Minulla on ollut tuollaiset alipaine(=muuttuvakurkkuiset) mopokaasarit vinokoneen kyljessä. Ovat muistaakseni 38mm kurkulla. Valitettavasti en ehtinyt testaamaan niitä kuin muutaman kerran ja kiireen vuoksi vaihtui Weberit tilalle. Ovat aika kranttuja bensanpaineesta koska neula on aika hentoinen. Omatkin sai aika helposti tulvimaan. Säätämistä vähän vaikeuttaa suuttimien sijainti, eli ovat alapuolella. Nuo on vielä tallessa ja täytyisi kokeilla vielä saako niitä hyvin toimimaan.
Noita mopokaasareitahan on kahta eri tyyppiä:
- alipainekaasarit, missä on kaasuläppä ja alipaineella ohjattava luisti. Näissä ei tarvita kiihdytyspumppuja
- suoravetokaasarit, missä kaasuläppää nostetaan suoraan vaijerilla.
Noissa suoravedoissa täytyy olla autokäytössä kiihdytyspumppu. Niitäkin on joko 1-pyttyiseen tarkoitettuja (esim TC miesten suosimat Dellorto PHM:t) tai 4 kaasarin pakettia (esim Keihin FCR).
http://www.dellorto.co.uk/images/parts/Le%20Mans%20PHM.jpghttp://img16.imageshack.us/img16/2100/dsc4167a.jpgNoita Keihineitä käytetään paljon Ruotsissa rallicross käytössä, virtaavat todella hyvin, mutta maksavat myös paljon.
PHM:t taitaa olla vajaa 300€/kpl uutena.
Nuo alipainekaasarit ovat huomattavasti halvempia ja oletan kysyjän sovittelevan näitä JM-koneeseen? 40mm kaasareita löytyy esim R1 tai Ninjoista ja välillä aika halvallakin.
Toivottavasti tämä auttoi vähän.