RallyBaron  Samppasport

V70 takapuskurin reunat työntyy ulos

• 7 Vastauksia
  • 2569 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tepaa

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V70 takapuskurin reunat työntyy ulos
« : 14.04.2013, 17:50:22 »
Takakaarien kohdilta. Yleinen vika. Onko joku saanut turkittua mikä niitä työntää ulos? Meneekö sinne hiekkaa väliin?
Volvo XC60 D5 r-design  2010, Volvo V60 T5 2011, Volvo V70 2.5t Ocean Race 2006, Volvo V70 2.4t 2001, Volvo S40 1.8 1998

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 takapuskurin reunat työntyy ulos
« Vastaus #1 : 14.04.2013, 18:00:44 »
On facelift malleissa todella yleistä. Sitä en tiedä mikä sen aiheuttaa, mutta varsin helppo korjattava.

-Puskurin kulmassa oleva t25 kannalla oleva ruuvi auki ja vetäisee puskurin irti kiinnikkeestään.
-Alta paljastuu musta muoviosa, johon puskuri kiinnittyy. Muovin reunsaa näkyy sellainen noin 3x5mm kokoinen väkänen.
-Katkaise tämä pikku väkänen poikki, jolloin puskuri pääsee painumaan hieman syvemälle. Saattaa vaatia myös hieman puskurissa olevan ruuvinreiän suurentamista.
-Jos edellä mainittu keino ei riitä, niin sitä mustaa muoviosaa voi lämmittää kuumailmapuhaltimella ja painaa kulmastaa sisälle päin. Kannataa painaa aika reilusti liikaa, koska jäähtyessään sillä on tapana palautua jonkin verran.

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Vastaus #2 : 15.04.2013, 10:25:31 »
Täällä sama probleema. Joissain lämpötiloissa aika pahasti ärvöttää. Jos joku kehtaa ottaa repareerauksesta kuvia niin oisin kiitollinen.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #3 : 26.07.2013, 23:34:46 »
No niin, olipas hiukan töisevä löytää tämä topiikki. En ole oikeen sinut ton haku toiminnon kaa. Joskus googlella löytää näppärämmin.

Anyways, en tiedä missä mun kuumailmapuhallin. Mahtaako mulla sellaista ollakaan;-) Ja tars varmaan kunnolla lämmitellä että saa sen häkkyrän myötämään ja siinä on maalattua peltiä vieressä. Mulla aika pahasti kulki "takki auki" tuo pirssi niin jotain oli keksittävä. Askartelin paskartelin lopulta pienet peltiklipsut jotka sitoo sen mustan tönkyrän sisälokariin siitä ruuvin kohdalta. Tässäpä oiva pisnesidea jollekin pellinvääntäjälle :D On nimittäin vain 1min homma laittaa se klipsu paikoilleen. Klipsun teko otti tämmöiseltä tuumailijalta hiukan kauemmin. Klipsusta oisin ainakin ite varmaan vitosen maksanu mukisematta

Poissa tohnis

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 27.07.2013, 02:24:52 »
Hep. Musta tuntuu että siellä ei ole joku kohillaan. Itse just irrotin takapuskurin maalauksen takia ja takasin laitto ok kunhan kattoo että ne muovihärpäkkeet siinä puskurissa osuu ja ottaa hyvin yhteen siihen mustaan muovihärpäkkeeseen joka on muutamalla ruuvilla itse vollen ropassa kiinni. Ja sitten kiristelee sillä pidemmällä torxilla joka on siellä lokarin suojissa. Ja voihan olla että siellä on ajan saatosssa kasautunut hieman tohnaa joka alkaa ilmentyä puskurin irvistelynä kun paikat löystyy..)

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #5 : 27.07.2013, 03:10:41 »
Onko sulla facelift(06-07)? Näissä on vissiin muuttunu kiinnitys faceliftiin. Mulla ei oo mitään pitkää torxia, yksi lyhyt vain ihan siinä puskurin nokassa jolla se nokka kiinnittyy mustaan härpäkkeeseen. Ainakin tässä faceliftissä se musta härpäke on minusta ihan toivoton. Se on issessään kyllä niitattu ja ruuvattu tukevasti kiinni ja siinä metallinen kierreinsertti juuri tolle ruuville..mutta kun juuri siitä kierreinsertin kohdalta sitä ei oo mihinkään kiinnitetty.  Laitat ruuvit tiukasti kiinni ja näyttää hyvälle. Mutta kun otat siitä puskurin nokasta kiinni niin voitkin taivutella nokkaa varmaan sentin sisään ja ulos kevyesti. Olin ensin että wtf, nyt on jotain rikki. Tai että tää on joku kyläseppäjuttu. Mutta toisella puolella identtinen viritys. Ja tuossa aiemmin joku meinas että yks konsti on lämmittää ja muotoilla se musta härpäke uusiksi

Poissa tohnis

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 29.07.2013, 17:46:32 »
hep. Mulla V70 -02 eikä ole tuollaista propleemaa...onnea muovisulattelun kanssa!!

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #7 : 31.07.2013, 21:53:08 »
hep. Mulla V70 -02 eikä ole tuollaista propleemaa...onnea muovisulattelun kanssa!!

Jep. Isse en siis sulatellu vaan värkkäsin peltiköpöstyksen

Autoracing  KL-varaosat