Autodiagnoosi  Carcom Oy

Paha haju lämmityslaitteesta.

  • 5 Vastauksia
  • 5103 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vesimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Paha haju lämmityslaitteesta.
« : 13.04.2013, 18:41:02 »
s60 d5-07 pukkaa tympeän hajun lämmitysjakson alussa.Tasaantuu ajossa.Jos pysäyttää ja käynnistää hetken kuluttua on haju pahimmillaan.Sisäilman suodatin uudehko ja volvon oma.Auttaisko desifiointi mahdollisesti vai voisko kenno vuotaa nestettä.Vaikea ajatella nesteen hajuksi, enempi sellainen pistävä sävy. ::)

Poissa vesimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Paha haju lämmityslaitteesta.
« Vastaus #1 : 13.04.2013, 18:53:39 »
s60 d5-07 pukkaa tympeän hajun lämmitysjakson alussa.Tasaantuu ajossa.Jos pysäyttää ja käynnistää hetken kuluttua on haju pahimmillaan.Sisäilman suodatin uudehko ja volvon oma.Auttaisko desifiointi mahdollisesti vai voisko kenno vuotaa nestettä.Vaikea ajatella nesteen hajuksi, enempi sellainen pistävä sävy. ::)
Olihan tuolla lämmityslaite osiokin, huomasin liian myöhään. ;D

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: Paha haju lämmityslaitteesta.
« Vastaus #2 : 13.04.2013, 19:53:17 »
Kuulostaa ilmastoinnin kennon mikrobikasvustolta. Sen puhdistus / desinfiointi auttanee.

Poissa vesimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Paha haju lämmityslaitteesta.
« Vastaus #3 : 14.04.2013, 09:54:15 »
Kuulostaa ilmastoinnin kennon mikrobikasvustolta. Sen puhdistus / desinfiointi auttanee.
Ilmeisesti näin. Varmaankin vien auton ilmastointihuoltoon korjaamolle, mutta noin tiedontasolla kyselen että tekeekö noilla tee se itse desifiointi aineilla/menetelmillä mitään.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5137
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Paha haju lämmityslaitteesta.
« Vastaus #4 : 14.04.2013, 10:18:26 »

Ilmeisesti näin. Varmaankin vien auton ilmastointihuoltoon korjaamolle, mutta noin tiedontasolla kyselen että tekeekö noilla tee se itse desifiointi aineilla/menetelmillä mitään.


Onko ilmastointilaitetta huollettu ?? Jos ei, niin ilmastointilaitteen huolto ensin. En ota kantaa noihin "tee se itse"-ilmastontilaitteen huolto/desinfionti aineisiin mitään..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: Paha haju lämmityslaitteesta.
« Vastaus #5 : 14.04.2013, 12:28:32 »
Ilmeisesti näin. Varmaankin vien auton ilmastointihuoltoon korjaamolle, mutta noin tiedontasolla kyselen että tekeekö noilla tee se itse desifiointi aineilla/menetelmillä mitään.
Kyllä ne aineet toimii, mutta ei se poista sitä ongelmaa.
Ongelma on se moska mitä siellä ilmastoinnin kotelossa löytyy.
Eli haju palaa aika nopeasti takaisin jos ei fyysistä puhdistusta suorita

Edelliseen autoon (850) tehtiin tuo puhdistus. Kennon kotelossa oli selläinen rotanpesää muistuttava kasa :buck2:  (siinä ei ollut sitä raitisilmasuodatinta)


Ps. vaika se suodatin on tuore, niin katso nyt kumminkin että se ei ole kastunut.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron