Carwist  Race.fi

Volvo "laplander" L3314-HT

  • 91 Vastauksia
  • 27112 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander"
« Vastaus #15 : 07.05.2013, 07:05:51 »
alasylinterin sarja on Girling SP 2001-2,,, googlen mukaan on samaa Amazonissakin 3/4" ja reikä keskellä
ylä sylkyn tiiviste lienee samankokoinen,, sarjahan on erilainen kun siinä on erilaiset suojakumit, joku tietää varmaan Amazonin mitat, mutta siis se paine tiiviste näyttäisi samalta ylhäällä ja alhaalla.
kiitos näistä, eiköhän näilläkin tiedoilla jo pitkälle päästä. :) mätänetissä oli ainakin kahta eri korjaussarjaa amazonille tuohon kytkimen pääsylinterille otin molemmista numerot ylös josko vaikka niistä olisi apua kun käy aiheuttamassa harmaita hiuksia paikalisen varaosan myyjille.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2013, 18:11:50 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #16 : 07.05.2013, 17:47:24 »
tänään saatiin pumpattua jarruhin paineet ensimäistä kertaa varmaan 10 vuoteen, ilmaaminen ei onnistunut kun ei ollut niin pieniä avaimia matkassa ja ei sen puoleen olis annatanu vielä alkaa edes kauheesti ilmaamaan. kuskin puoleisessa takajarrussa oli käynyt "pieni" tapaturma, joten huomenna otetaan napapurkuun jotta saadaa uudet palikat paikalleen ja sen jälkeen voidaan alkaa ilmailemaan.
huomenna pääsis sitte toivon mukaan kasaamaan kytkimen pääsylinterinkin paikalleen mikäli tiivisteet ovat oikean malliset tai edes hyvin lähellä lakuperäistä. elkkiä näillä näkymin autolla pääsis heittää ensimäiset tyypit huomenna iltapäivällä jolloin saadaan selvile vaihdetaanko vaihdelaatikko ja jakolaatikko paketti, on olemassa pieni pelko että vaihteistossa olisi vikaa, muistikuvien mukaan nelonen ei pysy ajaessa päällä.

sitte se video mistä eilen vähän puhun: http://www.youtube.com/watch?v=00kqxNUUnsk&feature=youtu.be

ja muutama kuva jarrupalikoista ja mitä oli hajonnu (luutavasti samassa rytäkässä kun auton jarrut aikonaan katosi)







pahasti on menny jarrukilkeet palasiks
klikkailkaa kuvia niin näkyy paremmin. :pomo:
« Viimeksi muokattu: 07.05.2013, 21:50:35 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa deeviis06

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #17 : 07.05.2013, 21:15:55 »
Sain joskus vinkin sellaisesta puljusta kuin turun jarruosa, sieltä kuulemma löytyy mystisempiäkin jarruhilppeitä. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa...

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #18 : 07.05.2013, 21:48:59 »
Sain joskus vinkin sellaisesta puljusta kuin turun jarruosa, sieltä kuulemma löytyy mystisempiäkin jarruhilppeitä. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa...
kiitos tästä tiedosta, mutta tällä tietoo ei onneks tarvi mettästää jarru osia, samassa pihassa tuon projektin kanssa on 2 purettua landeria niin sain niiden osista kaavittua kasaan kaikki tarvittavat jarru osat, jarru pääsylinerikin oli lähestulkoon uusi minä tuohon vaihdoin ja työsylinterikään ei ole kauaa rumun sisällä kieppunut. niiden osien seata piti myös löytyä tuo kytkimen pääsylinteri mutta sitä en löytänyt.

