RallyBaron  Samppasport

Subwoofer pieneen suljettuun koteloon, 8"-10" ?

• 14 Vastauksia
  • 11530 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

• Turbo
Olen jo aavistuksen pudonnut kärryiltä näistä autohifi kuvioista kun 10 vuotta sitten tuli viimeks keskityttyä enempi  ;D

Pitäis saada tuonne S70:n konttiin pieni subi mahdollisimman pieneen koteloon, hintaluokkaa alle 200e ja kotelot yms. voin tehdä itse vaikka sitten lasikuidusta tai levystä.
Vahvistimen hommaan sitten sen mukaan kun selviää millainen elementti tulee.

Mitä laitetaan?
« Viimeksi muokattu: 07.05.2013, 07:24:31 kirjoittanut janne81 »

Poissa Divi

• Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Subwoofer pieneen suljettuun koteloon, 8"-10" ?
« Vastaus #1 : 07.05.2013, 18:51:20 »

Poissa hazaa

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 07.05.2013, 19:12:41 »
Noi uudemmat Pioneerin lituskat eivät sitten ole niiden vanhempien veroisia pelejä.

JL Audiolta löytyy myös pienee koteloon meneviä subeja. Mulla olisi hyllyssä 2 kpl
uuden veroisia JL Audion 6,5" elementtejä. Menevät 10 litran suljettuun koteloon.
Koostaan huolimatta ihan oikeita subeja. Laita YV:tä, jos kiinnostaa.

Olen kokeillut S70 kontissa muutamaa subia ja mun mielestä subi ei kontissa
oikein toimi. Jos laitat subin konttiin, niin irrota hattuhyllyn kaiuttimet. Saat
näin painetta edes hiukan ohjaamoon.

Poissa janne81

• Turbo
« Vastaus #3 : 07.05.2013, 19:40:24 »
Heleppo ;) Pioneerin lituska on varma valinta, löytyy 2ohm ja 4ohm versiot.

http://www.powerset.fi/autohifi/pioneer/ts-sw2501s2.html
http://www.powerset.fi/autohifi/pioneer/ts-sw2501s4.html
Miten mää olin unohtanut koko littu-pioneerin  :facepalm: ,velipoijalla on tuommonen joku littunen passatissa ja on kyllä ihan hyvä soundi tosiaan pienessä kotelossa.

Noi uudemmat Pioneerin lituskat eivät sitten ole niiden vanhempien veroisia pelejä.

JL Audiolta löytyy myös pienee koteloon meneviä subeja. Mulla olisi hyllyssä 2 kpl
uuden veroisia JL Audion 6,5" elementtejä. Menevät 10 litran suljettuun koteloon.
Koostaan huolimatta ihan oikeita subeja. Laita YV:tä, jos kiinnostaa.

Olen kokeillut S70 kontissa muutamaa subia ja mun mielestä subi ei kontissa
oikein toimi. Jos laitat subin konttiin, niin irrota hattuhyllyn kaiuttimet. Saat
näin painetta edes hiukan ohjaamoon.
Ahaa, mikäs näissä sitten muuttui ja milloin?

Laitapa JL:stä YV:llä tarjous niin katotaan  ;) , rupes kyllä vähän kiinnostamaan.
Hattuhyllyllä mulla ei oo ollenkaan kajareita ja niinpä aloin miettimään että voishan sinne laittaa freeair asennuksella jotkut 8" jos ei muuta keksi..

Poissa Divi

• Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
« Vastaus #4 : 07.05.2013, 21:28:39 »
Hattuhyllyllä mulla ei oo ollenkaan kajareita ja niinpä aloin miettimään että voishan sinne laittaa freeair asennuksella jotkut 8" jos ei muuta keksi..
S* Mullon itellä pari pioneerin TS-W202F:ää hattuhyllyllä, on kyllä bueno systeemi.

Poissa janne81

• Turbo
« Vastaus #5 : 09.05.2013, 16:37:42 »
Tällä erää etsintä on päättynyt, konttiin tulee tuomonen littu-pioneeri 12" ja spl dynamics pääte.
Täytyy laitella vaikka kuvia asennuksesta kunhan saan romut haltuun eka.
« Viimeksi muokattu: 01.07.2013, 20:08:27 kirjoittanut janne81 »

Poissa janne81

• Turbo
« Vastaus #6 : 03.01.2014, 23:07:35 »
Vanha juttu, autokin on jo kerinnyt vaihtumaan.
Tuli asennettua 945:n konttiin tuommonen Hertz:n HX200 8" subi pienessä suljetussa kotelossa ja sille kaveriks S-2002 SPL Dynamics.
Aika hyvät saundit lähtee, vaikka muistissa on ne yli 10v sitten olleet hillittömän kokoiset bassolaatikot järeine subeineen.
Kokoisekseen kyllä hyvä ostos ja paranee varmaan kun vielä säätelee kohdilleen yms.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2014, 23:09:09 kirjoittanut janne81 »

Poissa Irual

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #7 : 06.01.2014, 20:05:46 »
Vanha juttu, autokin on jo kerinnyt vaihtumaan.
Tuli asennettua 945:n konttiin tuommonen Hertz:n HX200 8" subi pienessä suljetussa kotelossa ja sille kaveriks S-2002 SPL Dynamics.
Aika hyvät saundit lähtee, vaikka muistissa on ne yli 10v sitten olleet hillittömän kokoiset bassolaatikot järeine subeineen.
Kokoisekseen kyllä hyvä ostos ja paranee varmaan kun vielä säätelee kohdilleen yms.

Minkä kokonen kotelo? Mitä on kotelon sisällä?

Poissa IlkkaNeva

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 02.01.2015, 08:02:58 »
Itselle tuli enemmän kuin positiivisena yllätyksenä tämmönen halpa 8-tuumanen "lelu" kun tuli eukon tankkerin kontin kylkeen integroitua. Soi tukevasti ja tarkasti pienelläkin vahvarilla 8-10l suljetussa kotelossa. Kyseessä tosin farkku, niin ei niin painetta kaipaa kuuluakseen. Kokemusta kun on aiemmin vain 12-15" järkäleistä, mutta kuulemma pitää rattaatkin sopia kyytiin.... :/

http://www.motonet.fi/fi/tuote/472824/Ground-Zero-Iridium-GZIW-200X-8-Subwoofer-150-WRMS
« Viimeksi muokattu: 02.01.2015, 08:07:58 kirjoittanut IlkkaNeva »

Poissa janne81

• Turbo
« Vastaus #9 : 02.01.2015, 08:28:59 »
Minkä kokonen kotelo? Mitä on kotelon sisällä?
11 litraa ja semmosta superlonia seinissä.

Poissa jvVolvo

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #10 : 06.01.2015, 22:25:44 »
Minkä kokoista koppaa porukka suosittelisi n.6" elementille? Tarvisi pieni lisä saada musiikkilaitteisiin, ja ylimääräisenä lojuisi jostain kotiteatterivehkeistä kuusituumaisiksi aika jämyn oloiset elementit. Ajattelin että voisi soida kuitenkin sen verran että saisi alemmille taajuuksille vähän parempaa sointia. Eihän uudemmissa autoissakaan ole kovin isoja nuo subwooferit, entisessä 9-5 saabissa taisi olla juuri tuon 6" paikkeilla se subi mikä siellä vakiona oli hattuhyllyn alla.

Poissa hazaa

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #11 : 07.01.2015, 11:11:52 »
Minkä kokoista koppaa porukka suosittelisi n.6" elementille? Tarvisi pieni lisä saada musiikkilaitteisiin, ja ylimääräisenä lojuisi jostain kotiteatterivehkeistä kuusituumaisiksi aika jämyn oloiset elementit. Ajattelin että voisi soida kuitenkin sen verran että saisi alemmille taajuuksille vähän parempaa sointia. Eihän uudemmissa autoissakaan ole kovin isoja nuo subwooferit, entisessä 9-5 saabissa taisi olla juuri tuon 6" paikkeilla se subi mikä siellä vakiona oli hattuhyllyn alla.

Riippuu täysin elementistä.

Jotkut toimii alle 5 litran kotelossa ja toiset sitten 16 litraisessa.

Poissa jvVolvo

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #12 : 07.01.2015, 11:40:25 »
Taidan koittaa tuota 5litran koppaa alkuun, mitä vähemmän vie tilaa niin sen parempi.

Poissa hazaa

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #13 : 07.01.2015, 20:28:00 »
Taidan koittaa tuota 5litran koppaa alkuun, mitä vähemmän vie tilaa niin sen parempi.

Tee suoraan 10 litran kotelo ja pienennä sitten sitä tarpeen mukaan. Kotelon pienennykseen sopii
hyvin esim. styroksi tai kakkos-nelosen palat. Tarkoitus siis laittaa kotelon sisään ihan mitä vaan,
mikä pienentää sen tilavuutta. Tuolla lailla on helppo löytää sopiva tilavuus.

Sitten olisi suurta plussaa, jos elementti toimiisi suljetussa kotelossa. Mutta jos elementti on
lähtöisin jostain kotiteatterisysteemistä, niin se on lähes sata varmasti refleksikotelosta. Ja
se sitten puolestaan mutkistaa asioita. Onko sulla sitä alkuperäistä koteloa tallella? Voisit kokeilla
aluksi sitä.

Poissa jvVolvo

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #14 : 07.01.2015, 22:34:43 »
Ei oo alkuperäistä koppaa kun sain elementit kaverilta eikä kaverillakaan ole enää koppaa. Mutta tuolla tyylillä voisi koittaa että pienentää pykälissä ja koittaa millon soi parhaiten. Kun löytyy oikea koko, niin pienii kopan niihin mittoihin.

KL-varaosat  Race.fi