Jokkiksessa kelpaa saumallinen putki, minimimitat 42,4x3,2 (ns. vesijohtoputki). Rata- ja rallilajeissa pitää käyttää saumatonta putkea (minimi mitat 38x2,5 tai 40x2,0) ja pääkaaret on tehtävä paksummasta putkesta (45x2,5 tai 50x2,0). Kaikissa lajeissa mutkat pitää tehdä taivuttamalla, eikä putki saa painua tai ryppyyntyä taivutusten kohdalta, eikä putkissa saa olla pitkittäisi jatkoja.
Ajohaluista sitten riippuu tekeekö kaaret jokkis- vai rallisääntöjen mukaan. Perusharrastajalla silloin tällöin tapahtuvaan "huviajeluun" riittää jokkiskaaret, mutta jos meinaa asfalttiradalla tai puiden välissä oikein tosissaan ajaa isoa kovaa niin suosittelen tekemään rallisäännön kaaret. Toki saumattoman putken hinta saattaa "sylettää", on melko suolaisen hintaista.
Kaaret saa katsastettua tieliikennekäyttöön kunhan ne on tehty AKK:n sääntökirjan mukaisesti. Toki autosta tulee kaksipaikkainen kun takatuet ja diagonaali vaikkeuttavat suuresti takapenkille kulkua.
Kasaan hitsaamiseen on parikin tapaa. Itse olen tehnyt pohjaan reiät pääkaarien kohdalle, hitsannut takatuet ja kattoputket pääkaariin ja sen jälkeen pudottanut kaaret lattian reijistä alas ja hitsannut saumat yläpuolelta umpeen. Jotkut taas tekevät kattoon reiät liitosten kohdalle ja sieltä hitsaavat saumat täyteen. Jotkut leikkaavat koko katon irti kun kehikko on heppailtu kasaan. Oviputket jne mahtuu hitsaamaan kaarten ollessa paikoillaan
Jos itse tai kukaan kaverisi ei ole iknä taitellut kaaria niin suosittelen hankkimaan valmiiksi taivutetut kaaret esim. P. Luuppalalta niin ei tule niin paljon harjoituskappaleita. Tai sitten kyselet oman kotikuntasi autourheilijoilta, että kuka heille tekee kaaret. Sieltä nedervetelistä kyllä löytyy aktiivista jokkisporukkaa (NSB86 on seura ja
nedervetilsb86@gmail.com), joten luultavasti löytyy kaarten tekijäkin.