Kulkukoira  Proturbo

S60 AWD xenoneista + nelikosta...

  • 4 Vastauksia
  • 1841 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hespex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
S60 AWD xenoneista + nelikosta...
« : 18.06.2013, 00:00:06 »
kysymyksiä.. Eli mikähän mahtaa olla kun S60 Xenon-valo (eli ne ylös-alas liikkuvat) ei toimi kuskinpaikalta katsottuna oikealla puolen? Eräs tuttu sanoi jostain piirilevyn kolvauksen irtoamisesta tms joka tuon aiheuttaa ja olisi kuulemma muutaman satasen korjauskulut. Uudet polttimot tuli ostettua eikä auta.
    Toinen kysymys kuuluu että missä tuossa sijaitsee ballastit? Xenon-johdot lähtee sinne umpion sisään ja siitä alas, pitääkö tässä purkaa puoli keulaa että saa ne vaihdeltua?
   Kolmas kysymys: mikähän on nelivetoon iskenyt kun ei pelaa, yhtäkkiä vaan rupes toimimasta, ei auta auton uudelleen käynnistäminen. Hiekalla ja missä vaan vetää vaan etusilta eikä edes yritä antaa voimaa taakse.. Onkohan Haldexin pumpussa vika, onko kokemuksia?
« Viimeksi muokattu: 18.06.2013, 00:01:56 kirjoittanut Hespex »
S60 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12747
Vs: S60 AWD xenoneista + nelikosta...
« Vastaus #1 : 18.06.2013, 07:39:15 »
Ballasti sijaitsee umpion alapinnalla, joutuu siis purkamaan aika paljon että saat vaihdettua. Puskurin kuori ekana irti että saat umpion käteen. Ballasti ei vaikuta tuohon ylös-alas liikkumiseen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Hespex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
Vs: S60 AWD xenoneista + nelikosta...
« Vastaus #2 : 18.06.2013, 11:05:58 »
Joo, kyllä se umpio liikkuu ihan ok,(ihan selvennykseksi laitoin) mutta kokeilen uusia ballastin ja katsella mihin johdot siitä menee.
S60 AWD

Poissa samuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: S60 AWD xenoneista + nelikosta...
« Vastaus #3 : 18.06.2013, 14:00:13 »
Nelivedon vikaa voisi lähteä etsimään sulakkeista, kulmavaihteesta tai Haldex kytkimestä. Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa Haldexin sulake peräkontista (katso sulakkeen numero ohjekirjasta, DEM moduli). Seuraavaksi kokeile pyörittää kardaania esim. suodatinavaimella etupyörien ollessa maassa. Kardaani ei pyöri, jos kulmavaihde on kunnossa. Kulmavaihteen rikkoutuminen pitää yleensä rutisevaa ääntä, sillä sieltä menee booriakselin holkki sileäksi. Jos kardaanin ja etuperän yhteys on kunnossa ja akseli ei pyöri vapaana, syyllinen on peräpäässä Haldex kytkimessä. Siellä yleisin vika on sähköinen esipainepumppu (kuvassa nro 3) tai painenturi (kuvassa nro 6). Sain omasta kulkineesta Haldexin toimimaan aluksi pelkällä suodattimen ja öljyjen vaihdolla, mutta loppujen lopuksi esipainepumppu pimeni ja jouduin vaihtamaan myös sen. Vikakoodeilla pääsee vähän jyvälle kannattaako ensin kokeilla vaihtaa pelkkä paineanturi, joka on pumppua edullisempi. Pumpulle voi myös kokeilla syöttää suoraan jännitettä, jolloin sen tulisi surista.

http://forums.swedespeed.com/showthread.php?147720-AOC-Haldex-and-rear-diff-fluid-change-complete
exät: 850 GLT -92, S60 2.4 -01, S60 2.4T -01, S60 2.5T AWD -03, S90 D4 AWD -17
nyxät: V70 D5 AWD -08, XC90 T8 RD PE -19

Poissa LK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • S80 2,5D -99 by Dera, sekä S60 2,5T AWD
Vs: S60 AWD xenoneista + nelikosta...
« Vastaus #4 : 20.06.2013, 09:50:17 »
Seuraavaksi kokeile pyörittää kardaania esim. suodatinavaimella etupyörien ollessa maassa. Kardaani ei pyöri, jos kulmavaihde on kunnossa. Kulmavaihteen rikkoutuminen pitää yleensä rutisevaa ääntä, sillä sieltä menee booriakselin holkki sileäksi.

Riittää kun toinen pyörä on maassa ja vaihde päällä. Eli siten että eturenkaat ei pääse pyörimään. Varmaan pyörii ihan käsinkin jos holkki mennyt.
Jos se holkki on sieltä mennyt niin se ei tarkoita että kulmavaihde olisi rikki. Pääsee tod näk pelkällä holkilla joka on 120€ +työt.

 

Futurez  Kulkukoira