Carcom Oy  Elekma

Volvo 142 - 74, B20 TIC, Kuvia lisätty, ROBLEEMOS!

  • 38 Vastauksia
  • 15548 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Aloitetaanpa tänne pienimuotoinen projektikertomus. Auto ollut omistuksessani jo vuosia, viimeiset 2 vuotta tallissa odottaen parempia päiviä. Nyt projekti loppusuoralla. Eli koriltaan täysin alkuperäinen, tekniikka kokenut aika paljon muutoksia. Lohko B20, porattu 92 milliseks, B21Et männät ja M-kanget. Kantena aika vahvasti kairattu E mallin kansi, jäykillä venttiilin jousilla jne. Ruiskun virkaa hoitelee K-jetronic, sytkäpuolella normaali jakaja ja MDS boxi, millä hoidetaan ennakot ahdon alla. Ahtimena kossun garret 3. Laatikkona M46, vahva kardaani. Alustaan laitettu konin säädettävät tolpat ja SPAX jouset sekä isot vakaajat.

Auto jäi tosiaan seisomaan noin 2 vuotta sitten, kansipahvin palamisen vuoksi, auto liikkui silloin tällä samalla tekniikalla ja muutoskatsastettiin. Pari kuukautta sitten projekti käynnistettiin oikeen tosissaan, eli uusi pakosarja, imusarja, konehuoneen maalaus. Nyt kaikki paikoillaan, odotellaan kantta koneistuksesta ja ruotsista uusia venttiilin jousia. Tavoitteena, että parin viikon sisään katsastettu.

Laitan kuvatuksia myöhemmin, mikä olisi paras tapa laittaa kuvia?
« Viimeksi muokattu: 30.09.2014, 10:29:56 kirjoittanut Poelkki »

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC
« Vastaus #1 : 14.05.2013, 16:48:12 »
Tänään saatu kansi koneistuksesta, sähköt tuli viikolla hoidettuu ja testattuu samoin koko polttoainejär. Tavoite että ensi viikolla saadaan käyntiin. Venttiilikopan korkin siirto, down pipe ja lauturin sijoitukseen tarvittavat kiinnikkeet vaativat vielä ns. Käsitöitä, muu onkin kokoonpanoa

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC
« Vastaus #2 : 16.05.2013, 13:16:08 »

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC
« Vastaus #3 : 16.05.2013, 13:29:42 »

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC
« Vastaus #4 : 16.05.2013, 13:31:53 »

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC
« Vastaus #5 : 16.05.2013, 13:35:42 »
Siinäpähän vähän kuvatuksia. Kaikki palikat alkaa olemaan nyt valmiina eli läjäänpäin. Työ sotkee vaan harrastuksia rajusti. Onko tietoa täällä foorumilla cometicin kansipahvin asentamisesta, joidenkin mielestä laitetaan jotakin liimaa ja taas cometicin ohjeiden mukaan ei yhtään mitään väliin. Ilmeisesti pinnat pitää pinnankarheudeltaan olla varsin "hienoja".

Mites onko venttiilikopan muutostöistä mitään kokemusta? Eli pitäisi tuo korkki siirtää keskellä venttiilikoppaa koska painekotelo tulee venttiilikopan toiselle puolelle ja putket "törmää" korkkiin. Ei kai siinä oikeen muutaku leikkaa irti ja liimaa menetelmä  ;)

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC
« Vastaus #6 : 16.05.2013, 13:38:55 »

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC
« Vastaus #7 : 16.05.2013, 13:49:51 »
Omassa b230 en laittanut mitään liimoja cometicin kanssa ja hyvin on pitänyt.
BMW M5
Volvo 740

Poissa faabio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • 242 -77 + 9-5 Aero -04
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC
« Vastaus #8 : 16.05.2013, 21:19:47 »
Hyvältä vaikuttaa :)

Cometic ei suosittele mitään mömmöjä väliin koska olettavat pinnankarheuden olevan hienompia kun vauvojen pyllyt. Harvoin on päässyt käymään näin ja jos haluaa varmistaa tiivistyksen, voi suihkia jokusen kerroksen VHT copper gaskettia pahvin molemmin puolin. Tätä menetelmää käytetään menestyksekkäästi ympäri muoailmaa :)
Hitaasti mutta epävarmasti.
Turbiinaa
MVH.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC
« Vastaus #9 : 16.05.2013, 22:14:30 »
Onko imusarjasta parempaa kuvaa , ja tietty pakosarjasta myös ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC
« Vastaus #10 : 16.05.2013, 22:19:16 »
Tähän hätää ei oo mut koitetaa viikonloppuna laittaa

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC
« Vastaus #11 : 16.05.2013, 22:25:16 »
Multa menny aivan ohi tällänen projekti. Seurantaan  :)
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC
« Vastaus #12 : 17.05.2013, 10:18:09 »
HUOM, kaikille pienenä varoituksena... Onneksi tuli katsottua tarkemmin tuo öljynjäähdytin sarjan kamat läpi ennen asennusta. Toinen kanava lähes tukossa alumiinipurseesta, eli alumiininen "ryöstökappale". Hyvin todennäköisesti kiinan pienellä ihmisellä on jäänyt silmät kotiin ku tuota on tehty, onneksi tämmöiset huomaa tässä vaiheessa  ;D

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC
« Vastaus #13 : 22.05.2013, 08:20:20 »
Työt sotkenu projektia hienosti. Eilen illalla asennettu kuitenkin uusi vesipumppu, tänään tarkoitus pultata kanteen valmiiksi pakosarja ja imusarjan lähtö. Tavoitteena, että ennen viikonloppua ahtoputkia ja downpipeä lukuun ottamatta valmis.

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC
« Vastaus #14 : 23.05.2013, 20:45:09 »
Vesipumppu tuli vaihdettuu. Huomenna kansi, imu ja pakosarja paikoilleen. Pitänee laittaa pakosarjaan ja imusarjan lähtökäyriin lämpöteippiä...valitettavasti. sen verran lähekkäin tulee nuo putket.

 

RallyBaron  Samppasport