Elekma  Autoracing

Volvo 240 -84' Turbo

  • 263 Vastauksia
  • 111999 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #225 : 12.03.2012, 20:28:27 »
Onkos sulla tuo B200F alakerta nyt kiinni?

Siinä on puristukset 10 eli vaatii todellakin säädettävää ohjausta ja ei hirveitä voimia/paineita käytellä siltikään. Mieluiten E85 tankkiin. Alakerrassa lie linnunluut vai oliko minkä ikäisestä tuo kone?

alakerta on b19 ja kansi on b200f :)   kone on käyty kokonaan läpi hoonaten ja kaikki sisuskalut on vaihdettu Mahlen turbo männät sun muut ...
koneella ajettu rempan jälkeen joku about 500-700km :))

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #226 : 12.03.2012, 20:28:42 »

vain 2 reikää :)
Eli ei oo vesijäähytteinen ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #227 : 12.03.2012, 20:46:29 »

oukkki doukki :))

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #228 : 12.03.2012, 21:25:19 »
Liekö nuo muuten turbon männät ole kun tasalakiset?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #229 : 23.03.2012, 20:02:04 »
jakajan kanssa ongelma ?? ajoitus kohdistettu 17-18astetta. kun ahdot nousee niin ajoitus muuttuu ja menee kokonaan pieleen ....
miten edetä???

ja onko se mahdollista että pystyy hitsaamaan jakajan tiettyyn kohteeseen....?

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #230 : 23.03.2012, 20:04:16 »
jakajan kanssa ongelma ?? ajoitus kohdistettu 17-18astetta. kun ahdot nousee niin ajoitus muuttuu ja menee kokonaan pieleen ....
miten edetä???

ja onko se mahdollista että pystyy hitsaamaan jakajan tiettyyn kohteeseen....?

Ei muutaku hitsaat säädöt lukkoon ja jakajaa kääntämällä etit
perusennakon joka sitten on läpi kierrosalueen. Jossa ei tietysti oo mitään järkeä.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #231 : 25.03.2012, 16:58:09 »

löysin tuollasen ohje sivun :)

http://www.lintsi.info/wx/volvo/korjaamo/sytytys.htm

sieltä löytyy kaikki tierot mutta onko tuo kuinka hankalaa hitsata itse ???

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #232 : 18.06.2012, 20:27:27 »

volvo saatiin herämään tosiaan maaliskuun alussa mutta on ollut hankaluuksia tulla projektipäiväkirjaa päivittämään kun on
niin paljon töitä ja sitä sun tätä päivästä toiseen ::) MUTTA siis säädimme auton ja penkitimme auton hyviin seoksiin.
auton muutoskatsastin ja muutoskatsastus maksoi VAIN 47€..... ???  + normaali kattastus :)

MUTTA ikävä kyllä joudun luopua autosta koska armeijan synkkyys astuu voimaan 9.7 ...... nojaa olisi tarkoitus myydä auto joko kokonaan tai osina
koko löntti =  tarjousksen perusteella

mutta osat hinnoittellaan kahdenkesken :)

toivottavasti tämä volvo harrastus ei jää vielä tähän ....

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #233 : 19.06.2012, 22:54:48 »
Ihmisiä varmaan kiinnostaisi paljonko tuosta sit on saatu jerkkua irti  ::)
Jos kerran penkitetty hyviin seoksiin  :P
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #234 : 20.06.2012, 19:10:49 »

no se säädettiin eka 175hp kattastusta varten :) se säädettiin joittenkin arvojen mukaan joku % kikka oli mukana :)
sen jälkeen laitettiin 211hp koska kumminkin pitääs sisään ajaa kone ku kerran uus o :)

sais lisääki hevoosia mutta pitääs eka hakia ne lancerin suuttimet ja sitte vasta tungetaan lisää voimaa :)

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #235 : 26.06.2012, 10:33:13 »

eli joku 6000€ olis tuolle koko autolle hintaa (tinkivaraakin ON)


--> auto hiottu --> 225/40/18" GoodYear renkaineen, vanteet Leaque LG205 (aivan kun uudet ajettu n.400km)  --> puskurit, helmat ja lippa (uudet, ei kertaakaan ollut vielä kiinni, hiottu ja kitattu)   --> moottori pelaa hyvin PAITSI tuo kiinan tuhnu turbo on levinny) --> MegaSquirt MS1 V2.2 on autossa asennettuna ja toimi/pelittää aivan loistavasti. Nuo suuttimet pitää vaihtaa isompiin ja löytyy lancerin suuttimet mutta ei ole vielä asennettu. kaikki mikkä autoon kuuluu tai on irrallaan saa mukaan. nykyään auto odottaa pihassa uutta omistajaa, on seisonnassa!!!¨
 :)

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #236 : 27.01.2013, 16:37:55 »
ny o allaan päästy armeijan harmaista sekä auton kimppuun kori töitä tekemään. yksi ruoste kohta löytyi takavalon alla olevasta pellistä, mutta
löytyykö siihen korjaus peltisarjaa vai onko se tehtävä "tee se-itse" meiningillä ? :P

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #237 : 01.02.2013, 14:36:21 »
nyt pääsin taas auton kimppuun kunnolla ja rupesin sitte tuota takapuskuria väsäämään :) takapuskuri piti leikata kahesta kohtaan
halki ku sivut törrötti liikaa ulospäin....  ??? (ruotsalaista laatua)  :idiot2:  noo mutta ainaki ongelma ratkesi ja sivut o ny kohdillaan  :)




vasen puoli takkus vähä vastaan mutta sain senki sitte kohdilleen :) onneks edes etupuskuri istuu paikoilleen eikä temppuile vastaan :))

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #238 : 03.02.2013, 00:04:52 »
takapuskuri kuidutettu loppuun ja etupuskurin kimppuun pomppasin sitte :) puskurin kidikkeet tehty ja koe asennusta kokeeltu ;)


Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #239 : 03.02.2013, 13:24:52 »
takapuskuri kuidutettu loppuun ja etupuskurin kimppuun pomppasin sitte :) puskurin kidikkeet tehty ja koe asennusta kokeeltu ;)

(Kuva poistettu lainauksesta.)
minkä puskurit nuo on mitä sovittelet?.  :o
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

 

Samppasport  Futurez