Tuli viime kesänä hommailtua harvinaisen siisti kuntoinen 740 sedani, vm88 ja patana 200e eli mekaanisella ruiskulla oleva yksilö tyhmäkäynti ongelmineen. Ennen volvoa omistaneena "vannoutuneena foordi miehenä" katoin vähän kieroon ostostani hallissa ja tulin siihen päätökseen että tästä tulee talveksi luisulintta, noh tyhjäkäynti ongelmat lähtivät weberin pystyimulla,virtas maurin hiomalla nokalla, kuplan jäykillä jousilla, perinteisillä kansitöillä ja peltisarjalla+ muilla pakollisilla säätöpyörillä jne.
noh siinä vaiheessa oli jo sellainen olo että "tästäkin piti tulla pelkkä talviauto" volvokin pelitti näitten muutoksien jälkeen ihan moitteettomasti kunnes..
auto ostohetkellä

Imuventtiili napsahti tyhjäkäynniltä poikki ja teki itselleen tilaa
No tässä vaiheessa laskeskelin paljonko tulee maksamaan pitkä_isku_ moottorin rakennus ja päädyin
"oikotie onneen" ratkaisuun..

vanha tekniikkahan lähti heti seuraavana päivänä

m50:n öljypohja ei tosin ihan suoraan mahtunut paikalleen

Kaksoismassa pyörä vs m20:n kovapyörä joka päätyi paikalleen

hieman yleisilmettä pirssistä (levitetyt pellit odottaa nurkassa) ja alustaakin joutuu puottamaan..


Pata apattiarallaa paikallaan, pientä hipistelyä vielä.

leimalle lähdössä! hyvä siitä tulee ku madaltaa ja maalaa vanteet.. kuvistakin näkee ettää on aika "kellastunu"

kiillottelu hommia..

kajuutta, penkit vaihtuu vielä puolnahka recaroihin..

tulen päivittämään aloitusviestiä jahka saan ladattua kuvia nettiin..
tällähetkellä on pata paikallaan ja autoliikkuu ominavuin, jotain tarinan tynkää tulee mm.ruostevaurio korjauksista ja tekniikan vaihto hässäkästä.
12.4 ois tarkotus viedä leimalle illalla vielä tehdä muutama pikkujuttu..
uusia kuviakin ottaisin, kameran laturi vaan hukassa..