Tänään tuli sitten puuhasteltua oikein kunnolla auton parissa.
Tehtyä:
-Tehopesu
-Vahaus
-Sisätilojen imurointi ja pesu
Tekemättä:
-Penkkien pesu ja hoito
-Moottorin kunnollinen pesu
Käytetyt aineet:

Auto oli jo valmiiksi suht puhdas. Aloitin foamilla ja huuhtelun jälkeen pesin käsin ensin liuotin pesuaineella ja sitten tavallisella Turtlewaxin shamppoolla. Kunhan kelit lämpenee, niin pitää vielä sillä maalilla korjata muutama naarmu ja kiveniskemät.

Koko auto kuivattuna. Lämpökin alkoi lähenemään kymmentä astetta, niin ei jäänyt maalipinta kosteaksi.

Sitten vahat niskaan. Vahana toimi tuo ValetPron Banana wax. Ei varmastikkaan parasta, mutta voittaa markettituotteet...

Tässä autossa on jostain syystä tosi syvä kiilto maalipinnassa, tuon liuotin pesun jälkeenkin, jotenka vahauksella ei hirveästi saavuteta lisäkiiltoa. Kyllähän se vähän paremmalta näyttää ja vedellä läträämisen kanssa huomaa sitten onko vaihaa vai ei

.

Listat yms tuli vedettyä tolla Trim Glitzillä. On muuten hyvää ainetta

. Näistä listoistahan ei saa täysin mustia, koska ovat olleet jo tehtaalta tullessaan harmaita...

Millä noiden katolla olevien listojen pitäisi olla kiinni? Meinas jäädä koko lista käteen kun rupesin putsaamaan

.

Seuraavaksi sisätilojen kimppuun. Perus imurointi ja sitten kaikki matot tolla Citrus aineella (laimennettuna). Muut pinnat käsittelin Autoglymillä.
Lähtökohta:


Pinnat puhtaina:

Ikkunat pesin tavallisella lasinpesu aineella ja kuivasin sanomalehdellä.

Mitäs noille tahmasille nappuloille piti tehdä? Melkein kynsilläkin raapimalla lähtee toi mömmö pois.

Entä mitä tälle ratille pystyisi tehdä? Vaikuttaa ihan kulumalta, niin ei taida LeChatit sun muut auttaa. Jos ratin maalaisi tolla nahkamaalilla millä kässäri ja vaihdekeppikin on maalattu

?

En viittiny uutta kantta ostaa pelkästään sen halkeaman takia tohon ECU:n kotelolle, niin peitin sen halkeaman sitten tollasella tarralla

.

Loppuun vielä muutama kuva autosta, kun sai kerrankin otettua kuvia kunnon kameralla

.





