Kai se seosmittarissa pitäis näkyä jos se sitä soppaa sinne kokoajan täysillä työntäis? No kävin nyt ainakin ostamassa sen bensanpaine mittarin ja laskin ahdot niin pienelle kun saa niin voi taas koittaa mitä tahahtuu.
Kiihdytyksissä sinulla menee paksulle ja aikas paljon, koska vakio LH pitää sen siellä AFR:n 12,5 tuntumassa kiihdytyksissäkin (FK/FT). Se selittää osan kulutuksesta.
Ja eihän se sinne kokoaikaa ylimääräistä työnnä, vaan kiihdytyksissä. Tasaisella kaasulla LH rakastaa Lambda-arvoa 1 ja säätää sen siihen joka tapauksessa, ellei jotain ole uskomattoman pielessä ja tällöin usein saapi nähdä myös sen vikavalon, jota myös lambda-anturin valoksi luullaan.
Mutta siihen matkanopeuteen et pääse ilman kiihdytyksiä. :hello:
Koska jos sinulla on vakiosuuttimet ja ahtoja 1,3 baaria, niin vakiosumut ovat olleet tapissa jo pitkään ja kilinä&kalina on kiihdytyksissä melkoinen (eli kone takuulla nakuttaa). Vakiosuuttimet loppuvat n. 1 baarin ahtopaineessa.
Joten jos kone ei nakuta 1,3 ahdoilla ja suuttimet on varmuudella vakiot, niin ainoa vaihtoehto on se, että sinulla on tolkuttomat bensan paineet.
Entä oletko käynyt autosi kanssa koskaan päästömittauksessa?
Oletko itse rakentanut nuo viritykset vai ostanut valmiina auton sellaisena kuin se on?