta kurissahan tuo näyttää pysyvän. :)


Edit: tais tuo sukkahoususuodatin hieman kuristaa... nyt kun pääsi kunnolla ajelemaan niin lukemat pyörähti toisinpäin eli nyt ahtaa 2,0 ja pakopainetta kutakuinkin 1,7. Vähän voisi ehkä laskea, tai sitten syöttöä nostaa, tuntuu että meno vähän hyytyy kun mennään 1,8bar yli. Hieman laihenee seos siis.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2014, 20:34:06 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 678
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+m90 & gt2556v | HX35 :)
« Vastaus #39 : 06.04.2014, 13:43:19 »
Kirjoitellaampa tännekin taas pitkästä aikaa...

Venakopan tiiviste tuli vaihdettua joku aika sitten kun vanha vuotanu ties kuin kauan. Uusi oli korkkia :o



Laitetaan ny vielä kuva holsetistakin ennenku meni paikalleen.




MItähän muuta... perän väljyys ei oo vieläkään selvinny, kävin jopa liikkeessä että näyttäkää tuolta se väljä pusla mutta eivät keksineet, pyöränlaakeri olis kuulemma vaihtoa vaille. Vaihdoin, ei vaikutusta, eikä ees välys pienentyny. Kuuluu kuulemma asiaan näissä millin-parin päittäisvälys takalaakereissa. :idiot2:

Askartelin myös huohottimeen öljynkeräinsäiliön, kuvia sitten kun hakenu paikkansa konehuoneesta.

Muuten on toiminu ihan mallikkaasti, bleedillä säädetty 2,0bar ahtopaine ja syöttöä sen mukaan. Täysillä ahdoilla lievä musta savu, sillon kai seos on kohdillaan. MItä tossa nyt sitte oisi, 200-230hv välillä luulisin. Penkissä pitää kyl kesällä käydä.

edittiä: pikku kiihdytysvideo:

Pätkää

« Viimeksi muokattu: 06.04.2014, 14:06:53 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 678
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+m90 & gt2556v | HX35 :)
« Vastaus #40 : 17.04.2014, 16:54:38 »
Senverran harvoin viitsii tätä romua pestä että täyty oikeen pari kuvaa ottaa.




D6 tarra tippunu takaa... pitäs liimata takasin.



Ja eiköhän se kuki taas. Pääsee kesällä taas maalaileen, on sentäs helppoa kun voi telalla vedellä eikä sävyeroa taia hirveesti tulla kun saman purkin maalia vielä jälellä. :D

Hyvin on pelannu, mitä nyt öljyä saa lisäillä. Laturin hiilet alkaa olemaan aika finaalissa, vähän räpläsin niitä niin nyt ei tartte polkea startin jälkeen jotta alkaa lataan. Pitänee uusia nekin vielä joskus...

Eipä sitten muuta hirveesti. Ulkonäkökään ei pahemmin oo muuttunu, talven aikana tuli kyllä ruutumaski.



Loppuun vielä koeponnistukset
« Viimeksi muokattu: 17.04.2014, 16:58:03 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 945 D24TIC & gt2556v
« Vastaus #41 : 30.05.2014, 16:28:31 »
Ja tässä ihmettelyä... eihän 900-sarjasta löydy paksin kantta tollasella tekstin fontilla?

Kyyllä niitä 940 TurpoIntteCool merkkejäkin onn.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 678
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35
« Vastaus #42 : 31.05.2014, 01:18:45 »
Jahaa... ei oo vielä sattununna silmään kuin Turbo -tekstejä.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 678
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35
« Vastaus #43 : 21.06.2014, 16:20:55 »
Taas sattuu ja tapahtuu.

KGtrimingiltä tuli jokunen uretaanipusla perään jotta sais nuljuamisen loppumaan. Vielä kerenny vaihtaa oikeestaan kun panhardiin vaikka on tostakin jokunen viikko. Noihin isompien vaihtoon tarvii kai jo prässiä, täytyy kattoa joku sauma kun voi joltaan lainata.



Sittensitten... yritin torstaina käyttää leimalla, vaan katsuri ei tykänny holsetista ja laittoi leimaan että moottori muutettu. >:( Eipä siinä sitten ku samana iltana Imatran suuntaan 190km hakemaan alkuperästä t3:sta, kun se iteltä meni sillon aikanaan ihan silpuksi... tässähän tää juhannus meni sitte remonttia tehdessä. Jos sais maanantaina sitte leimattua LAILLISEN ahtimen kanssa.

Vähän huono kuvakulma kun ei kokoero näy ihan niin selkeesti mitä luonnossa.



Muuta sanottavaa ei sitte ollukaan leimalla. Jarrut, valot, iskarit ok, päästötkin oli jotain 2,3 kun 3,0 tulisi hylky. Että muoviämpäri, turhaa työtä tämmönen taas vaihtaa eestaas kaikki palikat...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 678
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35
« Vastaus #44 : 22.06.2014, 14:55:57 »
Ja taas suhistellaan vakiogarretilla. Niin paljon on tilaa kun holsettia tuolla kerkes tottua kattelee että vaikka laittas toisen tällasen:



Olen kuullut että kun pakopesä on kaksinieluinen, on pakosarjassakin aihetta olla kaksi osaa... joten nyt sitte on tässäkin:
Edit: Niin tosiaan vaihoin pakosarjankin tuossa ahtimen mukana, ei raaskinu just oikastua holsetin kanssa naitettua laippaa laittaa tollasen vakioromun kanssa. Ja tässä työn alla nyt se joka menee holsun kanssa takaisin.





Vähän korkea kynnys oli lähtä valusarjaa hitsailemaan, kun ei tässä oikeen osata hitsata mitään muutakaan... yritin ekaks sellasta EGR:n röörin kautta tungettavaa välilevyä mutta ei sitä oikeen saanu mitenkään fiksusti. Joten on sitte noin. Vimosen päälle jos ois tehny ni ois jättäny vähä laipan yli tuon levyn ja käyny sitte koneistamolla vetäsemässä tasaseksi koko laipan ja levyn, niinku on täällä kai ainakin J_Lanttola tehnyt. Niin pitkälle ei oikeen riittäny kiinnostus kun sitä sais sitte kuskata sinne koneistamolle eestaas jne. Alle milli jää nyt tuohon levystä laippaan, eikai se nyt pahemmin virtauksia sotke. Tai vähemmän se kai näin sotkee kun ilman koko levyä. :buck2:
« Viimeksi muokattu: 22.06.2014, 15:21:13 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

 

Elekma  Autoracing