Race.fi  Puotilan autokorjaamo

240 M47 korjaaminen

  • 1 Vastauksia
  • 1101 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vkona

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
240 M47 korjaaminen
« : 09.04.2013, 11:21:21 »
Hei,

Asensin M45:n tilalle M47, jotka molemmat mittarivaijerillisia laatikoita.
M47 laitoin 1.6 litraa Mobil New Life 0W-40 öljyä (linkki: http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/carengineoils_mobil-lubricant-selector.aspx
M47 siis paikoillaan, ja moottori käyntiin.
Kytkin pohjassa - kaikki ok (tietenkin kun laatikko on edelleen tilassa, jossa mikään ei pyöri).
Vaihde vapaalle, kytkin ylös, nyt laatikko kuulostaa siltä kuin pyörittelisi pistolapiota sorakasassa.

Jotain pitää varmaankin korjata....
Onko hyviä ohjeita mihin laatikon vien hoitoon?
Vai onko vika sellainen, joka on kotikonstein (mitä vaatimuksia?) korjattavissa?

Vesa

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: 240 M47 korjaaminen
« Vastaus #1 : 12.04.2013, 11:25:26 »
Kytkin pohjassa - kaikki ok (tietenkin kun laatikko on edelleen tilassa, jossa mikään ei pyöri).
Vaihde vapaalle, kytkin ylös, nyt laatikko kuulostaa siltä kuin pyörittelisi pistolapiota sorakasassa.
oma m47 levis nii kuulostaa kuvauksenlaiselta ko pyörittää kädellä kytkimenpäästä ei merkitystä onko vaihde päällä vai vapaalla.
kokeile suoraan nelosta se on ainut joka mulla ei piä ääntä ja yrittää liikkeelle. jos näin, niin omasta laatikosta oli ensimmäine rataspari kytkimen puolelta sileenä.
Onko hyviä ohjeita mihin laatikon vien hoitoon?
luulen että  tulee halvemmaks hommata uus m47 kuin alkaa korjauttamaan vanhaa. paitsi jos ite pystyy siihen ja on mielenkiintoa  :)
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Proturbo  Autodiagnoosi