huomenna taas lisää kuvia kun alan vaihtamaan jarrukilpee ja yritän muistaa ottaa eri vaihesta kuvaa niin näkee lukiatkin mitä pitää tehä jotka ei ole tämmöisen vekotimen kanssa ollut tekemisissä aikaisemmin(ite en oo muuten auton kanssa touhunnu ku ajanu joskus penskana mettää ympäri), muuten olisin saanut sen tänään vaihdettua mutta ei ollut sopivia työkaluja.
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #19 : 08.05.2013, 19:01:10 »
ei lähtenyt napa vielä irti, huomenna kaiketi kokeillaan hydraulisella ulosvetäjällä tunkin voima on 30 tonnia että pitäs navan irrota, toivottavasti ei vaan hajoo mitään. navalla niin väliä ole mutta kunhan ei vetoakseli hajoo. kytkimen sais pelaamaan amazonin tiivistesarjoilla ja kaikki tiivisteet sopi joten kaikki tarvittavat tiivisteet saatiin vaihdettua sylinterin tiiviste oli aavistuksen pienempi mutta sen sai menee paikalleen ja pitää. kytkin alko heilumaan ja toivottavasti myös irrottaa kun sen aika koittaa. kameran unohdin kotio niin en saanu otettua uusia kuvia tälläkertaa.
toivottavasti ei ole kauheesti kirjotusvirheitä kun näin väsyneenä kirjottelen(rankkareissu tampere nokia suunalla)
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa oa5599

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #20 : 08.05.2013, 21:01:27 »
miks napa pitää irroittaa vetarista?? rumpuhan irtoaa navasta, vetarin saa laippoineen irti jos kilpi pitää irroittaa, otat ne 6 tai 8 pilttia irti mitkä pitää kilpeäkin paikallaan ja sitten moukaroit vetarin laippoineen irti , vai onkos siellä jotain muuta rikki?

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #21 : 08.05.2013, 21:26:50 »
ajattelinkin että semahdollisesti lähtee vetareineen pois mutta ei se suostunu irtoomaan sieltä vaikka parin kilon lekalla paukutin sitä irti..:E mutta no tuolla hydrauli ulosvetimellä lähtee varmasti napairti ni ei tarvi ainakaan varoa että vetari sotkeentuu hiekkaan tai muuhun moskaan siinä sorakasan päällä. <Kippis>
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa oa5599

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #22 : 08.05.2013, 21:38:07 »
jos irroitat sen navan kannataa tarkastaa pyörän laakeri,,ainakin mulla ne oli aivan loppu,  sinne kävi -63 Imperialin laakeri

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #23 : 09.05.2013, 07:10:33 »
jos irroitat sen navan kannataa tarkastaa pyörän laakeri,,ainakin mulla ne oli aivan loppu,  sinne kävi -63 Imperialin laakeri
ok. tarkastetaan laakeri samalla. laakereita ilmesesti löytyy kyllä omastatakaakin ihan alkuperäsenä ainakin niiden purettujen osissa löytyy paketissa olevia laakereita ja mielestäni ne oli pyörän laakerit.

toivotavasti tänään ei sada sitte vettä ihan kauheesti kun pitäs ne jarrut saada aikaseksi tuohon projektiin, mutta tui vettä tai ei niin laplanderin viereen ollaan menossa.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2013, 08:25:11 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #24 : 10.05.2013, 07:34:16 »
napaa ei sitte alettu irroitamaan joten otettiin vetareineen paikaltaan ja hyvä niin, oli ilmeisesti jossain vaiheessa ennen kun auto on isälleni tullut pettäny pyöränlaakeri ja siinä sitte paukunu vetarin pää paskaksi ja mennyt mutkalle, vetarin pää oli korjattu mutta se oli edelleen mutkalla joten vaihdettiin koko vetari ja ei muuta kasaan ja putsata vanhat vaseliinit laakerilta ja uudet tilalle ja sitte kiinni. sitten ilmattiin yhen pyörän jarru kun pyörä oli irrallaan.





