Elekma  Autoracing

Volvo "laplander" L3314-HT

  • 91 Vastauksia
  • 26440 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #30 : 13.05.2013, 07:54:28 »
viimeisimmän tiedon mukaan auto on nytte kuulemma jossain ojassa pystyssä ja ei käy, jos näin on nii perkeleeläkös sen sieltä pois saa ainakaan matalalla 7nelikantilla, no täytyy varmaa ottaa joku ketjutalja mukaa ja toivoo että tuon minun  volvon käsijarru pitää sen verra että tuon landerin saa ylös sieltä ojasta, pitäs ne perä öljytki vaihtaa sihe ja siihen tarvis induktio lämmitintä että saa roput auki. nii ja tietysti se vaihdelaatikko, sitte voi ihmetelä vinsin paikalleen kunnolla ja herikstellä vinsin kytkentävaijerin. nämä kaikkis iis vaan jos saan auton takasin pihaan. sikäli mikäli se edes on missää ojassa ja ei käy, vähän kyllä tuntus siltä että isälle on iskeny pirut mieleen.
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa oa5599

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #31 : 13.05.2013, 09:16:44 »
mullakin sammuu jyrkissä (tosi jyrkissä) alamäessä tuo oma, ei tuo Zenitti ole kai suunniteltu toimimaan 45" kulmassa

Poissa D5GT

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2376
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #32 : 13.05.2013, 10:09:41 »
a, no täytyy varmaa ottaa joku ketjutalja mukaa ja toivoo että tuon minun  volvon käsijarru pitää sen verra että tuon landerin saa ylös sieltä ojasta,

On aika liukas puntti, ehkä karkeakuvioiset renkaat ja joku polkemassa jarrua, että eturenkaatkin olisi mukana, voisi vähän auttaa. Toivottavasti maastonmuodot auttaa.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2013, 10:25:41 kirjoittanut D5GT »


V70 D5A -09

Paikalla SamigoGTE

  • Ojanlevittäjä XXL
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2022
  • Sähköinen Hinuri
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #33 : 13.05.2013, 10:14:16 »
Kiinnität vinssin johonki puuhun kettingillä ja sitten vinssaat sen auton ylös sieltä. Puu ei varmaan anna yhtä helposti periksi ku volvo.
- Volkswagen Passat GTE Plug-in hybrid -16
- Datsun Micra -06

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #34 : 13.05.2013, 18:38:25 »
nonii nyt on sitte 10 senttiä vahva kansio suomen kielellä korjaamokäsikirjaa ja auton tarkka malli on 3314-HT, ei ollu ku polttoaine putki irronnu kesken kaiken ajon että ei mitään vakavaa. huomenna otan laatikon paikallaan päin päältä auki päältä ja katson olisko sieltä siirtäjä vaan hajonnu kun 4 vaihde ei mene päälle, rutisee vaan kun yrittää vaihdetta päälle. sellanen tuli mielee että sopiiko takaperän sisukalut etuperään, sais lukon eteenki. vinssistä löyty tauti minkä takia ei menny ja ollu kunnolla paikallaan, sieltä oli seekeri mennyt rikki, huomenna otan kylältä pajalta matkaan uuden seekerin ja kasaan vinsin paikalleen ja otan vaijerin irti millä vinssi kytketään päälle.
vissiinkin aika riski tuo alkuperäinen vinssi kun 3 vaihde on sopiva vinsaamiseen ja 1 kun vinssaa niin joko katkee vaijeri tai puukaatuu tai auto nousee joka rapakosta mihkä sen kiinni saa. yritän huomenna muistaa ottaa kameran mukaan.
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa oa5599

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #35 : 14.05.2013, 00:03:17 »
dana44 ne on molemmat, (itseasiassa Salisbyryn akselit Danan lisenssillä) tulee tosi raskas ohjata ilman tehostinta jos laitat lukon eteenkin, omaan kärryyn laitoin "pala"lukon eteen, rakentelin ohjaustehostimen siihen, lisäksi siinä on napalukot etuakselilla.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #36 : 14.05.2013, 07:23:02 »
dana44 ne on molemmat, (itseasiassa Salisbyryn akselit Danan lisenssillä) tulee tosi raskas ohjata ilman tehostinta jos laitat lukon eteenkin, omaan kärryyn laitoin "pala"lukon eteen, rakentelin ohjaustehostimen siihen, lisäksi siinä on napalukot etuakselilla.
no onhan tuo jo raskas nyttenkin ohjata, kyllä kädet väsyy pisemmän päälle ajelussa kun ei ole edes heilahdus vaimenninta ohjaus varsissa. niin ja jos kiinnostaa niin auton on vuodelta 67 ja poistettu liikennekäytöstä 84 vuonna, isäni osti auton 96 vuonna ja melkein voisi sanoa että hetkenmielijohteesta koska oli saatava willys jeepi tai laplanderi volvo. olen miettiny että jos laittas sen heilahduksen vaimentimen ohjausvarsiin kun löytyy parit ohjausvivut ja molemmissa on heilahduksen vaimennin, pari kertaa on käyny joskus penskana sillain että on lyöny ratti sormille tuolla maastoajossa ku on jonku kannon tai kiven yli ajanu.
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Justus

