Elekma  Autoracing

V40 1.9tdi '98 polttoainevuoto ja jäähdytinnesteen häviäminen

  • 15 Vastauksia
  • 7054 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Uusivolvomies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Morjens!

Kalastelinkin autossa ilmennyttä ongelmaa jo Suomi24 S/v40-palstalla, mutta vastausta ei tullut niin jos täällä olisi enemmän tietävää porukkaa.

Ostin käytettynä toki vasta tuon Volleni, joten en ole näihin niin perehtynyt.

Vika on se, että dieseliä vuotaa konehuoneesta löytyvästä mötikästä, tässä kuva:

Eli mikä tämä mötikkä on ja onko mahdollista että se on jotenkin viallinen, että sieltä valuisti dieseliä. Sieltä tippasee aina ajon jälkeen muutamia tippoja ja voi olla että ajon aikana tulisi enemmänkin. Ja konehuone näyttää siltä että sinne on roiskunut jotain, esim syylärin flektin puoli on märkä.

Myös ylävesiletkun alaosassa on roiskeita polttoaineesta / tai öljystä?

Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa?

Entä sitten tuon jäähdytinnesteen katoaminen, siihen on paljon syitä, mutta voiko osasyyllinen olla kannentiivisiste, sillä perusteellä että paisuntasäiliössä on hieman öljyä seassa, ja syylärin alaroppu on öljyssä, mutta itse syylärissä pysyy nesteet puhtaana. Selvää vuotokohtaa ei ilmene.

Jos jokin selvä ratkaisu löytyisi näille niin olisin onnellinen, että onko syytä isompaan remonttiin.

Myös se ihmetyttää että joskus kylmänä kiihdyttäessä tai tyhjäkäynnillä hieman pätkii polttoaineen saanti, mutta vain tietyillä kierroksilla ja harvoin. Voiko tuo polttoainevuoto olla syypää siihen?
« Viimeksi muokattu: 11.05.2013, 21:10:00 kirjoittanut Uusivolvomies »

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14963
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
öljy jäähdytysnesteessä selvä kansi ongelma, luultavasti juuri vain tiivistelmä. kansi auki ja samalla käytät venttiilit pahalla tarkastettavana tai ite välykset kuntoon...


pumpusta en osaa sanoa mitään...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa Uusivolvomies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Sitä minäkin, kun tuo paisuntasäiliö tuntuu olevan öljyssä jo pitemmän aikaan, ns. vanhaa öljyä. En ole puhdistellut tai mitään.

Mutta eikös öljyntäyttökorkin alla pitäisi näkyä vaahtoa tai muuta vastaavaa jos on kansipahvi paskana?

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14963
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Ei aina kun öljy menee paineella niin vesi ei pääse öljyyn...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa Uusivolvomies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Aivan, ja kun öljyäkään autosta ei ole hävinnyt. Vieläkun saisi selvyyden tuosta polttoaineen vuodosta niin osaisi mennä jotain tekemään.

Poissa Uusivolvomies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Nyt on pari päivää autolla ajettu niin, ettei nesteitä ole kadonnut yhtään. Saa nähä miten kauan sillä ajaa ennenkun säiliö tyhjenee.

Myös semmonen probleema löytyi tuosta, tietenkin itse olen mankan tuohon asentanut niin kysyisin teiltä viisailta ihmisiltä, kun ilmastoinnin laittaa päälle niin radion puolen singnaali ottaa häiriötä, eli tikulla ja cd:ltä soittaa normaalisti.

Kuulin häiriönpoistajasta, joten miten ja mihin se pitäisi asentaa ettei ilmastointi antais häiriötä mankalle?

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Öljy paisarissa on suurella todennäköisyydellä kannentiivisteestä. Yllä fiksusti kerrottiinkin, että samalla kannattais katsoa sitten myös venavälykset kuntoon. Näissähän tuppaavat imuventtiilit kairautua kanteen ja rupeaa oleen hankala saada kylmästä käyntiin kun puristukset heikkenee.

Tuo mötikkä on äkkiseltään sen näköinen, että liekö on autoon alkujaan kuulunutkaan? Mihin nuo letkut menevät?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Uusivolvomies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Morjes!

Tuosta mötikästä toisaan tuo toinen letku menee suoraan tuonne:

Tämä letku näyttää myös haarautuvan, mutta mihin?


Toinen letku sitten haarautuu melkein samantien, ja tuon mötikän yläpuolella olevasta mötikästä lähtevä letku yhdistyy haarana tähän letkuun ja loppu letku menee tuonne:


Tässä sitte kauempaa kuvattu, ja mötikkä mistä puhuin tuosta aiemmin on ympyröity, siis josta yhdistyy letku tuohon haaraan:


Olipas sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti ymmärrätte!

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14963
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Ensimmäinen kuva: letkussa kulkee ylipaine... elis ahtopainemittarille on ryöstetty tuosta... onko sulla mittari paikallaan?

Taitaa totaletkua myöden tulla tieto pumpulle että paljonko ahtaa ja sen mukaan lisää soppaa koneelle... jos toi haara ei mene mittarille ja heiluu valtoimenaan nin ainakin pumpulle menevässä letkussa on liian pieni paine imusarjaan nähden...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa Uusivolvomies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Mietinkin että meneekö tuo ahtopainemittarille, kun on samanlainen kirkas letku siinäkin, joo on ahtopainemittari ja näyttää max 1 baria, eli kai se toimii jotenkin.


Vielä ei ole itse ongelmaan saatu ratkaisua, sitä odotellessa :)
« Viimeksi muokattu: 19.05.2013, 13:14:26 kirjoittanut Uusivolvomies »

Poissa Uusivolvomies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Huhuuu!

Eikö kellään ole ollut samanlaista ongelmaa, ja kuka osaa sanoa mikä tämä polttoainetta tiputtava osa on?

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Tuo keltaisella ympyröity osa on ennakonsäädin.
Sen alapuolella (punasella ympyröity aiemmassa kuvassa) on mulikka joka säätää ahtopaineenalaista syöttöä.

Poissa Uusivolvomies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Noniin, voiko se mötikkä olla jotenki viallinen, tai joku tiiviste minkä välistä se tiputtais tuota polttoainetta, ja onko tuo irroitettavissa?

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Eiköhän se ole rikki tai joku tiiviste rikki. Irtoaa kun löysää keskeltä sen mutterin ja pyörittelee pois.

Poissa Uusivolvomies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Aivan, nyt on autossa vaihdettu tuo ylempi, eli ennakonsäädin ilmeisesti. Auton edellisen omistajan tekemää remonttikuittia (siis liikkeessä ihan tehty) katsellessa ilmeni että tästä on vaihdettu tuo ennakonsäädin juuri sen takia kun se vuotaa polttoainetta. Ja nyt se on vaihdettu sen takia kun tietokone herjaa sitä. Eli tämä sama auto liittyy tuohon ketjuun: Mysteerimerkkivalo

Tavallaan se ennakonsäädin silti voi vuotaa polttoainetta, ja se aine valuu sitten tuonne ahtopainesyöttömulikan ala-osaan ja näyttää vain siltä että se vuotaa polttoainetta sieltä. Pitää katsoa tuo tilanne sitten kun auton saa pois taas tuolta korjaamolta...

 

RallyBaron  Samppasport