Suolakelit ovat taas alkaneet

ja autoa joutuu pesemään kerran viikossa. Ostin paikallisesta varaosaliikkeestä kokeeksi Meguiars Snow Foam vaahtopesua.
https://meguiars.fi/ultimate-snow-foamOlin hieman skeptinen aikaisempien Snow Foam kokeilujen takia. Lähinnä olen pitänyt niiden perusteella koko vaahtopesua huijauksena. Purkkikin oli todella pieni vain 946ml. Tein ohjeen mukaan ja sekoitin 1:5 seoksen vaahdottimen pulloon. Mietin seosta tehdessäni pitäisikö silti tehdä se oikein ja laskea oikea seossuhde ? Epäilin näet että Kärcher K3 laimentaa valmiiksi tehtyä seosta liikaa ja vaahdosta tuleekin vain saippuvettä. Olin väärässä, suhde oli juuri oikein noin ainakin tuolla pesurilla.
Pesin kaksi autoa iltapäivällä ja ei voi sanoa kun että ompahan hyvää kamaa. Nyt löytyi vihdoinkin hyvä vaahtopesuaine

Vaahdosta tulee ihan käsittämättömän paksu ja se kestää todella pitkään. Piha on varmaan vieläkin kuin lumisateen jäljiltä

Kokeilin myös käsinpesua ja toimii hienosti siinäkin. Olin huuhdellut auton hyvin irtoliasta ja hiekasta ensin. Pyyhkäisin kokeeksi joitakin pahimpia kohtia lokarin reunasta ja puskurista sienellä vaahdon ollessa pinnassa. Ne pahimmatkin suolakurarannut lähtivät helposti pois. Normaalisti niihin olisi joutunut käyttämään aikaa ja tarmoa käsin pesussakin.
Pinta oli vahattu kesällä keraamisella Ceramic Hybridi vahalla ja uudelleen käsitelty vielä vastaavalla ruiskutettavalla vahalla. Toisessa vähemmän likaisessa autossa oli taas Gold Clas carnauba vaha, silti lopputulos ja aineen toiminta vaikutti kyllä vastaavalta.
Erityisesti pidän aineesta kun se on Ph:ltaan neutraali, eikä se poista vahaa auton pinnasta, kuten käy helposti muilla vaahtopesuilla

Muita huomioita oli oudot klimpit purkin pohjalla. En tiedä onko aina saanut kylmää kuljetuksessa vai seissyt pitkään ja pohjalle on saostunut kiinteää ainetta. Ne näyttivät kuitenkin hajoavan kun se sekoitettiin veteen. Mahdollisesti se on ominaista tälle ? Pakkauskoko on aika pieni, mutta sitä menee aika vähän kerralla (ehkä puolet muihin nähden) ja käytännössä tuosta pikkupurkistakin seosta tulee n. 5,7 L
Tätä täytyy ehdottomasti hankkia lisää ja isommissa 1890ml purkeissa