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #37 : 14.05.2013, 08:43:04 »
olen miettiny että jos laittas sen heilahduksen vaimentimen ohjausvarsiin kun löytyy parit ohjausvivut ja molemmissa on heilahduksen vaimennin, pari kertaa on käyny joskus penskana sillain että on lyöny ratti sormille tuolla maastoajossa ku on jonku kannon tai kiven yli ajanu.

Vanha maastoajon kultainen sääntö: pidä peukalot pois sieltä ratin sisäpuolelta.

Poissa oa5599

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #38 : 14.05.2013, 09:52:50 »
no onhan tuo jo raskas nyttenkin ohjata, kyllä kädet väsyy pisemmän päälle ajelussa kun ei ole edes heilahdus vaimenninta ohjaus varsissa. niin ja jos kiinnostaa niin auton on vuodelta 67 ja poistettu liikennekäytöstä 84 vuonna, isäni osti auton 96 vuonna ja melkein voisi sanoa että hetkenmielijohteesta koska oli saatava willys jeepi tai laplanderi volvo. olen miettiny että jos laittas sen heilahduksen vaimentimen ohjausvarsiin kun löytyy parit ohjausvivut ja molemmissa on heilahduksen vaimennin, pari kertaa on käyny joskus penskana sillain että on lyöny ratti sormille tuolla maastoajossa ku on jonku kannon tai kiven yli ajanu.

kyllä siellä alunperin pitäisi olla ohjausiskunvaimennin , ei pysty ainakaan tuolla omalla yli60km/h ajamaan ilman vaimenninta (MB w123/4 vaimennin on hyvä/ halpa)

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #39 : 14.05.2013, 19:46:44 »
kyllä siellä alunperin pitäisi olla ohjausiskunvaimennin , ei pysty ainakaan tuolla omalla yli60km/h ajamaan ilman vaimenninta (MB w123/4 vaimennin on hyvä/ halpa)
no noita iskun vaimentimia löytyy kaksin kappalein että täytyy valkata niistä se parempi ja laittaa kiinni, vielä kun keksin mihkä se toinen pää tulee kiinni kun ei autossa näy missää mitään paikkaa, huomenna pidän pienen tauon kun täytyy pikkuhiljaa alkaa pakkaan tavaroita muuttoo varten. nyt on sitte tosiaan tehty kaikki perus huollot autolle, vintturikin on sitä vaille että laittas vaijerin paikalleen mutta vaijeri on jossain hyvässä tallessa ettei tähän hätään löytynyt, vaihtesto toimii ainakin nytten paikallaan meni kaikki vaihtteet  läpi normaalisti, laitan puhelin kuvaa jossain vaiheessa kun kerkiän ottaa ne puhelimesta talteen. akku on vaa sen verran kypsää tavaraa että ei taho jaksaa lähteä käymään enään, no eiköhän sen tilanteen korjaa pari päivää laturissa.

lyhyesti autosta olis jäljellä enään lampujen asennus paikalleen ja sähköjen setviminen niiltä osin mitä tarvii ja sisutan paikalleen asentaminen ja maalaaminen, toki vähä joutuu isompia lommoja okoon ja muutamasta paikasta taltaamaan pakkelit irti ku ne tippuu kuitenki jossain vaiheessas. sitte pienten pinta ruosteiden pois hionta ja suojaaminen uudella kerroksella maalia. sn jälkee alkasis se viimenen kasaaminen. toivottavasti jarrut on riitävät tuossa vehkeessä. päästöistähän ei tarvi huolethti ku eihän tuon ikäsestä oteta niitä
« Viimeksi muokattu: 14.05.2013, 20:03:34 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #40 : 14.05.2013, 20:22:07 »
tähän väliin tämmöinen tieto isku, luettu käyttäjän ohjekirjasta, suositeltu mootori öljyn vaihtoväli 2500km ja öljyn suodatin joka toisella vaihdolla. ja ajoneuvo on suuniteltu  vaativiin olosuhteisiin.
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa D5GT

