Laitetaas tarinaa tännekkin meikäläisen vollesta. Samat setit löytyy NPSn foorumilta.
2012 keväällä tuli ostettua sukulaiselta hänellä kauan ollut 240, jonka olin jo mopoiässä luvannut lunastavani kun auton vaihto tulee eteen. Moottorina B230Fuckmeimslow. Vuosmalli 91 ja sisustaltaan sekä ulkopinnoiltaan suhteellisen hyvässä kunnossa. Pari ruostepaikkaa korjattiin ovien alareunoista heti alkuun. Alle hommattiin Artecin Edition L 17x8 & 9 blingfactoryn adaptereilla ja alustaksi 60/40 jouset.
Tällä setupilla mentiin koko viime kesä ja auto sai mennä talveksi kuivaan talliin lepäämään.
Talven ja kevään aikana tehtiin päätös siitä, että 2013 Volvo olisi edelliskesää paremmassa edustuskunnossa. Vanhat vanteet ja renkaat meni kevään aikana myyntiin, kuten myös adapterit. Puolivahingossa tuli ostettua OZ Turbot tältä foorumilta. Vanteisiin oli muutettu 5x100 jako. Ei näitä pitänyt aluksi Volvoon laittaa, mutta kun sopivat kehätkin löytyi niin alettiin näitä valmistamaan. Blingfactoryltä jälleen adapterit tilaukseen. Maalia, megun alupolissia ja uudet tarrat niin saatiin Özit vähän siistimpään kuntoon. Levyyttä vanteille tuli 9 ja 9 1/2.
Alustahommia ruvettiin periaatteessa tekemään jo talvella kun VRCF ltä löytyi säädettävä panhard tanko ja käytetyt etutolpat.
Tommi Kaitolalta tilasin coilitarvikkeet ja jouset. Perus mirklaukset, että saatiin kierreosa mahtumaan tolppaan ja heppailtiin kiinni. Päälle rosteksit.
Renkaiksi valikoitui 195/50 joka nurkkaan. Coiloverit lyötiin alle ensin turhan pitkillä jousilla, iso kiitos
Kaitolalle mahtavasta asiakaspalvelusta. Jouset vaihtui lyhkäsempiin yhdellä puhelulla ja postilla. Nykyiset jouset muistaakseni 7'' pitkät ja kierrettä vielä reilusti jäljellä. Kuvassa pitemmät jouset.
Takapään hierominen on vielä kokonaan vaiheessa, 40mm madallusjouset ja panhardikin vielä vaihtamatta. Takakaarien malli (jokainen 240 takakaarta pällistellyt ymmärtää) on paskamainen ja nykyiset jouset liian löysät. Pikkuhiljaa pikkuhiljaa.
ToDoo listalla seuraavaksi tosiaan takapään ihmetteleminen oikeaan asentoon, etupäätäkin lasketaan sentti pari vielä helposti. Ulkokuoreen pieniä perus sipistelyjä; maskin maalausta, takavalojen ehostamista (ehkä kokopunaiset), pakoputken piilotusta....etc. Koitetaan jatkossa saada muitankin kuvia kuin paskoja puhelinfotoja. Tästä on ihan hyvä jatkaa.