Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 D5 2008 ,vikakoodi P250A17

  • 12 Vastauksia
  • 8895 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa dachase

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
V70 D5 2008 ,vikakoodi P250A17
« : 19.06.2013, 21:39:08 »
Moro,

AUTEL MaxiDiag Elite pukkaa seuraavaa vikakoodia:
P250A17 - Engine Oil Level Sensor Circuit, General Electrical Failures, Circuit voltage above threshold

Liekö tässä kyse siitä, että koneessa on liikaa öljyä?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 2008 ,vikakoodi P250A17
« Vastaus #1 : 19.06.2013, 22:24:55 »
Moro,

AUTEL MaxiDiag Elite pukkaa seuraavaa vikakoodia:
P250A17 - Engine Oil Level Sensor Circuit, General Electrical Failures, Circuit voltage above threshold

Liekö tässä kyse siitä, että koneessa on liikaa öljyä?

Todennäköisesti näin.
Se selviä varmasti katsomalla tikkuun, öljyä tulisi olla min - max aseteikosta ainoastaan 2/3 saan saakka

Poissa Sinpa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 ,vikakoodi P250A17
« Vastaus #2 : 11.10.2013, 17:20:12 »
Mulla antaa samaa koodia. Huollossa heinäkuussa laitettiin liikaa öljyä mutta poistin ylimääräisen ja vikakoodin nollauksella toimi ok n. kolme kuukautta. Nyt on sama vika taas. Voikohan anturissa olla jotain häikkää vai pitäisköhän vaan öljynpintaa tiputtaa puoliväliin niin ei ainakaan pitäis olla liikaa.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 2008 ,vikakoodi P250A17
« Vastaus #3 : 11.10.2013, 18:01:55 »
Mulla antaa samaa koodia. Huollossa heinäkuussa laitettiin liikaa öljyä mutta poistin ylimääräisen ja vikakoodin nollauksella toimi ok n. kolme kuukautta. Nyt on sama vika taas. Voikohan anturissa olla jotain häikkää vai pitäisköhän vaan öljynpintaa tiputtaa puoliväliin niin ei ainakaan pitäis olla liikaa.

Jos öljymäärä on lähellä tai yli tikun maximin ja herjaa liiasta öljystä vikakoodilla, niin silloin siellä todennäköisesti anturi on kunnossa, koska öljyä on liikaa.
Hiukkassuodattimen regenerointi aiheuttaa polttoaineen pääsyä öljyn joukkoon ja sitäkautta öljymäärä lisääntyy.

Poissa Sinpa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 ,vikakoodi P250A17
« Vastaus #4 : 11.10.2013, 21:38:10 »
Kiitos vastauksesta.

Kävin tarkistamassa öljyn määrän ja kyllä se aika lähellä maksimia oli. Aika paljon se on lisääntynyt koska imin sieltä n. puoli litraa pois heinäkuussa jotta sain öljymäärän 2/3 tasolle öljytikusta katsottuna. Onko noin suuri öljymäärän lisääntyminen normaalia?

Joka tapauksessa täytyy huomenna imeä liiat öljy pois ja käydä vikakoodi resetoimassa.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 ,vikakoodi P250A17
« Vastaus #5 : 11.10.2013, 21:47:04 »
Naftaahan tuo on, jos lisääntyy. Ei hjuva. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Sinpa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 ,vikakoodi P250A17
« Vastaus #6 : 11.10.2013, 22:32:28 »
Joo, kirjoitin vähän epäselvästi. Naftaahan sinne tulee mutta aika paljon.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1680
Vs: V70 D5 2008 ,vikakoodi P250A17
« Vastaus #7 : 13.10.2013, 12:04:31 »
Jos öljyt lisääntyy tuossa tahdissa, niin oliskos mahdollista, ettei ole sitä korjaavaa softaa ajettu moottorinohjaukseen?
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 2008 ,vikakoodi P250A17
« Vastaus #8 : 13.10.2013, 13:28:51 »
Jos öljyt lisääntyy tuossa tahdissa, niin oliskos mahdollista, ettei ole sitä korjaavaa softaa ajettu moottorinohjaukseen?

Mun mielestä sen ei siinä tapauksessa pitäisi vielä huudella ylärajan kohdalla liiasta öljystä, jos uusi softa on sisällä...  tosin, niitä softia tuli silloin joskus enemmän kuin yksi, joten voi olla että ihan uusinta softaa ei olekkaan.
Kannattaa siis tosiaan koittaa päivityttää softa.

Poissa Sinpa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 ,vikakoodi P250A17
« Vastaus #9 : 13.10.2013, 14:18:07 »
Täytyy selvittää toi softa-asia. Luulin että ko. päivitys oli jo tehty kun auto kävi viimeksi merkkihuollossa 2011 entisen omistajan toimesta. Lisäksi käytin auton heinäkuussa merkkihuollossa vikakoodin nollaamisessa kun öljyä oli laitettu liikaa, eikä silloin ollut mitään puhetta että softaa pitäis päivittää.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 2008 ,vikakoodi P250A17
« Vastaus #10 : 13.10.2013, 14:21:05 »
Jos ohjelmistot on päivitetty 2011, niin silloin on kyllä jo tuohon asiaan uusin ohjelmisto.

Poissa Sinpa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 ,vikakoodi P250A17
« Vastaus #11 : 13.10.2013, 14:25:45 »
Luulis olevan joo. Huomenna se selviää.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: V70 D5 2008 ,vikakoodi P250A17
« Vastaus #12 : 13.10.2013, 22:24:53 »
Omaan V70 -09 D5 käyny viimeksi merkkihuollossa 2011. Nyt kesäkuussa laittoivat huollossa moottoriin öljyä niin että oli 1-2 mm yli ylärajan, vasta nyt reilu viikko sitten antoi hälyn liiasta moottoriöljystä (n. 10 tkm huollon jälkeen ajettuna). Kävin sitten paikallisessa korjaamossa, jossa liika öljy poistettiin ja vikamuisti nollattiin.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

 

Kulkukoira  Proturbo