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2376
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #41 : 14.05.2013, 20:34:33 »
Eikö siellä ollut 2500km tai xx tuntia? Aika pitkälle ja pitkään saa ryömiä maastovauhteja.. "Ajoneuvo on suunniteltu vaativiin olosuhteisiin" eipä olisi arvannut ;D


V70 D5A -09

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #42 : 14.05.2013, 21:19:36 »
Eikö siellä ollut 2500km tai xx tuntia? Aika pitkälle ja pitkään saa ryömiä maastovauhteja.. "Ajoneuvo on suunniteltu vaativiin olosuhteisiin" eipä olisi arvannut ;D
no kyllähän sen auton käyttäytymisestä tuolla maastossa huomaa että se ei ole suuniteltu pelkästän huonoille teille, jotenkin tuntu vaa huvittavalta lukee tuollasta tietoa ihan käyttäjän käsikirjasta. :)
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #43 : 14.05.2013, 23:25:19 »
alasylinterin sarja on Girling SP 2001-2,,, googlen mukaan on samaa Amazonissakin 3/4" ja reikä keskellä
ylä sylkyn tiiviste lienee samankokoinen,, sarjahan on erilainen kun siinä on erilaiset suojakumit, joku tietää varmaan Amazonin mitat, mutta siis se paine tiiviste näyttäisi samalta ylhäällä ja alhaalla.

Volvon maastopeleissä muutenkin käytetty aika yleiseti aina kun vain sopii, PV puolen komponenttia.

Niinpä veikkaan, että sulle on paljon iloa näistä saiteista:

http://www.motoroldies.se

http://www.cvi-automotive.se

http://www.classicvolvo.com/subs/delar.htm

http://www.cvi-automotive.se

ja sitten se Virallinen wanhojen volvojen osatukkuri:

http://www.gcp.se

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 326
  • Volvo 740
Vs: Volvo "laplander" C202
« Vastaus #44 : 15.05.2013, 09:18:59 »
Volvon maastopeleissä muutenkin käytetty aika yleiseti aina kun vain sopii, PV puolen komponenttia.

Niinpä veikkaan, että sulle on paljon iloa näistä saiteista:

http://www.motoroldies.se

http://www.cvi-automotive.se

http://www.classicvolvo.com/subs/delar.htm

http://www.cvi-automotive.se

ja sitten se Virallinen wanhojen volvojen osatukkuri:

http://www.gcp.se
kiitos näistäkin, voivat olla hyvinki tarpeelisia linkkejä. ainiin unohtu mainita että kansiosta missä on korjaamokäsikirja ja omistajan käsikirja löytyy myös varaosa numeroita, alkuperäset varaosa numerot ja sitten löytyy korvaava numero.

mutta tässä olis kuvia vaihteistosta.

alkupeärinen vaihteiston kansi, kuten kuvasta näkee niin sieltä puuttuu jousi ja on ollut aikasemminkin auki, mutta nuo prikat mikkä tuota liikuvaa osaa pitää paikallaan olivat syynä luutavammin miksi 4 vaihde ei pelannut.

tämmöinen kannen kuuluisi olla kun on viimeksi kokoonpano linjalla koskettu

kuten kuvasta huomaa niin ei sieltä mitään erikoista löydy eikä mitään mikä viitaisi vaihteisto vikaan

hyvin siinä on tilaa kun ottaa kaikki luukut lattiasta auki, periaateessa koko vaihteisto ja jakolaatikko tulee näkyviin kun mootorin kopan takaa ottaa sen luukun pois

siinä koko mootori tila koko komeudessaan takaapäin kuvattuna, mahtaskohan sinne sopia volvon vinokone esim:B230E, vois liikua aika lailla eri tahtii kun olis puolet enemmä hp mootorissa, mahtaiskoha vaan vaihteisto ja jakolaatikko tykätä.

piti nyt ottaa vielä ihan vertailun vuoksi tämmönenki kuva, näyttää laplanderi aika pieneltä tuossa 740 vieressä, autojen välissä on n. 1 metri tilaa ja laplanderi on jonku 40-50 cm edempänä kun tuo minun kukupelini, mutta siinä ny vähä osviittaa koosta niille jotka eivät ole tällästä vehjettä aikaisemmin nähny.

kuvat ovat aika kehnolla kuvan laadulla kun kännyköllä otin kuvat ja saataa sie kameran linsissä olla öljyäkin. yritän ens kerralla muistaa ottaa digipokkarin mukaan kun menen laplanderia taas laittamaan
« Viimeksi muokattu: 15.05.2013, 09:21:41 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo S40 B4164S -98
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95, Volvo 850(855)TDI -96

Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

 

Carwist  Race.fi