Elekma  Autoracing

S70 '98 Takapyörästä kuuluva helinä/kilinä.

• 4 Vastauksia
  • 2041 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhagee

• Vieras
Eli takapyörän luona kilisee ja helisee terävissä montuissa. Voisinko johtua käsijarrukengistä? Ääni tulee vasemmalta ja siellä puolen käsijarru ottaa 2 kahvan naksausta myöhemmin. Olen kuullut muissakin samanikäisissä volvoissa samaa kilinää kun ovat ajaneet ohi  :).
Takapalat+ as. sarja ja satulat olen vaihtanut kun olivat sököt, helinä väheni..

Ei kuulu sisälle, mutta jos ajat ikkuna auki niin ääni heijastuu jostain seinästä tjsp...

Kellään kokemuksia?

Lisäys: Jos rengasta potkasee niin se helähtää myös..
« Viimeksi muokattu: 25.03.2013, 22:17:29 kirjoittanut juhagee »

Poissa Hammiska

• De Luxe
  • *
  • Wolwoilu on hauska ja kallis harrastus
Vs: S70 '98 Takapyörästä kuuluva helinä/kilinä.
« Vastaus #1 : 27.03.2013, 22:18:23 »
Eli takapyörän luona kilisee ja helisee terävissä montuissa. Voisinko johtua käsijarrukengistä? Ääni tulee vasemmalta ja siellä puolen käsijarru ottaa 2 kahvan naksausta myöhemmin. Olen kuullut muissakin samanikäisissä volvoissa samaa kilinää kun ovat ajaneet ohi  :).
Takapalat+ as. sarja ja satulat olen vaihtanut kun olivat sököt, helinä väheni..

Ei kuulu sisälle, mutta jos ajat ikkuna auki niin ääni heijastuu jostain seinästä tjsp...

Kellään kokemuksia?

Lisäys: Jos rengasta potkasee niin se helähtää myös..

Tyhmä ajataus, mutta minulla kitisi takapenkkien lukitus kun autolla ajoi monttuihin. Meinasin jo haudata vehkeen suohon, kun väljää ei löytynyt mistään. Heiluttelemalaa autoa takaovi auki huomasin takapenkin lukitusmekanismissa kuivuutta/väljyyttä, joka kuului ulos asti. Kannattanee kuitenkin tarkistaa :P
945 2,0 GLE -91 (myyty)
V70 1998 2,5/20V
Renoo Megane I 1,6 -02 (myyty)

Poissa artoR

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 29.03.2013, 08:51:18 »
Jousen alakiinnike löysällä.
244Turbo -83    850T-5R -95    V70 2.4T Ocean Race -02
www.garaget.org/artoR

juhagee

• Vieras
« Vastaus #3 : 12.04.2013, 18:02:07 »
Onko näistä yleensä mennyt mitään tukivarsia takaa ym.. vai minkälaiset rakenteet siellä on? Nimittäin kun renkaaseen potkasee rengas mielestäni heilahtaa vähän liika, ihan kun olisi pultit löysällä vaan ei ole :).

Tutkin huomenna tarkoin, mutta jos on mennyt jollakin takaa jotain kriittistä osaa niin saa kertoa kokemuksia!

juhagee

• Vieras
« Vastaus #4 : 13.04.2013, 13:45:09 »
Jarrupalat ja kengäthän ne oli syylliset  :buck2:

Autodiagnoosi  Carcom Oy