Autodiagnoosi  Carcom Oy

V50 2.4 ajonvakautusjärjestelmä vaatii huollon

  • 4 Vastauksia
  • 2520 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nazaret

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Palataanpa tänne taas iloisissa tunnelmissa...

Eli moottorinvaihdon jälkeen (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=30966.msg560280#msg560280) olen ajellut muutaman kuukauden ilman murheita.

Eilen vaimo lähti autolla anoppilasta ja heti liikkeellelähdön yhteydessä alkoi moottorista kuulua ulinaa. Vaimo kuvaili ääntä pölynimurimaiseksi. No kääntyi ympäri ja takaisin pihaan. Silloin syttyi varoitusvalo joka viittasi vikaan ohjaustehostimessa. Appi totesi että se on todellakin pois päältä. No auto jäi siihen yöksi.

Aamulla appi tarkisti nesteet jne jotka olivat kaikki ok. Laittoi moottorin käyntiin eikä mitään vikaa missään. Minä iloisena töiden jälkeen hakemaan autoa.

Auto käyntiin ja totesin että hieman ujeltavaa ääntä sieltä kuuluu ja mietin että olisiko huohotinputki tai vastaavaa. Muutaman kerran nostelin kierroksia ja sitten alkoi sirkus kojelaudassa. Valitti vaikka mistä ja lopputuloksena että auto kävi mutta kaasupoljinta painaessa ei enään kierroksia nostanut. Edellisillan ohjaustehostinongelma ei toistunut.

Otan murheellisena vastaan tuomionne, sähköissä vika eli jotain ohjausyksikköön liittyviä vikoja vai jotain muuta?

Ps. Moottorinvaihto jäi töineen karvan alle 5 kiloon
Pss. Joulukuussa laitoin tonnin huoltoon, jarrulevyineen ja paloineen
Psss. Joudutteko tekin maksamaan 1000 eur per kk jotta saatte pidettyä laatuauton ajossa :)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.4 ajonvakautusjärjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #1 : 24.05.2013, 07:00:22 »
Apukuljettajan jalkotilan yläpuolella on CEM-yksikkö, sen alapuolella olevat liittimet tarkistaisin ekana, kun tuppaavat välillä olemaan lukoistaan auki.
Ton enempää en taida sitten keksiä etänä...  joku liitin tms tulis mieleen..  tai miksei vaikka siinä tehostimen ohjausyksikössäkin joku vika voisi olla, puskuria pitäisi jonkinverran raottaa oikeasta reunasta, että siihen pääsisi käsiksi,  joskus jotain liitinvikoja ollut niissä

Poissa Jusde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.4 ajonvakautusjärjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #2 : 23.09.2014, 20:09:14 »
Mahtoiko tää selvitä?

Poissa timohilden

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.4 ajonvakautusjärjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #3 : 04.10.2014, 15:54:53 »
Mun volvo tekee samaa mistä tää vika oikein johtuu?

DuudX

  • Vieras
Vs: V50 2.4 ajonvakautusjärjestelmä vaatii huollon
« Vastaus #4 : 04.10.2014, 20:09:33 »
Vastaavaa ilmoitusta tuli ajoittain minulla, kun akku oli vaihtokunnossa.
Ei välttämättä tässä tapauksessa auta.. kun todennäköisesti myös akku on vaihdettu(?)  ::)

Edit: Siis "ajonvaukautusjärjestelmä vaatii huollon" -ilmoitusta.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2014, 20:11:20 kirjoittanut DuudX »

 

Proturbo  Autodiagnoosi