Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Eniten huolettomia vuosia/kilometrejä diesel Ardicin kanssa

  • 9 Vastauksia
  • 3651 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Jossain oli topicci missä etsittiin eniten kilsoja nielleitä moottoreita.

Ardic on monen mielestä melkoinen tuomiopäivän laite, joten katsotaan toisesta näkövinkkelistä.

Uutena värkki sai jonkun ilmakuplan, sen jälkeen 6 vuotta 5kk /190tkm ilman huoltoa/hoitoa/korjauksia. Automatiikka on ollut käytössä. -pätkäajoa auto on nähnyt varmasti keskiarvoa enemmän.



(Oma V70:n ("-05") Ardic on vasta nyt epäilyksen alla, j.nestevaihdon jälkeen lientä hävinnyt vähän.. Korjaamo-osastolla aiheesta oma topic. Katsotaan, joutuuko nyt laitteen uusimaan vai löytyykö vika muualta. Viimeiset 3v laite on pitänyt voimakasta metallista sirinää.)

Poissa Jonski-D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
Oma on vuosimallia -04 ja kilometrejä 256tkm. Edellinen omistaja oli toissa syksynä putsauttanut ardicin, mulla toiminut nyt puoltoista talvea ongelmitta joka päivä pari kertaa... Työmatkaa 50km/suunta joten ehtii käydä aina lämpimäksi asti.
Volvo V70 2.4D ´03
Skoda Superb Combi 1.6Tdi ´11
Projekti VW Kupla '65

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Minulla on V70D5 -02 / 180 000 km ja ardic pelaa edelleen hienosti, mitään varsinaista vikaa ei ole ollut, ainut "vika" mikä siihen on tullut koko historiansa aikana (9 vuotta vanha laite), oli turpulaattoriropelin (vai mikä lie oikealta nimeltään) irtoaminen ja sekin tapahtui just ennen varattua ardicin puhdistushuoltoa, eli huollossa ardiciin tehtiin puhdistus ja kiinnitettiin tuo ropeli ja se oli siinä. Puhdistushuolto maksoi 89€ sinisellä.

Täältä kun olen lukenut noista Ardic-ongelmista, niin pelkäsin että minunkin Ardiciin saa vaihdella osia useiden satasien edestä, mutta ei näköjään aina mene niin huonosti. Huoltomies sanoi että laitetta on käytetty oikein, siksi se on kestänyt näin hyvin, se vaan jäi epäselväksi mikä on sitä oikeaa käyttämistä...niin ja automaattikäytön asetus on poistettu jo vuosia sitten, se kuulemma on se ensimmäinen "huolto" mikä noille pitäis tehdä heti uutena, koska hyvin harva ajelee pääosin pidempiä ajoja missä Ardic kestää.

Täsmennyksenä vielä, tuohon ardiciin ei siis ole vaihdettu vielä yhtään osaa sen koko historian aikana.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2011, 12:06:18 kirjoittanut Volvo-car »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Uutena värkki sai jonkun ilmakuplan, sen jälkeen 6 vuotta 5kk /190tkm ilman huoltoa/hoitoa/korjauksia. Automatiikka on ollut käytössä. -pätkäajoa auto on nähnyt varmasti keskiarvoa enemmän.

Laite on lähtenyt kiertoon jo aikoja sitten, mutta nyt 265tkm + vähän yli 8v huoltamatta / korjaamatta vei pajalle. Palotilassa oli ilmeisesti se kuuluisa halkeama.. Luonnollisesti värkki oli automatiikalla ja muutoinkin aktiivikäytössä. Korjaus kuulemma maksoi yhden Bilian huollon verran jossain syrjäkylien nyrkkipajassa.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1095
  • www.vrcf.fi
Talouden Ardic on ollut nyt kolmatta? talvea hiljaa kun roplasin sitä eikä se sen jälkeen edes yrittänyt käyntiin. Joko se on lukossa tai sit yks karannut pinni karkas vielä uudestaan. Ei olla selvitelty kun pärjää ilmankin. (tolpat duuneissa ja himassa)

Sitä ennen toimi kuitenkin ilman mutinoita vaikka se ropelli oli häipynyt lähes kokonaan ja karstaa oli reilusti. Edellisen omistajan vaiheista ei ole tietoa, mutta huoltopapereista ei löytynyt mainintaa Ardicin korjaamisesta. (pitkä printti Volvolta)
Auto, -99, oli ajettu 157tkm kun se ostettiin ja jotain ~200tkm oli mittarissa kun viimeksi on A käynyt.

Meillä Ardic kävi aina pitkään, +50km/suunta ja frouva ohjeistettu joko olemaan käyttämättä sitä tai sitten antaa käydä kunnolla-
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • www.vrcf.fi
Meillä Artic vielä "pöhisee" autona V70-07  D Classic mittarissa 399 tkm.
Maanantaina (28.1) kävin Wetterillä kyselemässä lisälämmittimen huolto historiaa,eipä sitä papereista löytynyt.
Edellisen omistajan mukaan vain tällä on autoa lämmitetty, vaikka säteilylämmitin on varusteena.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Minulla on V70D5 -02 / 180 000 km ja ardic pelaa edelleen hienosti, mitään varsinaista vikaa ei ole ollut, ainut "vika" mikä siihen on tullut koko historiansa aikana (9 vuotta vanha laite), oli turpulaattoriropelin (vai mikä lie oikealta nimeltään) irtoaminen ja sekin tapahtui just ennen varattua ardicin puhdistushuoltoa, eli huollossa ardiciin tehtiin puhdistus ja kiinnitettiin tuo ropeli ja se oli siinä. Puhdistushuolto maksoi 89€ sinisellä.

Täältä kun olen lukenut noista Ardic-ongelmista, niin pelkäsin että minunkin Ardiciin saa vaihdella osia useiden satasien edestä, mutta ei näköjään aina mene niin huonosti. Huoltomies sanoi että laitetta on käytetty oikein, siksi se on kestänyt näin hyvin, se vaan jäi epäselväksi mikä on sitä oikeaa käyttämistä...niin ja automaattikäytön asetus on poistettu jo vuosia sitten, se kuulemma on se ensimmäinen "huolto" mikä noille pitäis tehdä heti uutena, koska hyvin harva ajelee pääosin pidempiä ajoja missä Ardic kestää.

Täsmennyksenä vielä, tuohon ardiciin ei siis ole vaihdettu vielä yhtään osaa sen koko historian aikana.

Joo, sillä ON/OFF toiminnon asentamisella on varmasti oma osansa. Toisekseen "oikea käyttö" voi tarkoittaa myös sitä, että jos lämmitin on suorakäynnistyksellä käynnistetty niin muistaa sammuttaa lämmittimen himan ennen autoa. Tuolloin se ehtii tehdä jälkituuletuksen joka varmaan vaikuttaa laitteen karstoittumiseen.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Ainkin -05 -> osaa pöhistä ja kierrättää vettä hetken vaikka sammuttaa moottorin.

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Ainkin -05 -> osaa pöhistä ja kierrättää vettä hetken vaikka sammuttaa moottorin.
Samoin mun -03

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
MUTU siis virheellinen.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

 

Carcom Oy  Elekma