Moottorin vikamerkkivalo ei syttyne minkään ilmastointi-vian seurauksena.
Jos vikakoodi on jostain anturista, on mahdollisuuksia monia.
Anturi mittaa väärin,
Anturin mittaama asia on virheellinen, eli esim. jokin paineraja on ylittynyt tai alittunut.
Anturi mittaa oikein, mutta ohjausyksikölle tieto välittyy väärin, eli jonkin johto tai liitinvika tai vastaavaa
Sellaisia vikakoodeja ei yleensä olekkaan, jotka osaa kertoa jonkin osan olevan varmasti rikki, ohjausyksikkö tarkkailee niitä arvoja, joita se voi johtojen päästä mitata, eli ohjausyksikkö jossa se vikakoodi on tallnetuneena, ei pysty menemään sen anturin luo ja mittaamaan sen kuntoa

Ohjausyksikkö kertoo vikakoodilla, että jonkin sen anturin johdoista mitattu arvo ei täsmääkkään siihen, mitä sen pitäisi siinä tilanteessa olla...
Tarkempi vikakoodi pitäis olla selvillä, että voisi koittaa jotain arvata.