Autoracing  KL-varaosat

Painemobiili.com 340DL Turbo

  • 289 Vastauksia
  • 119747 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1141
  • www.vrcf.fi
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #196 : 05.07.2012, 01:31:22 »
Eikö ois helpompaa tehdä lujuuslaskelmat kuin lyödä päätä mäntyyn jatkuvasti?
En osaa itse, en tunne ketään joka osais, en edes tiedä tuttavan tuttavan kissaa joka olisi tehnyt tai tuntisi jonkun joka osaa tehdä tällaista. Ja toiseksi, sitten kun ne lujuuslaskelmat on, ni omat hitsaukset voi unohtaa, ja materiaalitkin pitää olla JUST sen mukaan. Eli taas yhtähyvin ostetaan se ferrari (tai corveten voimansiirto) samantien, kun palkataan joku tekemään tällaista (tuskin on 5min homma, kun täytyy mitata, pistää CAD ohjelmaan jne) ja ostetaan koko rautakauppa että saadaan oikeat materiaalit.

Rahaa tällähetkellä käytettävissä pyöreät 0 euroa tähän, ehkä ens vuostuhannella taas... eli sillä mennään mitä löytyy tallista ja kavereilta.

Vanteita löytyy koko läjä jo (esim 7x16" ET30 tuliterät), tosin renkaita tarttis, mahdollisimman leveitä. Suurimmat mahtuvat on 245/45R16. 18" kokoisena löytyy, mutta alkaa olemaan älytön vanne tonne rengaskoteloon, kun joudutaan menemään 30 sarjalaiseen renkaaseen jos leveys on enemmän kun 245.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1141
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #197 : 05.07.2012, 01:39:48 »
Mulla meni nyt hiukan ohi , onko pito- vai kestävyysongelmia ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10033
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #198 : 05.07.2012, 06:14:35 »
Sinne tulee nyt sellanen boksi että 2mm tavarasta tehdyt putkikehikot jää kakkoseks. :)

Miksi turvakaaret tehdään putkesta eikä lattaraudasta? :juhau: Jo kahden millin seinämällä oleva putki on kohtuullisen jämäkkää, saati sitten siitä ainevahvuudeltaan suuremmat.  :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #199 : 05.07.2012, 08:43:23 »
En osaa itse, en tunne ketään joka osais, en edes tiedä tuttavan tuttavan kissaa joka olisi tehnyt tai tuntisi jonkun joka osaa tehdä tällaista. Ja toiseksi, sitten kun ne lujuuslaskelmat on, ni omat hitsaukset voi unohtaa, ja materiaalitkin pitää olla JUST sen mukaan. Eli taas yhtähyvin ostetaan se ferrari (tai corveten voimansiirto) samantien, kun palkataan joku tekemään tällaista (tuskin on 5min homma, kun täytyy mitata, pistää CAD ohjelmaan jne) ja ostetaan koko rautakauppa että saadaan oikeat materiaalit.

Rahaa tällähetkellä käytettävissä pyöreät 0 euroa tähän, ehkä ens vuostuhannella taas... eli sillä mennään mitä löytyy tallista ja kavereilta.
Meinaat, että ne lattaraudat tulee ilmaiseksi (tai mistä minä tiedän mistä romunkeräyksestä ne on haettu) :D Vaikuttaako hitsaustaitoon jos on hatusta vedetty laatikko tai suunniteltu kehikko, kai sinä umpisaumaa osaat hitsata? Sen kehikon voi suunnitella niin, että ei tarvitse ostaa koko rautakaupan varastoa, vaan esim. kahta peruslaatuista erikokoista putkea. Jos olis vielä vanha pöytäkone hengis niin olisin voinut suunnitella kehikon mutta kun ei ole, käsin en rupea suunnittelemaan kun menisi ikuisuus unohtuneita laskentakaavoja mieleen palautellessa ja kirjoista etsiessä. Ota syksyllä yhteyttä lähimmän AMK:n kone- ja tuotantotekniikan osastolle (mekatroniikka), voisivat oppilastyönä suunnitella kunnollisen kehikon. Ainakin omana opiskeluaikana tehtiin mieluusti harjoitustöinä jotain todellista kohdetta ja korvauksetkin olivat lähinnä muodollisia (lava kaljaa, saunailta tms. projektiin osallistuneille). Saat tehdä melko paksusta levystä laatikon jos meinaat, että on jäykempi kuin hyvä putkikehikko, painoa sellaiselle laatikolle tulee useita kymmeniä kiloja.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #200 : 05.07.2012, 09:19:01 »
Saat tehdä melko paksusta levystä laatikon jos meinaat, että on jäykempi kuin hyvä putkikehikko, painoa sellaiselle laatikolle tulee useita kymmeniä kiloja.

