Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 takaiskareiden muutos Nivomateista tavallisiin

  • 5 Vastauksia
  • 2347 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jerkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Ongelma on seuraava.
Viime kesällä alkuperäiset iskarit, Nivomatit, korkkasi ja rahapulassa vaihdoin tilalle normi-iskarit jäykemmillä ja paksummilla jousilla sekä tietysti uusilla yläpään osilla.

Alkuun meni homma putkeen mutta nyt on alkanut tekemään sitä ettei jousen alapää pysy stopparin takana. Syy on ilmeisesti jousen päälle laitetussa suojakumiletkussa, joka on asennettu melkein jousen alkupään tasolle. Kannattaako tuo kumiletku ottaa kokonaan pois vai siirtää kauemmas alkupäästä?

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa
Nyt: V70 D5 AWD 205hv (245hv) -10 ja S60 2.4 140hv -01
Ex: S80 2.4D -163hv -08, XC90 D5 185hv AWD -08, V70 2.4D 1165hv -06, V70 2.4 170hv -01

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: V70 takaiskareiden muutos Nivomateista tavallisiin
« Vastaus #1 : 17.06.2013, 23:40:45 »
Ongelma on seuraava.
Viime kesällä alkuperäiset iskarit, Nivomatit, korkkasi ja rahapulassa vaihdoin tilalle normi-iskarit jäykemmillä ja paksummilla jousilla sekä tietysti uusilla yläpään osilla.

Alkuun meni homma putkeen mutta nyt on alkanut tekemään sitä ettei jousen alapää pysy stopparin takana. Syy on ilmeisesti jousen päälle laitetussa suojakumiletkussa, joka on asennettu melkein jousen alkupään tasolle. Kannattaako tuo kumiletku ottaa kokonaan pois vai siirtää kauemmas alkupäästä?

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa
Siis...  :o
 Kun omaani laitoin Nivojen tilalle normi-iskarit ja kuormajouset niin ei niiden mukana tullut mitään letkuja... Jos valmistaja ei ole sellaisia sinne uutena laittanut niin ei ne sinne kuulukkaan ja jos ne aiheuttavat ongelmia niin pois vaan.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa LK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • S80 2,5D -99 by Dera, sekä S60 2,5T AWD
Vs: V70 takaiskareiden muutos Nivomateista tavallisiin
« Vastaus #2 : 18.06.2013, 09:28:54 »
Se kumihan on siellä vaan sen takia, ettei hiekka ja kivet aiheuta muljahtelua ja ääntämistä. Eli täysin kosmeettiset eikä niillä ole mitään tekoa toimivuuden kanssa.
En kyllä ole kuullut että takapään jousi edes tuota tekisi, enemminkin etupäähän niitä letkuja sinne laitetaan kun kuuluu muljahtelua.

Poissa Jerkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 takaiskareiden muutos Nivomateista tavallisiin
« Vastaus #3 : 19.06.2013, 14:52:12 »
Siis...  :o
 Kun omaani laitoin Nivojen tilalle normi-iskarit ja kuormajouset niin ei niiden mukana tullut mitään letkuja... Jos valmistaja ei ole sellaisia sinne uutena laittanut niin ei ne sinne kuulukkaan ja jos ne aiheuttavat ongelmia niin pois vaan.

Onko minkä ikäinen kulkine kyseessä? Auto on pajalla tällä hetkellä ja asentajan antamien tietojen mukaan vaikka kumit ottaa pois niin jousi ei tule pysymään paikoillaan, vaatisi kuulemma erilaisen alatukivarren... >:(
Nyt: V70 D5 AWD 205hv (245hv) -10 ja S60 2.4 140hv -01
Ex: S80 2.4D -163hv -08, XC90 D5 185hv AWD -08, V70 2.4D 1165hv -06, V70 2.4 170hv -01

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: V70 takaiskareiden muutos Nivomateista tavallisiin
« Vastaus #4 : 19.06.2013, 23:41:55 »
Onko minkä ikäinen kulkine kyseessä? Auto on pajalla tällä hetkellä ja asentajan antamien tietojen mukaan vaikka kumit ottaa pois niin jousi ei tule pysymään paikoillaan, vaatisi kuulemma erilaisen alatukivarren... >:(
V70N eli -00 mallinen "pulleakylkinen" alapään kanssa ei ollut ongelmia vaan yläpään tuki on nivoissa erilainen. Iskarit oli Sachshin kaasut ja jouset Lesjöforsin vahvistetut.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa Jerkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 takaiskareiden muutos Nivomateista tavallisiin
« Vastaus #5 : 20.06.2013, 08:44:50 »
V70N eli -00 mallinen "pulleakylkinen" alapään kanssa ei ollut ongelmia vaan yläpään tuki on nivoissa erilainen. Iskarit oli Sachshin kaasut ja jouset Lesjöforsin vahvistetut.

Katsotaan ja koetaan. Oma ajokki myös pulleakylkinen facelift vm 06. Jousina myös vahvistetut Lesjöforsit...
Nyt: V70 D5 AWD 205hv (245hv) -10 ja S60 2.4 140hv -01
Ex: S80 2.4D -163hv -08, XC90 D5 185hv AWD -08, V70 2.4D 1165hv -06, V70 2.4 170hv -01

 

Elekma  Autoracing