täytyypä tarkistaa toi hihnan ajoitus. voiko noi samat suuttimien putket laittaa takaisin, kun ne irroitetaan. Railin putkea ei ainakaan voi tai ei suositella? Mutta väärän ajoituksen luulisi nakuttavan kyllä kaikilla kierroksilla ja kokoajan. jos tossa on elektroniikalla nokan säätö se on sitten varmaan paskana
Ei siinä venttiilikoneistossa mitään nokansäätöä tai edes mitään elektroniikka ole

. Nuo mitä mainitsin ovat mulle vastaan tulleita vehkeitä, mistä tulee äänekäs raksutus. Tuo ajoitus yhden hampaan pielessä (en muista kumpaan suuntaan) aiheuttaa että venttiilit osuvat hyvin lähelle mäntää tai melkein kiinni. Sitten tietyllä kierrosluvulla rämistää pahasti rikkoen ennenpitkää kaiken

.
Jos venttiilikoneistoon päätyy kurkkaamaan, niin olen niitä suutinputkia kiinnitellut ties kuinka monta kertaa, eivätkä vuoda. Ennen suutinten kiinnitystä olen ne ruuvit sovittanut sormikireydelle siihen asentoon, missä ne eniten kiertyvät. Suutinten kiinnikkeet sensijaan olisi hyvä vaihtaa, kun ne saattavat olla taipuneita tai peräti katkeavat uudelleenkiristyksessä aiheuttaen vuotoa suuttimien juuresta.
Edit: Äänekäs raksutus tietyillä kierroksilla kyllä kertoo useimmiten välyksestä jossain, mikä sitten resonoi.