sitte piti kokeilla irrotaako kytkin kun saatiin pyörä paikalleen no eihän se eka irrottanu mutta pumppailin aiani kuluks kytkintä kun auto kävi lämpöseksi niin kokeilin uudesdtaan niin kytkin alkoi irrotamaan ja lopputulos oli se että tajusin unohtaneen miten maastoautolla ajetaan maastossa ja jäin sillä ojaan kiinni, no lähti se sitte pois kun vähä traktorilla autettiin niin sai pitoo pyörille.
olo oli kllä kun pikkupojalla jouluna kun autolähti liikumaan mutaman vuoden apikallaan olon jälkeen. :sundaydriver:

tänää pitäs ilmata loput jarrut ja irrotella jarrujen säädöt että saa säädettyä jarrut, vaihteisto menee vaihtoon kun 4 vaihde ei pysy päällä tai luutavasti ei kytkeydy ollenkaan päälle,  mootori, laatikko, jakolaatikko ja peräöljyt vaihdetaan myös tänään ja jos sais vaikka vinssin vaijerin liikumaan niin kelataan vaijeri paikalleen. laitan illalla illalla videon missä autolla ajellaan mutta maastosta ei ole vielä viedoo mutta jos viikonloppuna kävisi ottamassa vähä kuvaa sitte siitä maastoajosta.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2013, 07:47:16 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #25 : 11.05.2013, 09:20:25 »
jarrun säädöt ei lähe aukeemaan kaikista pyöristä no sen puoleen autoon on kuitenkin tehty kaikki jarrut jo 15-16 vuotta sitten ja ei ole ollut kyllä kovassa ajossa sen jälkeen, mutta mikä tärkeintä kaikki pyörät jarruttaa, takaakselille vaihdettiin loppu viimein molemmin puolin jarrusylinterit, jarrukengät ja rummut. etu päälle ei tehty mitään ainakaan toistaseksi edes ilmattu koska jarrut pitää edessä paremmin ku takana tämän takia oliki sitte jo syytä vähän  <Kippis> nyt on sitte pääkipee. vielä pitäs vahiteisto vaihtaa ja laittaa vanhasta jakolatikosta vinsin ulosotto että saadaa alkuperänen vinssikin pyöriin. ja herkistella muutama vaijeri ja vaihtaa peräöljyt nekin on kyyllä 15-16 vuotta sitten vaihdettu ja autolla ei ole varmaa 100km ajetu sinä aikana.. vaihteisto ja jakolaatikko mikä pitäs nostaa paikalleen on joku ruotsin armeijan vanhasta autosta eli sille ei ole paljo kilometrejäkertyny. ikävä kyllä en huomannut ottaa yhtään kuvaa kun viimeksi olin auto laittamassa. :-\ mutta tässä kuitenki linkki videoon missä autolla ajetaan palanmatkaa http://www.youtube.com/watch?v=rQE2fsWAzCU&feature=youtu.be koitan saada parempaa ajovideoo aikaseksi jossain vaiheessa
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa oa5599

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #26 : 11.05.2013, 16:21:51 »
meinasitko pitää tuon "museo" kuntoisena,, vai aiotko metsään poiketa??
eipä tuo häävi ole ainakaan kaltevissa paikoissa, kun on niin kapea ja korkea,, kivikossa menee hyvin.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #27 : 12.05.2013, 01:47:41 »
onko näissä pikkuvolvoissa portaali akselit niinkuin isoveljissä?
volvo 240 tdi :)

Poissa oa5599

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #28 : 12.05.2013, 08:35:40 »
onko näissä pikkuvolvoissa portaali akselit niinkuin isoveljissä?
ei ole,,,suorat dana44,set
takana powerlok, edessä ei alunperin ole lukkoa.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #29 : 12.05.2013, 08:39:51 »
meinasitko pitää tuon "museo" kuntoisena,, vai aiotko metsään poiketa??
eipä tuo häävi ole ainakaan kaltevissa paikoissa, kun on niin kapea ja korkea,, kivikossa menee hyvin.
eiköhän se ihan ajoon tehdä, museo kilpiin jos laittas nii pitäs olla aivan priimakunnossa ja ruistetta ei missään, ja siinä vois samalla unohtaa sen mettässä pönkimisen. ite ollaan ajettu tuo yli 45 asteen kulman eikä ole kaatunu ainakaan vielä, vaikka isäni yritti eilen illalla kusettaa kun soitti että sie se on nytte kyljellää oljassa, mutta ilmeisesti siihen on tullu joku käyntihäiriö vaan. maanataina pitää taas mennä sitä tutkimaan
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

 

KL-varaosat  Carwist