Kiitokset hyvästä palautteesta !
Vanteet ovat oman maun mukaan tehdyt, elikkäs vakioista 14" tehtyjä. 2mm paksusta pellistä mankeloitu vanteen väliin palat, aina tietysti haluamani leveyden mukaan.
Kun peltilipareet on mankeloitu, halkaisin vanteet rälläkällä vanteen ollessa trukkilavan päällä ja puoliksi haarojeni välissä. Pientä hiontaa ja kulmien pyöristelyä, sitten keskiö autoon kiinni. Levityspaloja sovittelemaan, kera hitsin, kumivasaran, ja tietysti rälläkän. Hermoja ja aikaa mukaan niin saa hyvän paketin aikaiseksi. Itse olen vain heppaillut vanteet kasaan ja ammattilainen, joka hitsaa painesäiliöitä yms. työkseen yli 30v kokemuksella on turannut vanteet yhteen. Ei sitten tarvitse sotkea saumoihin mitään sikaflexia tms. kuten vannepajan tekemiin vanteisiin tapojen mukaan.

Omasta mielestäni onnistuivat kohtalaisenkin hyvin ekoiksi itsetehdyiksi, takavanteiden kanssa turhaa hosumista, että olisi siistimmätkin saanut. Etuvanteet sain eilen valmiiksi, melko hyvät lukiolaisen tekemiksi. Ja lopuksi parit kuvat uusista takavaloista,etuvanteista sekä retrotelineestä.

Tietokone on varmaan 10v vanha läppäri kuvankäsittelyohjelmana paint, joten tarjolla ei ole huippukuvia. Toivottavasti näistä selvää saa.

Takavalot (pesty ja maalattu väli mattamustaksi, vielä pitää hieman hiomatahnalla kiillottaa)

Telineet (puut vaihtuvat käsiteltyihin ensiviikon aikana, varmaan samaan aikaan kun vaihdan pellitkin alle)

Vanteet (elikkä siis etuvanteet jotka ovat 8,0x14")


Hitsauksen jälkeen vanteiden saumat on hiottu, vanteet hiekkapuhallettu, epoksipohjamaalattu,hiottu, hiottu,hiottu ja vielä lisää hiottu pakkelin kera tasoteltu kaikki saumat. Sitten ruiskulla maalattu ihan perus vannehopea päälle. (=