Syötönlisäys noin 25-30% kautta kartan, 16v koneella voi ainakin matalalla kuormalla ajella E85 lähemmäs lambda 1,22 eli jotain 12:1 AFR (vastaa bensa AFR 18) , eli kun map arvo on 25-60kPa. Itellä muistaakseni lambda 1,3 alle 25kPa (E85), 1,18 25-40kPa, lambda 1,12 40-60kPa ja 1,05 60-80kPa. 100kPa, eli "vapari" täyskaasulla lambda on 1 (turbokone), vaparikoneessa pidän sen lambda 0,85, eli bensa AFR 12,5.
Bensa stökiömetrinen AFR on 14,7 ja E85 on 9,76
Eli vastaus kysymykseen, riippuu kertooko lambdamittarisi AFR vai Lambda arvoja ja ymmärtääkö ruiskusi AFR vai lambda arvoja "target" taulukolle?
Eli jos näkyy lambda arvot ja taulukko on lambdaa varten, ni ei tartte tehdä mitään, eikä oikeastaan AFR taulukoillekkaan, paitsi että voi ajaa laihemmalla seoksella ja säästää polttoainetta E85 kanssa kun bensalla.
Megalla esim laitetaan lambda arvot, ja itse ajanut niin että innovate ilmoittaa bensa AFR arvot ja megan "lambda target" taulukossa on bensa AFR arvot, vaikka ajan E85, helpottaa ainakin omasta mielestä säätöä.