Kulkukoira  Proturbo

V50 2.0D -07 pari ongelmaa

  • 10 Vastauksia
  • 3839 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
V50 2.0D -07 pari ongelmaa
« : 28.03.2013, 13:10:28 »
Eli muutama viikko sitten tuli ostettua tuollainen V50 2.0D ja noin kolmesta viikosta kaksi viikkoa auto on jo viettänyt pajalla  :2funny:

Ongelmana oli siis Moottorijärjestelmä vaatii huoltoa ilmoituksen ilmaantuminen ja korkea kulutus ja ensiksi pari viikkoa sitten vikakoodi tuli ahtopaineanturilta. Myyjäliike(Länsiauto) vaihtoi sen ja soitti että nyt on kunnossa ja voi tulla noutamaan. Pääsin autolla n. 3km ja ilmoitus tuli näyttöön uudelleen ja vein auton sitten suoraan takaisin. Sitten myyjäliike vei auton Bilialle jossa oli todettu ilmamassamittarin olevan viallinen ja auto meni sitten takaisin länsiautoon korjattavaksi (?!?) Tänään sitten kävin hakemassa tuon ja auto vaikutti olevan kunnossa, ilmoitusta ei näy enää, mutta kulutus keikkuu ensimmäisen parin sadan kilometrin testin jälkeen lähes 8l/100km tuntumassa ja mielestäni auto alkoi nykimään tasakaasulla ajettaessa. Ehkä taajamanopeuksissa tuntuvammin..  :-[ Tiistaina auto menee taas länsiautoon...

Hiljaisessa nopeudessa  n. alle 20km/h, jostain edestä kuuluu semmoinen hinkuttava ääni. uu-uu--uuuu. kytkinpolkimen asennolla ei ole merkitystä ja ääni lakkaa heti kun pysähtyy ja alkaa kun lähtee liikkeelle. Kovemmassa nopeudessa se häviää/peittyy muun metelin taakse. Jotta ei menisi liian helpoksi ääni kuuluu vain harvakseltaan..  :'(

iskinkö mä ny käteni isoon läjään kakia?

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1994
  • S60 T6 AWD -11
Vs: V50 2.0D -07 pari ongelmaa
« Vastaus #1 : 28.03.2013, 13:49:20 »
Eli muutama viikko sitten tuli ostettua tuollainen V50 2.0D ja noin kolmesta viikosta kaksi viikkoa auto on jo viettänyt pajalla  :2funny:

Ongelmana oli siis Moottorijärjestelmä vaatii huoltoa ilmoituksen ilmaantuminen ja korkea kulutus ja ensiksi pari viikkoa sitten vikakoodi tuli ahtopaineanturilta. Myyjäliike(Länsiauto) vaihtoi sen ja soitti että nyt on kunnossa ja voi tulla noutamaan. Pääsin autolla n. 3km ja ilmoitus tuli näyttöön uudelleen ja vein auton sitten suoraan takaisin. Sitten myyjäliike vei auton Bilialle jossa oli todettu ilmamassamittarin olevan viallinen ja auto meni sitten takaisin länsiautoon korjattavaksi (?!?) Tänään sitten kävin hakemassa tuon ja auto vaikutti olevan kunnossa, ilmoitusta ei näy enää, mutta kulutus keikkuu ensimmäisen parin sadan kilometrin testin jälkeen lähes 8l/100km tuntumassa ja mielestäni auto alkoi nykimään tasakaasulla ajettaessa. Ehkä taajamanopeuksissa tuntuvammin..  :-[ Tiistaina auto menee taas länsiautoon...

Hiljaisessa nopeudessa  n. alle 20km/h, jostain edestä kuuluu semmoinen hinkuttava ääni. uu-uu--uuuu. kytkinpolkimen asennolla ei ole merkitystä ja ääni lakkaa heti kun pysähtyy ja alkaa kun lähtee liikkeelle. Kovemmassa nopeudessa se häviää/peittyy muun metelin taakse. Jotta ei menisi liian helpoksi ääni kuuluu vain harvakseltaan..  :'(

iskinkö mä ny käteni isoon läjään kakia?

