Kulkukoira  Proturbo

960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.

  • 57 Vastauksia
  • 18481 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.
« Vastaus #15 : 17.06.2013, 16:38:27 »
Niitä kumiletkuja ei siis irroteta erikseen vaan koko kasa kaikkineen yhdessä, montakohan pulttia pitäis löytyä siitä kumiletkuista ulospäin olevasta isosta möykystä.
Jos tarkoitat noita imusarjan pultteja niin tuosta voi laskea:

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.
« Vastaus #16 : 17.06.2013, 20:40:11 »
Kyl ite jouduin irrottaan ne kumiletkut, imusarjan pultit oli sen verta hankalissa paikoissa, että ei niitä muuten auki saanut.
Kolmesti oon kyl saanu auki irrottamati yhtään kumiletkua.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.
« Vastaus #17 : 17.06.2013, 21:41:47 »
Tarkoitan sitä osaa jossa on ne kaarevat "putket" ja se pyöreä möykky. Nyt alkaa kyllä tuntua siltä että täytyy lähteä ostamaan ehjää 960:stä. Koneistamo ottaa aikalailla kannen kunnostuksesta, ja aikaa ei ole enempää koneistamolla kuin minullakaan, mutta ehkä myöhemmin paremmalla ajalla tehdään tuostakin muuten hyvästä pelistä vielä AUTO.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.
« Vastaus #18 : 18.06.2013, 10:23:33 »
Kolmesti oon kyl saanu auki irrottamati yhtään kumiletkua.

On muutama imusarjan alapuolinen pultti sen verta ahtaassa, että ei ainakaan mun "nakkisormet" sinne taipunut.
Helpotti huomattavasti, kun nuo kumiputket otti irti.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.
« Vastaus #19 : 18.06.2013, 10:26:04 »
Tarkoitan sitä osaa jossa on ne kaarevat "putket" ja se pyöreä möykky. Nyt alkaa kyllä tuntua siltä että täytyy lähteä ostamaan ehjää 960:stä. Koneistamo ottaa aikalailla kannen kunnostuksesta, ja aikaa ei ole enempää koneistamolla kuin minullakaan, mutta ehkä myöhemmin paremmalla ajalla tehdään tuostakin muuten hyvästä pelistä vielä AUTO.

Ehkä tulee halvemmaks otsaa koko kansi, mutta eipä niitäkään kauheasti myynnissä ole.
Kysys onko foorumin Pukemalla vielä myynnissä.

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.
« Vastaus #20 : 18.06.2013, 23:00:33 »
Ostimpa 960 -95 "2,5vain" aut farm. Siitä kun saa kardaanin tukilaakerin ulinan pois ja ehkä vielä takapyörän laakerikin vaatii vaihtoa niin taitaa tulla kunnon ajopeli, mutta jos jollain on sellaista kantta toki kiinnostaa sekin kun on hyväkuntoinen Volvo vailla ehjiä venttiilejä. Kiitos vaan kaikille neuvoista.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8106
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.
« Vastaus #21 : 19.06.2013, 22:21:01 »
On muutama imusarjan alapuolinen pultti sen verta ahtaassa, että ei ainakaan mun "nakkisormet" sinne taipunut.
Helpotti huomattavasti, kun nuo kumiputket otti irti.
Teipillä hieman jäykistetty niveljatko pikkuräikkään kiinni toimii hyvin alapuolisiin pultteihin. Alarivin etummaiseen puolestaan kaksi pitkää jatkoa peräkkäin. Kertaakaan ei ole tarvinnut imusarjan irrottamisen takia kumeja irrotella.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.
« Vastaus #22 : 20.06.2013, 21:28:12 »
Mulle ei oo vieläkään selvinny miten se iso möykky siitä imusarjan edestä lähtee irti.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8106
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.
« Vastaus #23 : 23.06.2013, 00:11:25 »
Se möykky ja kaarevat putket ovat imusarja. Letkujen päässä kannen puolella on vain sen laippa. Yläpuolelta irrottaa ja siirtää sivuun kaasuvaijerirullan telineineen sekä suutinkiskon suuttimineen. Sen jälkeen nuo em. laipan kanteen kiinnittävät 10mm kantaiset pultit auki. Vetää imusarjaa irti koneesta ja sitoo sen narulla tai vastaavalla, jotta pysyy irtaallaan kannesta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.
« Vastaus #24 : 23.06.2013, 21:19:13 »
Roikkuuko se möykky pelkästään kumiletkujen varassa???

