Samppasport  Futurez

Volvo V70 2.5t mk1 hantin vetoakseli.

  • 4 Vastauksia
  • 1857 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Volvo V70 2.5t mk1 hantin vetoakseli.
« : 09.05.2013, 15:18:56 »
Elikkäs välillä kun kääntää oikeelle ni naputtelee ikävästi. Olisko sieltä murros menossa? Automaattikin vielä kyseessä.

Toinen ongelma on että hantin puolella kolahtaa kun jarruttaa ja sen jälkee painaa kaasuu.
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1802
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: Volvo V70 2.5t mk1 hantin vetoakseli.
« Vastaus #1 : 10.05.2013, 13:48:53 »
Todennäköisesti vetarin ulompipää menossa.
Tukivarren huonot puslat saattaa mm tehdä tuota kolahtelua, tosin siihen sopii moni muukin asia... ;)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 838
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Volvo V70 2.5t mk1 hantin vetoakseli.
« Vastaus #2 : 03.09.2015, 14:22:34 »
Pasahti tuossa mieleen äsken, kun pohdiskelin näitä etuvetosten vetareiden eroja, että kun vuosimalliin 98 asti on vetarit mutterikiinnitteisiä napaan ja siitä uudemmissa pulttikiinnitteinen. Näitä pulttikiinnitteisiä ei ole niin helposti tarjolla kun taas näitä vanhempiin malleihin, että onko muuta eroa kuin pyöränlaakeriin kiinnitys? Eli jos ois kyseessä vaikka v70 TDI vm 99 manuaalilaatikolla ja löytyisi vetari samanlaisesta autosta vuosimallista 97. Vaihtais vetarin ja samalla pyöränlaakerin, niin silloinhan sen pitäisi käydä? Tuo pyöränlaakerihan on sitä paitsi halvempi mutterikiinnitteisenä. Virussa vähän päälle 60e.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo V70 2.5t mk1 hantin vetoakseli.
« Vastaus #3 : 03.09.2015, 17:17:37 »
Pasahti tuossa mieleen äsken, kun pohdiskelin näitä etuvetosten vetareiden eroja, että kun vuosimalliin 98 asti on vetarit mutterikiinnitteisiä napaan ja siitä uudemmissa pulttikiinnitteinen. Näitä pulttikiinnitteisiä ei ole niin helposti tarjolla kun taas näitä vanhempiin malleihin, että onko muuta eroa kuin pyöränlaakeriin kiinnitys? Eli jos ois kyseessä vaikka v70 TDI vm 99 manuaalilaatikolla ja löytyisi vetari samanlaisesta autosta vuosimallista 97. Vaihtais vetarin ja samalla pyöränlaakerin, niin silloinhan sen pitäisi käydä? Tuo pyöränlaakerihan on sitä paitsi halvempi mutterikiinnitteisenä. Virussa vähän päälle 60e.

Kai se noin pitäis onnistua.
Oon kyl nähnyt semmosenkin, että oli vedetty vanhan mallin vetoakselista ylimääräiset poikki ja uuden tyylin pultilla kiinni.
En kyl suosittele tota jälkimmäistä.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 838
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Volvo V70 2.5t mk1 hantin vetoakseli.
« Vastaus #4 : 10.09.2015, 19:41:49 »
No tässäpä jollekin vinkkiä, joka sattuu googlailemaan vetariongelmaansa apua.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

 

RallyBaron  Samppasport