Tiedätkö entisen omistajan, soita sille ja kysele varovasti..
Suomessahan autot vaihdetaan vasta kun siinä on joku vika, muuten ajellaan itse...
Autoliikkeet kyllä laittavat korjausriskin pyyntihintaan, eivät nekään tiedä auton oikeaa kuntoa eivätkä myyntiä varten tee kuin pesun ja puhdistuksen.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: V50 2.0D -07 pari ongelmaa
« Vastaus #2 : 28.03.2013, 14:46:45 »
En tiedä kuka auton on viimeksi omistanut, ilmeisesti kuitenkin syystä vaihtanut autoa  :o Minä taas vaihdoin autokuumehoureissa  :D

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -07 pari ongelmaa
« Vastaus #3 : 28.03.2013, 14:54:16 »
Trafin sivuilta saa tilattua historian, maksaa jonkun euron. Pankkitunnukset kainaloon..

Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
Vs: V50 2.0D -07 pari ongelmaa
« Vastaus #4 : 28.03.2013, 14:58:16 »
Jos kulutus kowa, niin saattaapi olla tuo kaikkien rakastama Hiukkasuodatin tukossa ...

Bilia ehdottaa tietysti heti vaihtoa, mut ...

Kyllä se ajaminen Volvolla vielä iloksi muuttuu ;)
Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: V50 2.0D -07 pari ongelmaa
« Vastaus #5 : 28.03.2013, 15:20:41 »
Jos kulutus kowa, niin saattaapi olla tuo kaikkien rakastama Hiukkasuodatin tukossa ...

Bilia ehdottaa tietysti heti vaihtoa, mut ...

Kyllä se ajaminen Volvolla vielä iloksi muuttuu ;)

Mä olin jotenkin jäänyt siihen käsitykseen, että tässä ei hiukkassuodatinta olisi, kun on sen verran vanha.
 

Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
Vs: V50 2.0D -07 pari ongelmaa
« Vastaus #6 : 28.03.2013, 15:22:50 »
Mä olin jotenkin jäänyt siihen käsitykseen, että tässä ei hiukkassuodatinta olisi, kun on sen verran vanha.

Hmmm ... Saatanhan Mie olla väärässä ... Myönnän ...
Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: V50 2.0D -07 pari ongelmaa
« Vastaus #7 : 28.03.2013, 16:42:46 »
Milläs tuon nyt saa varmuudella tietää? Siniseltä kysymällä?

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 198
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -07 pari ongelmaa
« Vastaus #8 : 28.03.2013, 17:11:14 »
Milläs tuon nyt saa varmuudella tietää? Siniseltä kysymällä?

Katso auton alle.
Kuvan näköinen tötterö sieltä saattaa löytyä.
Toinen voi olla katalysaattori.
Hiukkassuodattimeen menee nuo kaksi ohuempaa putkea.



Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: V50 2.0D -07 pari ongelmaa
« Vastaus #9 : 02.04.2013, 15:01:25 »
Mielestäni en nähnyt tuon näköistä pönttöä auton alla. Tosin en nähnyt sinne ihan kunnolla, kun auto on sen verran matala. Tai mulla liikaa ympärysmittaa  :P
Muuten ei mitään uutta sen saralta, nyt se häiriöilmoitus on tullut muutaman kerran ja sen jälkeen auto tuntuu tehottomalta. Kulutus on tällä hetkellä 7.2l/100km ja nykiminen on selvintä n. 50km/h:ssa.

Ujelluksen paikansin jarruihin, tai tänään se kuului selvästi vielä 40:n vauhdissa ja hävisi heti jarrua painettaessa.. Merkillistä on mielestäni se, että se ei tosiaan kuulu kuin silloin tällöin  :o

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: V50 2.0D -07 pari ongelmaa
« Vastaus #10 : 09.05.2013, 21:18:41 »
 :o Auto vietti korjaamolla nyt kahdeksan viikkoa ja mitään vikaa ei löydetty. Oireet pysyivät kokoaika samoina, korkea kulutus(jota myyjä ehätti jo väittää normaaliksi), nykiminen ja häiriöilmoitus info näytössä. Lopullinen ratkaisu oli sitten kaupan purku  8)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron