Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kuinka olet telonut/satuttanut itseäsi autohommissa? (+muita kommelluksia)

  • 184 Vastauksia
  • 57990 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Mulle on nuoruudesta jäänyt mieleen monta tunarointia.

- ollessani noin 5 vuotias, isäni näytti verstaallaan miten polttimo syttyy rautalangalla akunnapojen välillä. Salaa sitten veljeni kanssa lähdimme kokeilemaan samaa. Neljä pientä kättä piti rautalangasta kiinni. Tietenkin lanka osui navasta napaan muuttuen punahehkuiseksi. Seuraava yö meni kädet pesuvadissa kylmässä vedessä.

- ranne murtui kun ehkä 10 ikäisenä löysin isän ladasta veivin. Pakkohan oli kokeilla jos vaikka käynnistyisi. Se potkaisi takaisin niin että ranne murtui.

- joskus unohtui pakoputken kiinnikkeen kumilenkki. Väkisin venyttelin sitä paikoilleen mutta ote lipesi ja rystynen osui lämpösuojaksi tarkoitetun alumiinipellin reunaan. Meni se pelti sitten luuhun asti.

- kerran kiinnipuristettu mcPersson jousipaketti laukesi huonolaatuisen puristimen takia. Oli peukalo pitkään melkolailla turvoksissa.

- ym. ym.
 
« Viimeksi muokattu: 30.07.2015, 08:03:11 kirjoittanut Nortti »

Poissa turbozio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Yks tapaus
- astuin transportterin tavaratilan lattialle ja ponnistin,no pää osui liukuoven karmiin sellaisella voimalla että taju katosi hetkeksi ja heräsin tavaratilan nurkasta selällään.Päähän koski aivan hitosti   :buck2:
volvo v70 d5 -07    ja  v70-00

s73

  • Vieras
Alustaa massatessa poltin mahani kuumailmapuhaltimella, puhalllin maassa ja kierähdin päälle. :-[

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
17-kesäisenä koulussa tiputin ramppinosturilta siskoni auton keulan, käänsin starttia ilman että oli kytkin pohjassa. Rellussa oli sen verran venkula vaihdekeppi että olin varma että on vapaalla  :nohnoh
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Nyt viime perjantaina töissä naarmutin itseäni kätöseen, kun olin millistä ruostumatontateräslevyä kiinnittelemässä hotellin keittiössä. Levy oli pyödällä ja tiputin rautasahan lattialle, ja sitä poimiessani käsivarteni osui terävään levyn reunaan tehden 6 centtiä pitkän ja n.4mm leveän naarmun.
Verta tuli kuin pistetystä siasta, mut ei onneks sattunu. Syväkin oli jonkun verran, mutta sain nopeasti ensiapukaapista siteen siihen, en viitsynyt lähteä acutaan neulottavaksi kun itsellä oli tiedossa tupaantulijaiset lauantaina ja ohjelmassa oli saunaa ja paljua jne.. niin siinä vaiheessa olisi lääkäri kieltänyt moiset hurvittelut, mut nyt nekin vietettiin kunnialla  ::)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3472
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Äsken hitsasin 240 kilpuria niin tippui palavaa kotelosuoja-ainetta suoraan poskeen, hyvin lähti nahka poskesta..
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

masake

  • Vieras
Kai tämäkin autohommista menee kun Neste rallissa Ouninpohjassa petti telttatuolista kangas ja sormi tietty putkien väliin . Oikean nimettömän alempi nivel repesi sisäpuolelta auki ja siitä luut näkyviin . Viisi tikkiä ja viikossa parani .


Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Eilen piti purkaa vaimon raskaita laukkuja Hiacesta talliin, noh Hiace oli vieraitten tieltä parkittu aika ahtaaseen väliin niin päätin että työnnänpäs sitä metrin niin mahtuu paremmin takaluukku auki. Sinä pilkkopimeässä tetsasin auton etuovella olevaan mustaan kukanistutuslaatikkoon silmälleni, pyhähousut meni ihan multapaskaan ja sääriluuihin sattui. Kiroten yritin sitten työntää autoa mutta eihän se tohvelit jalassa lähtenyt kuopistaan. Pakko oli sitten vaan ahtaasti vetää tavarat autosta mutta auton avaimet hukkui prosessin aikana ja niitä sit taskulampuilla etsittiin yömyöhällä nurmikolta :buck2: :idiot2: :facepalm:
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Lisätäähä vähän listaa  ;D

kuorma-auton rumpu tipahti sormien päälle kun irrotin navasta sitä, onneksi oli paksut hanskat niin ei lähteny kun nahkaa jonkun verran  :2funny:
240 pohjaa hitsatessa tipahti hitsi kipinä suoraan paidan alle, toki olin syvällä auton alla kun hitsasin niin ei auttanut kun vaan huutaa hulluna  :D
jarrunesteet on ollu monesti silmässä ja kuumat jäähdytinnesteet...
lukemattomia kynnen irtoamisia ja kunnon verinaarmuja :D
paras oli kun ajoin purku autoo rampille, jarrut oli kadonnu yön aikana niin ylihän se rampista sujahti  :idiot2:
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Slerbahuuli

  • Vieras
Peruutin äsken VåLVåN oven eteen ja otin takakontista ostoksia.

Käännyin ympäri ja ajattelin nousta rapulle ja siitä sisälle, unohdin vetokoukun ihan kokonaan.

Polven alapuolelle sääreen aivan p*rk*l**n kovaa potkaisin koukkua. Henki salpaantui kivusta ja ostoskassit tippui siihen paikkaan.

Hetken tauko ja homma jatkuu. Nyt vain on niin kipeä jalka, että nippanappa voi kävellä, makuuasennossa meinaa hengitys salpaantua kun sattuu niin muoviämpäristi... :D

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Peruutin äsken VåLVåN oven eteen ja otin takakontista ostoksia.

Käännyin ympäri ja ajattelin nousta rapulle ja siitä sisälle, unohdin vetokoukun ihan kokonaan.

Polven alapuolelle sääreen aivan p*rk*l**n kovaa potkaisin koukkua. Henki salpaantui kivusta ja ostoskassit tippui siihen paikkaan.

Hetken tauko ja homma jatkuu. Nyt vain on niin kipeä jalka, että nippanappa voi kävellä, makuuasennossa meinaa hengitys salpaantua kun sattuu niin muoviämpäristi... :D
Sitä se tupakointi teettää :-\
No kun halvalla sai.