Poissa 244 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.
« Vastaus #25 : 23.06.2013, 21:28:00 »
EI sen möykyn alla on yksi mutteri ja oikeellapuolen egr putki
PV -65.AMAZON -67 ja 68. 142-69.164-70.144-73.242-75.244GLD/V8-80.343 1,4-79 ja-80 ja-83.360 -84.740 2,3 -85.760-85.960 2,5 -95.S90-97. S90-98 V8 +JENKIT ja monet muut.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8106
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.
« Vastaus #26 : 24.06.2013, 00:12:47 »
Alapuolelta sarja on tosiaan tuettu moottorintukijalkaan kumitassulla joka on mutterilla kiinni. Mutteria ei tarvitse irrottaa ja EGR-putken olemassaolo riippuu ihan siitä mistä roikkuu.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 244 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.
« Vastaus #27 : 24.06.2013, 21:48:15 »
Joo se putki vain niissä jossa EGR
PV -65.AMAZON -67 ja 68. 142-69.164-70.144-73.242-75.244GLD/V8-80.343 1,4-79 ja-80 ja-83.360 -84.740 2,3 -85.760-85.960 2,5 -95.S90-97. S90-98 V8 +JENKIT ja monet muut.

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.
« Vastaus #28 : 30.06.2013, 16:15:25 »
Kohtalotoveri!!!!!



Kuva kertonee tarpeellisen.

Helevetin insinöörit ja ekonominperkeleet, kaikki kulutustavara on jo niin tarkkaan suunniteltu hajoamaan, että jakohihnakin katkeaa juuri ja juuri ennen aikojaan.

Tarkistin papereista, että nyt jäätiin vaihtovälistä (45tkm / 4vuotta) kilometreissä 424km, ja ajassa yksi kuukausi!
Audi A6 4.2

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -93 3.0 aut jakohihna katkes, APUA kiire.
« Vastaus #29 : 30.06.2013, 16:23:15 »
Hihna katkes 1000 km ennen aikojaan. Ilmeisesti ainakin osa venttiileistä vääränä. Rupesin kantta purkamaan ja näyttää aika hankalalta, tarviiko imusarja irrottaa vai saako kannen pois kun kumiletkun pätkät irrottaa, jos tarvii niin mistä löytyy kiinnitykset, yhden luulen löytäneeni moottoripukin takapuolelta kauheasta paikasta. Entä venttiilikopan kansi,   kauhean liudan m6 pultteja löysäsin ja tiukalta tuntuu, vain vas. etukulmasta vähän nitkuu, sielä pakonokan takana on joku anturi onks se kiinni kopassa ja kannessa, ja imunokan takapäässä on joku peltihässäkkä jossa on liuta johtoja miten sen kanssa. Entä pakonokan hihnapyörä se näyttää sisäpuolelta erilaiselta kuin imunokan pyörä, ei kai siinä vaan ole jotain säätöä. Mitä muuta pitää ottaa huomioon!!!!!

Millaiset tuhot remmin katkeaminen aiheutti koneeseen? Oliko venttiilit silminnähden kierot, männissä jälkiä?
Onko mitenkään mahdollista, että männät eivät pääse osumaan venttiileihin? Mulla kuului vain outo kopahdus konehuoneesta ja sitten sammui, kilinää tai kalsketta ei kuulunut startillakaan  ???
« Viimeksi muokattu: 30.06.2013, 16:26:08 kirjoittanut Rivipumppu »
Audi A6 4.2

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron