Samppasport  Futurez

sytkäkoodi 1-4-4

  • 35 Vastauksia
  • 6854 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
sytkäkoodi 1-4-4
« : 25.06.2013, 19:40:39 »
kävin tossa kattomassa -93 940 B230FTtä, ajettu 440tkm, ja anto tollasta vikakoodia ja lambdapalo, ei vaikutusta koeajolenkillä mihinkään, tyhjäkäynti ok ja kaikki.. lambda valo syttynyt kerran motarilla ajaessa, ja ei ollut vastannut kaasuun, nostettu kaasu ja jatkettu matkaa ja senjälkeen ei ongelmia ilmennyt. mistähän moinen on? ja sama oli että koodin anto että nopeusanturin signaalipuuttuu, ja ollut rikki joskus eli koodi jäänyt vaan, ja ei vissiinkään sytytä lambdavaloakaan moinen?
« Viimeksi muokattu: 25.06.2013, 21:42:58 kirjoittanut retiisi69 »
V90 D4 -18
142 -70

hevonen

  • Vieras
Vs: sytkäkoodi 4-1-1
« Vastaus #1 : 25.06.2013, 21:29:57 »
Eiks tuo ole ihan ruiskun vikakoodi, kaasuläpän asennontunnistimesta? 2 navasta.

Jos nopeussignaali puuttuu, vaihtaessa tai vapaalle heittäessä kierrokset putoavat suoraan joutokäynnille, nopeustiedon ollessa kunnossa, kierrokset tippuvat hitaammin sieltä reilusta tonnista joutokäyntiin.

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: sytkäkoodi 1-4-4
« Vastaus #2 : 25.06.2013, 21:42:49 »
pahoittelen, 1-4-4 oli siis koodi......... en tiedä kun sanoi että oli pitkän aikaa että abs valo paloi ja mittari ei pelannut, ja sitten laittatti sen jossai huollossa ja sen jälkeen ei ole vikaa ilmennyt.. eli olettaisin sen olevan jäämistöä kun ihan normaalisti tuntui pelaavan ja lähti vetämään ihan niinkun kuuluukin ja kierrokset pelas ihan ilman mitään hyppimisiä mitenkään radikaalisti. :pomo:
V90 D4 -18
142 -70

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: sytkäkoodi 1-4-4
« Vastaus #3 : 25.06.2013, 22:03:21 »
Vikakoodi 1-4-4 tarkoittaa EZK:n (sytkäboxi) vikakoodia:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.msg166913#msg166913

Ja itseäni lainaten:

1-4-4*   Ei kuormitustietoa polttoaineen ohjaimelta (IMM-tieto)

Eli piuha vika tai sitten LH on rikki.  Ja tuo todellakin sytyttää moottorin vikavalon (se lambda-valo).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: sytkäkoodi 1-4-4
« Vastaus #4 : 25.06.2013, 22:09:49 »
juu kyllä tuon lukaisin, mutta tosiaan kun ei ollu mitään vaikutusta ajoon mitenkään? oli vaan kerran ihan tyhjästä tälläsen nykässyt? ja sitä ennen ja sen jälkeen toiminut täysin moitteetta.
V90 D4 -18
142 -70

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: sytkäkoodi 1-4-4
« Vastaus #5 : 25.06.2013, 22:16:14 »
juu kyllä tuon lukaisin, mutta tosiaan kun ei ollu mitään vaikutusta ajoon mitenkään? oli vaan kerran ihan tyhjästä tälläsen nykässyt? ja sitä ennen ja sen jälkeen toiminut täysin moitteetta.

Tuohon riittää se kerta pätkäisy ajossa ja koodi on muistissa.  Voi tulla uudelleen ja silloin kannattaa käydä lävitse EZK:n liitin ja LH:n liitin.

Jos vika on päällä, niin tietääkseni EZK menee "nilkuta-kotiin" moodiin, jolloin syttyä ajoitetaan vain kierroslukutiedon perusteella. Jolloin voima on kadoksissa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: sytkäkoodi 1-4-4
« Vastaus #6 : 25.06.2013, 22:29:38 »
no näin ymmärsin mitä täältä lueskelin, mutta kyllä tuo ainakin sakkokumeilla sutimaan meinaskäydä asfaltiltakin kun kenkää anto.. :) eli liekö joku hetkellinen mielenhäiriö vaan? kun kyseinen herra kuitenkin ajellut tämänkin jälkeen pitkiäkin matkoja ilman ongelmia? ja tosiaan sillä ei mitään käryä ollut koko vikakoodi systeemistä.. :buck2:
V90 D4 -18
142 -70

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: sytkäkoodi 1-4-4
« Vastaus #7 : 26.06.2013, 21:47:21 »
ja tosiaan onkohan keillään kokeumsta tuosta "nilkuta kotiin" modista.. että putoaako ne tehot ihan minimiin vai kuinka?
V90 D4 -18
142 -70

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: sytkäkoodi 1-4-4
« Vastaus #8 : 26.06.2013, 22:39:40 »
ja tosiaan onkohan keillään kokeumsta tuosta "nilkuta kotiin" modista.. että putoaako ne tehot ihan minimiin vai kuinka?

IMMun piuha irti, jolloin olet muutoin "nilkuta himaan" moodissa raskaassa mallissa. Sopat tulee vain kierrosten mukaan jne... 

Toisin sanoen pirun paksulla ja syttyennakot jotain kiinteää. Ei siedä kaasun painamista nopeasti mutta pääsee ajamaan.  Tuolloin kuormatieto LH->EZK väliltä katoaa ja kipuna laitetaan kiinteän kartan mukaan ja todella konservatiivisesti.

Jos pelkästään EZK lakkaa saamasta kuormatietoa (IMMu-tieto), niin kipunan ajoitus tulee pelkästään kierrosluvun mukaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: sytkäkoodi 1-4-4
« Vastaus #9 : 26.06.2013, 23:03:02 »
mutta kyseisessä tapauksessa ei varmaan sellainen päällä ollut kun kaasuun vastas ihan napakasti ja ei ajossa mitään ongelmaa.. mutta vahvasti näyttä että kyseisen autonkäyn hakemassakotiin, ja jos kyseistävikaa ilmenee uudelleen, niin onko vika yleensä boksissa vai sitten immussa jos piuhat lasketaan poks? vai liittyykö imm mitenkäänedes kokovikaan vaikka onkin mainittu koodin selityksessä? :idiot2:
V90 D4 -18
142 -70

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: sytkäkoodi 1-4-4
« Vastaus #10 : 27.06.2013, 00:06:48 »
onko vika yleensä boksissa vai sitten immussa jos piuhat lasketaan poks? vai liittyykö imm mitenkäänedes kokovikaan vaikka onkin mainittu koodin selityksessä? :idiot2:

Piuhat ensin ja vasta sitten boxit...  Eli piuhat!    :hello:

Viallinen IMMu antaa vikakoodin myös LH:lle (pinni 2 diagnostiikka pistokkeessa).

Eli homma menee näin:

IMMu antaa LH:lle tiedon ilman määrästä, joka koneeseen menee. Tämä määrää koko LH:n antaman perus-soppamäärän koneelle. Sitä korjataan lämpöanturin tiedolla (kylmärikastus). Jos tietyt aikarajat ovat täynnä, korjaa tuota myös lambda-anturin tieto.

Ja siitä sitten lähetetään EZK:lle tieto ilmamäärästä-> koneen kuormatieto.

EZK säätää syttyä sitten kierrosluvun ja kuormatiedon mukaan. Lämpötilakin tuo EZK:lle oman mausteensa.
Ja jotta homma ei olisi niin yksinkertaista, niin EZK antaa LH:lle kierroslukutiedon ja nakutustiedon.  :o

Mutta tämä on LH/EZK-yhdistelmän perussetti, millä kaikki toimii tappiin asti.  :hg:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: sytkäkoodi 1-4-4
« Vastaus #11 : 27.06.2013, 22:06:23 »
no huh.. kyl osaa mennä vaikeaksi.. :D no mutta eiköhän tossa kaupat synny ja oteta riski että boksi on sitte mahdollisesti sökö tai sitten ollut vain hetkellinen häiriö.. muuten niin unelma kunnossa ja loistavalla pidolla ollut kulkine.. :) ja tosiaan kun ei muuta koodia ollut kun tuo yksi.. ei ainakaan antanut muita kuin yhden :) mitenkäs kun siinä startti pyöri hieman ehkä laiskan oloisesti ja semmoinen laiska starttaus oli muutenkin, mutta selvis että auto ollut kyseisellä herralla noin 5v. ja kyseinen akku oli jo silloin autossa, että voiskohan johtua siitä?
V90 D4 -18
142 -70

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: sytkäkoodi 1-4-4
« Vastaus #12 : 27.06.2013, 22:51:20 »
mitenkäs kun siinä startti pyöri hieman ehkä laiskan oloisesti ja semmoinen laiska starttaus oli muutenkin, mutta selvis että auto ollut kyseisellä herralla noin 5v. ja kyseinen akku oli jo silloin autossa, että voiskohan johtua siitä?

Laiskaan starttaukseen voi olla syynä myös tämä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22195.0



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: sytkäkoodi 1-4-4
« Vastaus #13 : 27.06.2013, 23:09:36 »
no se selvinneen sitten.. helpoiten alottaa uudesta akusta kun kerta alkaa havittelemaan aika eläke ikää pikkuhiljaa.. :) kiitos kuitenkin näistä.. taas kerran viisaampi  :pomo:
V90 D4 -18
142 -70

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: sytkäkoodi 1-4-4
« Vastaus #14 : 28.06.2013, 22:38:22 »
okei, eli nyt auto haettu uuteen kotiin, ja nollasin kaikki vikakoodit siinä toivossa että hetkellinen vika ollut.. noh, abs valo syttyy melkein aina kun töyssyyn ajaa, eli jokin liitin löysällä ilmeisesti, varmaankin takaanta kun mittaristokin pomppaa samalla.. no mutta se on pieni vika tähän oikeaan vikaan.. Eli läksin myyjän pihasta koodit nollattuna, ajoin rauhassa hetken matkaa, tuli suora, ja polkasin kaasun lattiaan ja kokeilin että mitähän tämä nyt sitten oikeesti antaa tehoa yms, no vetoa riitti nätisti 4500rpm asti, kunnes ihan kaikki mittarit putoaa nolliin, kaikki veto pois, kunnes vauhti oli noin 20kmh, ja kaikki on kun mitään ei olisikaan paitsi lambda valo palaa? ja kyseisen tapahtuneen jälkeen kulkee ilman ongelmia koko laitos?
V90 D4 -18
142 -70

 

Autoracing  KL-varaosat