Ajattelin tehä nyt tälläisen topicin kun harvase päivä tulee jotain näperreltyä. Mielipiteet ovat tervetulleita ja vinkkiä otetaan vastaan. Varmaan jotain tyhmiä tulee kyseltyäkin

Eli auto on s60 vuosimallia 2002. 2.4 140hv bensamyllyllä. Reilut 236km rullailtu ja olen auton toinen omistaja.


Autoa laskettu BC-Racingin coileilla ja vanteiksi valikoituivat hinta/ulkonäkö suhteeltaan sopivat 18" Barzetta Competizionet. Takaikkunat tummensin CFC:n 5% kalvolla, lukuun ottamatta takalasia. Sen tummensin motonetin 20% kalvolla ajatuksena että tarvittaessa näkee ulos. Siitähän ei sitten muuta tullut kuin kuplia, ryttyä ja vitutus. CFC:n kalvo ei mennyt rullalle itsekseen kuten motonetin. OK, hinnassakin on eroa. Uskallan suositella CFC:n kalvoa muillekkin, vaikka en näistä mitään tiedä. Oli vaan omaan makuun laadukkaampaa.
Kuten kuvista huomaa, noi kylkilistat on päässy harmahtamaan. Aloitin tänään niiden "kunnostuksen."
Menetelmä oli seuraava: Pesu liukkarin kanssa, 1500 hiekkapaperilla hiontaa, huuhtelu, kuivaus ja lopuksi vielä quickleenillä pyyhkiminen. sitten teippiä ja PlastiDippiä perään. Ajattelin päästä tässä helpolla, ettei tarvitse irroitella listoja, vaan teipin tai maalauskäden pettäessä saan "kuorittua" dipit pois maalipinnalta. Tämän päivän kokeilu oli ainakin onnistunut. Silloin tällöin olen kilikoleja käyttänyt ja olen loppu tulokseen oikein tyytyväinen. Huomenna sitten loput.


21.1.14 Tilannepäivitys:
Ässä on toiminut hienosti, mitä nyt mittariston näytöt temppuilee välille. Kääntää pixeleitä ja sotkee kuvaa yms. Kerran ollut korjattavana ja toisen kerran hiljattain takuuseen--> pari päivää ja alkoi taas.
Mitä muuta tehty:
- Koiranluut vaihdettu, yksi kolisi, näin parhaaksi vaihtaa kaikki kerralla.
- Ilmastoinnin täyttöhuolto, venttiili oli rikki ja kylmäaineet kadonneet. 69e ottivat Vianorilla täytöstä ja venttiilin vaihdosta.
- Raidetangon päät molemmin puolin. Toinen klonksui, joten oli taas luontevaa vaihtaa molemmat kerralla.
- Öljyt+suodatin ja tulpat vaihettu.
- Vetarien ulommat suojakumit vaihtui ehjiin ylivedettäviin.
- Alustaa veivattu, säädetty, pyöritetty, hinkattu, väännetty, käännetty jne. Nyt istuu omaan silmään täydellisessä asennossa, on hyvä ajaa eikä renkaat ota sisälokariin kiinni töyssyissä.
- Pesty ja vahattu usein, hyvillä aineilla.
Äkkiseltään muuta ei tule mieleen, paljon ei murheita ole ollut.
_________________________________________________
_________________________________________________
__
21.1.14
Sitten siihen seiskaan. Eli perus karvalakki malli, cruise joka ei toimi taitaa olla ainoa lisävaruste. Koneena B230f, jota ohjaa LH 2.2. Laatikon virkaa toimittaa M46. Ostin tän loppukesästä, oli tonnilla nettiautossa. Niin paljoa ei sentään tarvinnut köyhtyä. Mittarissa oli ostettaessa reilut 304tkm. Siihen oli jämähtänyt. 2/13 tehty jakopää, 297tkm merkattu huoltokirjaan. olen mieltänyt tän 315tkm ajetuksi mielessäni. Nyt kiinni turbon mittaristo josta pamahtaa kohta 400tkm täyteen.
Kaikennäköistä pikkuvikaa tässä oli mm. ajovaloumpio oli rikki, 5-ei kytkeytynyt, pakoputken ympärillä oleva lämpöpelti piti jumalatonta mekkalaa, ruostetta pohjassa ja muuta kivaa. Onneksi takakontista löytyi melkein toinen volvo purettuna

