Ostin viime talvena n. 300tkm ajetun Volvo s60 D5 -03 ja varsinkin nyt kesällä alkanut ohjaustehostin ääntelemään hetken ajon jälkeen. Ohjaustehostimen öljysäiliö on täynnä vaahtoa, mistä tämä ääntely tietenkin johtuu. Kysymys kuuluu pitäisikö ohjaustehostimen paluuletkun tuoma öljy mennä säiliössä pinnan alle? Jostakin luin että säiliössä on 90 asteen kulmassa oleva putki, jonka kautta palaava öljy menee säiliön pohjalle. Onko näin? Omassa Volvossani tulee semmoinen tynkä metalliputki säiliön sisälle, josta öljyt suihkuavat öljypinnan yläpuolelle. Eikös tämä luultavasti muodosta sen vaahdon vai onko imupuolella pakko olla jokin vuoto? Mitä ainetta tehostimeen pitäisi laittaa vaihdossa? Tällä hetkellä öjly siellä on ruskehtavaa.
Öljyjä ei tehostimeen siis vielä ole vaihdettu eikä vuotoja ole yritetty etsiä. Öljyä pitäisi silti olla tarpeeksi.