Erikoista. Toki mahdollista. Ruotsissa ollaan pitkään oltu sitä mieltä, että E85 saa hartsit liikkeelle. Miksi ne sitten bensalla palaisi paremmin pois, tai onko joku muu keino nyt mitä en tähän keksi?
Tuopa oli niin mielenkiintoinen väite, että piti oikein kuukkeloimahan ruveta ruåttiksi.
Tämmöiseen törmäsin heti aika monessakin paikassa:
"På samtliga bilar måste man se till att vara flitig med att byta bränslefiltret några gånger i början då E85 är alkohol och därmed mycket renande och
löser därför upp bensinavlagringar och harts från bränslesystemet och detta kan hamna i spridarna (vilket har hänt på min Dodge Van)."
Notta tokkohan tuossa hiukka perää on, mutta nyt kyllä vähän väärin olette ymmärtäneet tuon asian minun mielestäni. Minun ruottinymmärrykselläni tuo kääntyy sillee, että koska viuna on niin tehokas liuvotin, että lähtee vaikka aivot päästö, niin
autostakin lähtee kaikki vanhat bensasta kerrostuneet paskat liiikenteesöön! Bensasta sitä hartsia tuloo sinne systeemiin.
Notta sitten kun on etanoliin vaihrettu ja kotvanen ajeltu, niin vanhat bensa-ajan hartsipaskat lähtöö liikenteesöön ja tukkii viltterit ja suuttimet. Notta sen takkii sielt suuttimest sitä hartsia löytyy alussa!
Ratkaasun ei tosiaankaan pitäs olla, että ajellaan bensalla aina välillä, koska sieltähän sitä hartsipaskaa on tullukki?