ja niillä osilla pärjäsi hyvinkin pitkälle. Pohjaan lätkäsin mikki liimalla n.10x10 ja 20x20 paikat, kuskinpuolen takalattiaan.
Joulukuussa tuo rupes sitten temppuilemaan, ei halunnut startata. Tämä saatiin kuntoon vaihtamalla tyhjäkäyntiventtiili, LH:n lämpötila anturi ja suutinrele(tämän virkaa toimittaa toistaiseksi hyppylanka.) Rele olikin oikukas veijari, koska olin sen jo kertaalleen todennut toimivaksi. Jälkeenpäin huomasin, että sen välittämä virta heitteli rajusti. Välillä 13v-0v. Avasin sen kuoren ja vihreänsiniseksi muuttunut piirilevy antoi osviittaa mahdollisesta viasta. Kaikki muu on nyt OK, paitsi tuo rele jonka korvikkeen tilaan huomenissa.
Keväällä toiveikkaana konttorille kokeilemaan mitä löytyy. Mahdollinen hylsy tulee todennäköisesti jostain seuraavista: Jarrut, Iskarit, Päästöt tai Alustan puslia. Ei sillä että niissä mitään vikaa olisi, epäilempä vaan.
Seuraava lista pannaan täytäntöön jos leimalta ei mitään jäätäviä yllätyksiä tule.
- Uudet tummennukset takalaseihin kuplineiden/ryttyisten tilalle.
- Pinnassa olevien ruosteiden korjaus. Tämä kyllä varmaan tapahtunee muutenkin, etteivät leviä.
- Perän tiivisteen vaihto. Merkkaa reviiriään.
- Asentoa paremmaksi, ei kuitenkaan "tontiteta" vaan korjataan toi keulinta. Pitäähän talvilintassa maavaraa olla.
- Vaihdelaatikon pesu. Ihan öljyinen ulkopuolelta, ei kuitenkaan hukkaa öljyä. Tämä pitänee tehdä ennen leimaa.
- Vaimennusmattoa sisätiloihin.
- Kannelle pitää tehä jotain. Ykkösen tulppa killissä muihin verrattuna --> kierteet päreinä? En uskaltanut koskea kun vaihdoin tulpat, ettei vaan käy niin että ei sovi takaisin.
- Oikean värinen kuskin jakkara, nyt sininen kun muut mustia.
- Peltisarja ja nokan vaihto

Äänentoisto puolta väsäilty seuraavasti:
- Rainbow CL 6.2 pro erkkasarja (en nyt taas tarkkaan muista)
- 2x Autostudion Reference 12" subeja Bassworxin laatikossa.
- Soitin joku random mikä oli ostettaessa, pitäis päivittää parempaan.
- Audiomaster konkka, jonka ostin 20e käytettynä.
- Subeille Autostudion Reference 1500.1 vahvari.
- Erkkasarjalle Clarionin joku 2x400w lankku.

Rojut on kaikki tuolla "välipohjassa" piilossa. Ja koska farkusta kyse niin tuo kuljetuskyky on aika keskeinen asia. Joten omaa innovaatiota käyttäen toteutin kipattavan subilaatikon tuonne.


Noin mahtuu komeasti S60 kesävanteetkin kyytiin.
Loppuun vielä pari kuvaa likaisesta rakkineesta

Kusilinssit


Pakko myöntää että ihmeen vähän on pinnassa hapettumaa, tässä ainoat näkyvät. Pariin kohtaan on kyllä paikkakynää laitettu.