Tunnetusti pidosta ja kulutuskestävyydestä voi valita yhden, mutta se vaatii jo osaamista että saa aikaan noin liukkaat renkaat jotka vielä lisäksi kuluvat nopeasti. 
Jos nyt oletetaan että se alusta tosiaan on kunnossa eli kulmat oikein jne.
Toisaalta, kitkarengas on pehmeä ja asfaltilla liukas, eikä kestä asfaltilla jyräämistä.
Mutta, kokeiluni LingLongien osalta päättyi eilen. Tai, puoliksi päättyi.
Toinen eturengas alkoi tuossa jokunen viikko takaperin "sulamaan" alle, kuten edelläkin kerroin. Yhdellä reilun 1000km:n reissulla jouduin sitten tienpäällä säätämään etupäähän aika roimasti aurausta, jotta ei rengasrikko katkaise matkaa. Ensimmäisenä tuli tottakai mieleen, että autossa jotain vikaa, koska yksi rengas alkoi kulumaan todella rajusti ja vielä sisäsyrjältään (alatukivarsi esimerkiksi tekee just tuon hajotessaan). Mutta kun autosta ei löytynyt mitään vikaa, tutkin renkaita tarkemmin. Kyseinen kuluva eturengas oli puolelta kehältä sileä n. puolikkaan kulutuspinnan leveydeltä. Pahin kuluma oli sisäsyrjällä, kun samaan aikaan toinen etupyörä oli vielä aivan kelvollisessa kunnossa, toki viimeinen 400km "auraten" söi siitä ulkoreunan. Auto ilmaan ja ykkösellä pyörimään, kuluneessa renkaassa oli pystyheittoa.
Eilen ostin kaksi GoodYear Efficient Grip rengasta, allaoleville vanteille vaihdettuna, painotettuna jne blaablaa hintaan 60€ (renkaat 15€/kpl ja työt 30€). Pintaa GY:ssä on 6.5mm, eli hieman vähemmän kuin uusissa LingLongeissa ja ikääkin hieman enempi kuin tuoreissa renkaissa (neljä ja puoli vuotta), mutta hinta alle puolet.
Taidan jatkossa(kin) metsästää käytettyjä, ellei ole rahaa ostaa uusia hieman parempia renkaita. Mitään varsinaista pahaa en LingLongista keksi, muuta kuin märän asfaltin luokattoman huonon pidon. Mikään tarkka rengas se ei ole ja rungoltaan aika löysän tuntuinen, mutta jos vertaa uutta LingLong -sarjaa ja jotain Tori.fi -huijarin "sika säkissä" -sarjaa samaan rahaan, niin ennemmin LingLongit. Käytettyjä voi olla toki hyviä, mutta kuitenkin.
Edit, alla vielä kuvat samasta linglongista, eli sama rengas molemmissa kuvissa. Kuluneempi puoli on sisäsyrjä ja tuo ulkosyrjä meni siinä kun "oli pakko" ajaa niin härskillä aurauksella, ettei sisäsyrjä mene kankaille.
Kun rengas oli pois vanteelta, niin tuossa kuluneimmassa kohtaa sisäsyrjää tuntui ja näkyi öbaut sormen paksuinen "mato" koko kehän ympäri.