OT:Lisääntynyt paino pitää kompensoida kasvattamalla moottorin tehoa.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #201 : 05.07.2012, 09:37:15 »
Saat tehdä melko paksusta levystä laatikon jos meinaat, että on jäykempi kuin hyvä putkikehikko, painoa sellaiselle laatikolle tulee useita kymmeniä satoja kiloja.
Korjattu pikku virhe tohon....  ;)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1613
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #202 : 05.07.2012, 09:41:16 »
Mäkin rikoin 90 luvulla vapari amazonistani 13 laatikkoa ja 3 perää kesässä ( epävirallinen suomen ennätys? ) ja kysessä oli 200 heppanen vapari ama.

Nykyisessä pelissä on karvan verran enemmän tehoa mutta voimasiirto kunnossa eikä ole paukkunut kertaakaan ( sillä puolella  ;) ). Ennenkun joku vääräleuka tulee huuteleen ettei ne trailerilla hajoo, niin on sillä nyt ajettukkin 4 vuoden aikana  :).

Tarinan opetus? Voimansiirto kuntoon  :hello:
Recycle Racing #06

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10033
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #203 : 05.07.2012, 10:09:01 »
Tämä seuraava on varmaan kaikille selvä asia, tai ainakin suurimmalle osalle, tuli mieleen hyvä esimerkki lattaraudan ja putken ominaisuuksien eroista. Kolmen metrin pätkä molempia ja keskeltä kiinni, kumpi mahtaa taipua pelkästään oman painon alla? :juhau:

Ei mulla muuta, jatkakaa... :smoke:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #204 : 05.07.2012, 10:10:32 »
Tämä seuraava on varmaan kaikille selvä asia, tai ainakin suurimmalle osalle, tuli mieleen hyvä esimerkki lattaraudan ja putken ominaisuuksien eroista. Kolmen metrin pätkä molempia ja keskeltä kiinni, kumpi mahtaa taipua pelkästään oman painon alla? :juhau:

Ei mulla muuta, jatkakaa... :smoke:

Molemmat, mutta toinen vaan paljon enemmän.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10033
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #205 : 05.07.2012, 10:13:19 »
Molemmat, mutta toinen vaan paljon enemmän.

Se on totta mutta latta taipuu huomattavasti enemmän.  :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1155
  • vrcf Original
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #206 : 05.07.2012, 11:29:53 »
Meinaat, että ne lattaraudat tulee ilmaiseksi (tai mistä minä tiedän mistä romunkeräyksestä ne on haettu) :D Vaikuttaako hitsaustaitoon jos on hatusta vedetty laatikko tai suunniteltu kehikko, kai sinä umpisaumaa osaat hitsata? Sen kehikon voi suunnitella niin, että ei tarvitse ostaa koko rautakaupan varastoa, vaan esim. kahta peruslaatuista erikokoista putkea. Jos olis vielä vanha pöytäkone hengis niin olisin voinut suunnitella kehikon mutta kun ei ole, käsin en rupea suunnittelemaan kun menisi ikuisuus unohtuneita laskentakaavoja mieleen palautellessa ja kirjoista etsiessä. Ota syksyllä yhteyttä lähimmän AMK:n kone- ja tuotantotekniikan osastolle (mekatroniikka), voisivat oppilastyönä suunnitella kunnollisen kehikon. Ainakin omana opiskeluaikana tehtiin mieluusti harjoitustöinä jotain todellista kohdetta ja korvauksetkin olivat lähinnä muodollisia (lava kaljaa, saunailta tms. projektiin osallistuneille). Saat tehdä melko paksusta levystä laatikon jos meinaat, että on jäykempi kuin hyvä putkikehikko, painoa sellaiselle laatikolle tulee useita kymmeniä kiloja.

