Jaapa jaa, mulla on kyllä aika huonoja kokemuksia autotaidosta vuosien takaa.
Auto (240) jäi tielle, kun se alkoi polttaa yhden pytyn tulppaa. Hinautin sitten sen autotaitoon, kun en kovassa pakkasessa olis tarjennut mitään itse sille tehdä.
Siellä tutkivat ja eivät vikaa löytäneet. Vaihtoivat uudet tulpanjohdot, just hiljan vaihdettujen tilalle, oli kuulemma liian suuret vastukset, että ei se näillä voi toimia, ja höpö, kun ne oli häiriönpoistojohdot joissa pitkikin olla n. 10k Ohmia vastus. Sitten oli katottu, että jakoremmi ei ollut hypännyt, no ihan ok sinänsä, mutta oli laitettu uudet pultit vesipumppuun, joka sekin oli just tuore ja alkuperäinen volvolainen. Ihmettelin, että miksi niitä pultteja pitää vaihtaa, vaihtavat kuulemma aina... ja kauhea hinta niistä oli myös laskussa, kuten aivan tavallisista bougicordin tulpanjohdoistakin.
Vikaa ei ollut löytynyt, joten vaihtoivat bensansuodattimen, ok, harakiri suodattimen hinta vaan oli kuusinkertainen... Mutta sitten oli säädetty seokset rikkaalle, että kävis paremmin... Puristukset oli mitattu ja ne oli yhdessä pytyssä aika heikot. Johtui kai vaan siitä, että oli yritetty useasti käymään ja pyttyyn mennyt bensaa reilusti. Totta tuokin kyllä osaksi, mutta mutta... Aiemmin päivällä vielä soittelivat mulle, että jarrupalat on ihan loppu ja jarruletkutkin oli kuulemma heikossa kunnossa, että ne tarvis uusia, tuumasin, että voin ne kyllä itse vaihdella sitten myöhemmin.
Varsinaista vikaa ei löytynyt, mutta auto kuitenkin kävi, joten maksoin messevän laskun jupisten.
Myöhemmin tulppien polttelu jatkui ja sitten aloin itekin mittaileen puristuspaineita, tulin siihen tulokseen, että se on kansirempan paikka.
Kansipahvihan siitä oli sitten porsinut.
Jarrupaloissa oli pintaa varmaan puolet jäljellä ja letkuissa ei mitään murtumia näkynyt, kunhan vaan yrittivät lisää hommia kalastella.
Ihmettelin myöhemmin suurta bensan kulutusta, joka oli kasvanut ainakin 2:lla litralla alkuperäisestä. Poikkesin sitten kaasutinexpertillä, joka kertoi, että onpas tosi rikkaalle vedetty...
Enpä oo sen koomin autotaitoon mitään remppaan vienyt, enkä vie.
Ennemmin sitten vaikka Käyttöautoon vaikka maksaakin ihan sikana.
Lielahdessa on Huoltorex joka ropailee Volvoja. Kerran kyselin sinne vikaoodin lukuun, ei ollut kuulemma sellaisia vehkeitä, että tuosta Coupesta olis koodeja ulos saanut, no jäi sitten menemättä.
Kanagasalla on VMS Racing volvokorjaamo, itellä ei ole kyllä kokemuksia siitä.
Lempäälässä on Hakalan korjaamo, joka tekee kaikkien merkkien remppoja, erikoistunut kyllä volkkariin.
Joskus käytin siellä coupee ilmastoinninhuollossa ja se vaikutti ihan asialliselta paikalta, eikä ollut tolkku kalliskaan.