Autoracing  KL-varaosat

240 B200K -88 Tyhjäkäynti

  • 22 Vastauksia
  • 9106 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 B200K -88 Tyhjäkäynti
« Vastaus #15 : 27.04.2013, 06:28:41 »
Yhtäkkiä ei sitten osaa näkemättä sanoa voisiko sitä parantaa jotenkin pikkukonstein. Minulla on kyllä B19K.n mekaaninen korkea Cisac jemmassa mutta en osaa sanoa paranisiko sillä. Se on n.130tkm ajetusta ja vaatii sitten imuputken putsariin jollainen myös pitäisi olla jossain. Voin tuossa viikolla katsastaa josko kivuttomasti löytyisivät.
Bensaletkunkin joutuu soveltamaan siihen vanhanmalliseen, tuo uudemman letku ei ole riittävän pitkä.
Jäitä housuun!

Poissa HondaCb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B200K -88 Tyhjäkäynti
« Vastaus #16 : 27.04.2013, 10:24:40 »
Edelleenkään en huomannut viestiketjusta; oletko jo tarkistanut sytytysennakon ajotuslampulla? On niin tutunkuulosia oireita yhdestä mun 242:sta jossa hihna heitti apuakselissa niin paljon, että sytkäennakkoa ei saanut säädettyä tarpeeksi alas....

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B200K -88 Tyhjäkäynti
« Vastaus #17 : 27.04.2013, 13:55:48 »
Edelleenkään en huomannut viestiketjusta; oletko jo tarkistanut sytytysennakon ajotuslampulla? On niin tutunkuulosia oireita yhdestä mun 242:sta jossa hihna heitti apuakselissa niin paljon, että sytkäennakkoa ei saanut säädettyä tarpeeksi alas....

Kommausta tälle. B19A teki samaa jakoremmin vaihdon jälkeen. Joku oli joskus jakajanakselin merkin sekoittanut ja "korjannut" tilanteen vääntämällä jakajan ääriasentoon. Vanhalla venyneellä remmillä vielä toimi, mutta kun heitti uuden kehiin, niin hädintuskin sai käymään. Korjauksena oli virranjakajan nostaminen ylös ja siirtäminen yhdellä hampaalla eri asentoon, niin sytkän sai säädettyä normaalisti kohdilleen.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
Vs: 240 B200K -88 Tyhjäkäynti
« Vastaus #18 : 28.04.2013, 09:24:32 »
Oisko tässä mahdollisuus että bensapumppu ois eläkepäivien kynnyksellä? ???
945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

Poissa Koltta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa.
    • Koltta karppaa
Vs: 240 B200K -88 Tyhjäkäynti
« Vastaus #19 : 07.05.2013, 23:43:28 »
Kommausta tälle. B19A teki samaa jakoremmin vaihdon jälkeen. Joku oli joskus jakajanakselin merkin sekoittanut ja "korjannut" tilanteen vääntämällä jakajan ääriasentoon. Vanhalla venyneellä remmillä vielä toimi, mutta kun heitti uuden kehiin, niin hädintuskin sai käymään. Korjauksena oli virranjakajan nostaminen ylös ja siirtäminen yhdellä hampaalla eri asentoon, niin sytkän sai säädettyä normaalisti kohdilleen.

No nyt on jotakin haikua asiaan, tässäkin oli jakaja käännetty aivan ääriasentoon. Eikä muuten vaikuttanut mittän tuon jakajan känteleminen sinne vapaaseen suuntaan, ei sen enempää parantunut kuin huonontunutkaan. Kokeilin sitä säädellä sekä käymättä että koneen käydessä, ei mitään vaikutusta.

Täytyy siis tarkistaa jakomerkit, olisiko tuo apuakselin merkki viturallaan. Ajattelin myös nuo puristukset mitata, voihan siellä kannen puolellakin olla häikkää kun on ties kuinka kauan laihalla ajettu kone.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B200K -88 Tyhjäkäynti
« Vastaus #20 : 08.05.2013, 10:09:13 »
Kannattasko vaihtaa koko kone? Turha tollasta muutaman kympin konetta on räplätä paitsi jos on intoo. Tollasia koneita on nurkat väärällään varmaan monella, kaasareitakin mulla taitaa olla nurkissa aika läjä. Koneen vaihto tapahtuu kunnon nosturilla yksin noin kahdessa tunnissa kun tietää mitä tekee.

Enemmän menee aikaa vian etsimiseen kun koneen vaihtoon.
V70 TDI

Poissa Koltta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa.
    • Koltta karppaa
Vs: 240 B200K -88 Tyhjäkäynti
« Vastaus #21 : 08.05.2013, 10:12:36 »
Ei ole huono ajatus tuo koko koneen vaihtaminenkaan. Tätä ei ole ollut alkujaankaan tarkoitus itsellä pitää, vaihdossa tuli ja kuntoonkin haluan vain siksi että on helpompi myydä kun käy edes kunnolla. Ei viitsisi noin siistiä peliä paaliinkaan laittaa kun tuli nuo kuskin puolen ovet ja lokasuojakin jo vaihdettua ehjiin.

Poissa Koltta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa.
    • Koltta karppaa
Vs: 240 B200K -88 Tyhjäkäynti
« Vastaus #22 : 09.05.2013, 15:32:39 »
Ehkäpä tuon joku tuosta ostaa vaikka turbo projektiksi :) pois pihaa tukkimasta.

 

Autoracing  KL-varaosat