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3620.msg78389#msg78389 tuossa on sulle oikein kuvat millainen sen pitää olla. Ruotsia osannet paremmin kuin minä, joten löytänet materiaalivahvuudetkin noille putkille. Tuollaisen kehikon itse rakentamiseen menee takuulla alle 100e, kun ei hitsauskoneita tarvitse ostaa. Ihan 100% tarkkuudella ti tarvitse tuotakaan kopioida, jo 50% osumatarkkuudella tuon kanssa saat vahvemman kehikon kuin nykyinen on. kaikki siitä ylöspäin on pelkkää plussaa. Eli mahdollisimman suora kopio tuosta, niin varmasti kestää. Et tarvitse edes mittoja, kun voit ne katsoa kuvien perusteella ja laatikon mukaan, milli sinne tai kaks tänne ei vaikuta niin paljon.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, myyty. Pajero '89, myyty. Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa. Chevrolet Suburban '02 8.1.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #207 : 05.07.2012, 15:37:36 »
Se on totta mutta latta taipuu huomattavasti enemmän.  :P
Katotaan ku laitetaan se latta pystyyn, ei taida sit hirveämmin taipua? ;)

Enhän minä niin tyhmä ole että makaamaan sen 5mm latan laitan, vaan pystyyn tottakai tukemaan siinä suunnassa minne tukea tarvitaan.

Ja kyllä, lattarautaa saan 5mm paksuisena ilmaiseksi vaikka millaisia määriä. :)

Ja 50x50mm kulmarautaa kun laittaa 4 kulmaan ja tekee siitä boksin, ni eiköhän se kestä. ;)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #208 : 05.07.2012, 15:44:34 »
Katotaan ku laitetaan se latta pystyyn, ei taida sit hirveämmin taipua? ;)

Enhän minä niin tyhmä ole että makaamaan sen 5mm latan laitan, vaan pystyyn tottakai tukemaan siinä suunnassa minne tukea tarvitaan.

Ja kyllä, lattarautaa saan 5mm paksuisena ilmaiseksi vaikka millaisia määriä. :)

Ja 50x50mm kulmarautaa kun laittaa 4 kulmaan ja tekee siitä boksin, ni eiköhän se kestä. ;)
Juuei, ei kestä. Mutta tee kuten tahdot, kun kerran toimiviksi todetut ratkaisut eivät kelpaa. Ja toi budjetista uliseminen alkaa oikeasti ottaa ohimoon...
Jäitä housuun!

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #209 : 05.07.2012, 17:22:54 »
Katotaan ku laitetaan se latta pystyyn, ei taida sit hirveämmin taipua? ;)

Enhän minä niin tyhmä ole että makaamaan sen 5mm latan laitan, vaan pystyyn tottakai tukemaan siinä suunnassa minne tukea tarvitaan.

Ja kyllä, lattarautaa saan 5mm paksuisena ilmaiseksi vaikka millaisia määriä. :)

Ja 50x50mm kulmarautaa kun laittaa 4 kulmaan ja tekee siitä boksin, ni eiköhän se kestä. ;)
Jos niin kerta sanot :D
Eikö se oikeesti olis helpompi tehdä putkesta kun hitsata latta- ja kulmarautoja yhteen, ja todeta ettei se kerpele toimikaan. Lankaan ja suojakaasuun tulee menemään monen putkimetrin edestä rahaa, joten ei ole ihan tarkkoja laskelmia tehty :D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Carcom Oy  Elekma