0
0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.
Hauhon ABC kylmäasemalle 12-tiellä on näemmä ilmaantunut E85 laatua tankattavaksi.
Mitkä pakkas asteet alko olemaan semmosia kriittisiä käyntiin lähtö lämpötiloja viinan kanssa?
Mitkä pakkas asteet alko olemaan semmosia kriittisiä käyntiin lähtö lämpötiloja viinan kanssa? Lohkolämppärillä ja ilman? Nyt kun on ollut noin -15 niin lämmityksestä lähtee aika helposti vielä käymään, mutta 8h seisomisen jälkeen ilman lämmitystä on jo vaikeaa.. Toki megan säädöt varmaan vielä hakusessa.. Kylmänä startattaessa muutenkin tekee silleen kun konepyörii niin välillä lyötakaisin päin? Väärä ennakko käynnistäessä ehkä?
Niin tiedossa tuo oli jo aiemmin kun tutustuin tuohon oman flexifuelin saloihin vuosi sitten. :hello:Oisko tuossa kysymys ohjainlaitteen kyvystä/nopeudesta reagoida polttonesteen laadun muutokseen. Vanhemman polven boksit ei seuraa tilannetta tarpeeksi nopeasti/eivät "veny" niin isoihin muutoksiin niin anturi vaaditaan että saadaan lähemmäksi oikeaa kartat jo ennen koneen käynnistystä.
Eikai tankissa ole antureita vaan jossain pa-linjastossa. Siksi on luonnollista että lukemat muuttuu vasta sen jälkeen kun moottori on käynnissä / on ajettu vähän?Live data? Eka googlaus vei jonnekkin terveydenhuollon puolelle..
Eilen satuin tankille samaan aikaan flexi-fordi kuskin kanssa ja hänen kokemuksiensa mukaan ruosteen kemiallinen merkki käyttäytyy kylmäkäynnistyksessä aika pitkälle samalla tavalla pakkasen suhteen kuin oma vinokone. Eli -15C lämpötilassa ei enää käynnistytä laakista käyntiin kuin palmupuun alta. Ja pienikin (10L) bensa-douppaus poistaa ongelman, kuten minulla 20L täyteen tankkiin tekee. Laiskana en viitsi puljailla korttien kanssa montaa kertaa, joten lorottelen sitä Wiinamäen miehen lempiainetta pääsääntönä tankin täyteen. Tänä talvena olen kahdesti doupannut ja muutoin on menty raa'alla aineella!