Slerbahuuli

  • Vieras
Sitä se tupakointi teettää :-\
Totta. Eikä olisi koko hommaa sattunut jos en polttaisi. Ei kestäs hermot veivata autoa oven eteen.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3621
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Nyt voi kirjottaa ku suunnilleen muistaa mitä tapahtu. Olin s60 vaihtamassa takavaimenninta. Makoilin auton alla selällään ja olin uuden vaimentimen saanu "hollille" ja olin rälläköimässä hitsauspintoja. Näin kun vaimennin lähti tulemaan kohti ja kerkesin vähän päätä kääntää. Seuraava muistikuva on kun olin auton alla mahallaan, käsi pään vieressä ja sepelin painaumat poskessa. Oli vähän outo olo, laitoin putken vähän sinne päin ja ajoin kotiin. Kaikki äänet tuli tosi kaukaa enkä voinu keskittyä mihinkään. Kotona huomasin vasta että toinen otsasta ja ohimosta ihan turvoksissa ja tosi aran tuntonen ja punanen naarmu meni otsan ja ohimon yli. Mietin vähä aikaa mistä se on tullu ??? Ja parin tunnin päästä hoksasin että varmaan pitäs käydä lääkärissä. Soitin päivystykseen ja käskivät tulla heti mutta ite ei saa ajaa. Lääkärissä käynnistä muistan vaan sen verran että tilasin ferritan putkiston siellä :D yö  sain olla kotona kun parempi puolisko on terveydenhuoltoalalla mutta tunnin välein piti ravistella hereille ja kattoa että oon hengissä. Seuraavana päivänä uudestaan päivystykseen kun oksensin yölläki, suoraan magneettikuvaukseen ja neurologisiin testeihin. Neurologi kirjotti paperille pari sanaa jotka mun piti lukea ääneen. Paperi kun käännettiin ympäri en muistanu yhtään mitä olin just lukenu. Magneettikuvissa ei onneks näkyny mitään. Lääkäriltä kun pyysin kipulääkkeitä se vaan pyöritteli silmiä kun kuulemma mulle oli edellisenä iltana määrätty kovat kipulääkkeet ja varotettu niiden käytöstä mutta en muistanu siitä mitään. Diagnoosiks kirjattiin aivovamma, laajoja muistiaukkoja on vieläki ja silmät on valonarat. Mitä tästä opitaan? Ei todennäkösesti mitään. Oishan tuo kyllä kiva ku tietäis mitä on tehny toissaviikolla..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Nyt voi kirjottaa ku suunnilleen muistaa mitä tapahtu. Olin s60 vaihtamassa takavaimenninta. Makoilin auton alla selällään ja olin uuden vaimentimen saanu "hollille" ja olin rälläköimässä hitsauspintoja. Näin kun vaimennin lähti tulemaan kohti ja kerkesin vähän päätä kääntää. Seuraava muistikuva on kun olin auton alla mahallaan, käsi pään vieressä ja sepelin painaumat poskessa. Oli vähän outo olo, laitoin putken vähän sinne päin ja ajoin kotiin. Kaikki äänet tuli tosi kaukaa enkä voinu keskittyä mihinkään. Kotona huomasin vasta että toinen otsasta ja ohimosta ihan turvoksissa ja tosi aran tuntonen ja punanen naarmu meni otsan ja ohimon yli. Mietin vähä aikaa mistä se on tullu ??? Ja parin tunnin päästä hoksasin että varmaan pitäs käydä lääkärissä. Soitin päivystykseen ja käskivät tulla heti mutta ite ei saa ajaa. Lääkärissä käynnistä muistan vaan sen verran että tilasin ferritan putkiston siellä :D yö  sain olla kotona kun parempi puolisko on terveydenhuoltoalalla mutta tunnin välein piti ravistella hereille ja kattoa että oon hengissä. Seuraavana päivänä uudestaan päivystykseen kun oksensin yölläki, suoraan magneettikuvaukseen ja neurologisiin testeihin. Neurologi kirjotti paperille pari sanaa jotka mun piti lukea ääneen. Paperi kun käännettiin ympäri en muistanu yhtään mitä olin just lukenu. Magneettikuvissa ei onneks näkyny mitään. Lääkäriltä kun pyysin kipulääkkeitä se vaan pyöritteli silmiä kun kuulemma mulle oli edellisenä iltana määrätty kovat kipulääkkeet ja varotettu niiden käytöstä mutta en muistanu siitä mitään. Diagnoosiks kirjattiin aivovamma, laajoja muistiaukkoja on vieläki ja silmät on valonarat. Mitä tästä opitaan? Ei todennäkösesti mitään. Oishan tuo kyllä kiva ku tietäis mitä on tehny toissaviikolla..

Aika pahasti on osunut sopivaan kohtaan, jos ihan makoilukorkeudella auto on ollut. :o Tuuriakin ollut mukana, rälläkällä olisi tajuttomana voinut saada pahaa jälkeä aikaiseksi.

Mulle ei oo mitään vakavaa sattunut ainakaan vielä - onneksi. Viimeksi jousia katkoessa oli lähellä, kun lokarin sisään tuettu tolppa päätti lähteä liikkeelle. Jousi oli siis lattialla auton vieressä. Tolppa rälläkkäkäteen ja laikka toiseen, mutta pintanaarmulla selvittiin taas kerran. Ei paljoa syvemmällä olis tarvinnut käydä että olis luu paistanut.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3621
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Aika pahasti on osunut sopivaan kohtaan, jos ihan makoilukorkeudella auto on ollut. :o Tuuriakin ollut mukana, rälläkällä olisi tajuttomana voinut saada pahaa jälkeä aikaiseksi.

Mulle ei oo mitään vakavaa sattunut ainakaan vielä - onneksi. Viimeksi jousia katkoessa oli lähellä, kun lokarin sisään tuettu tolppa päätti lähteä liikkeelle. Jousi oli siis lattialla auton vieressä. Tolppa rälläkkäkäteen ja laikka toiseen, mutta pintanaarmulla selvittiin taas kerran. Ei paljoa syvemmällä olis tarvinnut käydä että olis luu paistanut.
ilmeisesti kohta johon putki kolahti on herkin alue jälkioireiden kannalta..

Joku täällä laski että jos vaimennin paino 5kg ja tuli 40cm korkeudesta niin osumamassa oli vähän vajaa 20kg. Todennäkösesti suojalasit on pelastanu vähä, en oo nähny niitä sen jälkeen mutta päässä ne ei enää ollu tällin jälkee(muistin muutama päivä sitten).
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

 

Kulkukoira  Proturbo