Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo ja venäläinen menovesi

  • 385 Vastauksia
  • 131167 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #105 : 06.05.2014, 21:24:42 »
Pääsääntösesti kaikki tutut ja kaverit ajelee venäjän aineella...itekkin kohta pari vuotta käyny tankkaamas eikä aineesta johtuvia ongelmia oo ollu. Kuitenkin vähintään kerran viikkoon tulee käytyä tankkaamas "tyhjästä" täyteen.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #106 : 07.05.2014, 07:44:18 »
Ei ongelmia. Useampi vuosi ajeltu. Mielestäni hajukin on vähentynyt muutaman vuoden takaisesta.
S60 2,4D ja V60

Poissa -linttamummo-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #107 : 09.05.2014, 14:54:42 »
Kannattaa vaan suoraan laittaa 92 bensaa. Kahdella tutulla mennyt venäjän 95 ja 98 bensalla tulppia usein paskaksi, mutta 92 ei ongelmia.
S40 2.0t classic -03

Poissa kersti91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Lappeenranta
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #108 : 10.05.2014, 21:46:17 »
Eihän näitä tulppien ja katalysaattorien mönjääntymisiä ole ollu moniin vuosiin, mutta kyllähän tuolla saa kuulla kerran-kaksi vuoteen, että mennyt tankki tyhjennykseen ja bensalinjojen putsaus. Se on se riski jonka ottaa kun vero- ja tullivapaata tavaraa lähtee hakemaan. Jokainen päättää itse missä tankkaa ja mitä tankkaa. Rättijärven Tat-Neftin toiset käskee kiertämään ja kaukaa ja toisilla ei ole koskaan ollut ongelmia, itse en tähän väittelyyn lähde mukaan mutta tankkaan muualla. Tunnettuja asemia Shell, Neste, Lukoil, paikallisista suurimpia VTK ja PTK ynnä muut.

Venäläisiä bensalaatuja:
- AI-80 - Ladan tankkiin, jälkikäynti...
- AI-92 - toimii hyvin ahtamattomissa, huom. ahdetut ja korkeaviritteiset
- EURO 95 (tai AI-95)
- EURO 98 - ei saatavilla kaikkialla ja yllättävän kallista rajan pinnassa
- DT - diztoplivo, diesel

- EKTO 95 - Lukoil, parempaa ysivitosta
- EKTO 98 - Lukoil, parempaa ysikasia
- EKTO DT - Lukoil, parempaa dieseliä vrt. Neste Pro Diesel

- Shell V-Power - oktaanilukua en muista, eri kuin suomalainen V-Power, jonka arvot eivät eroa 98E5 juurikaan
- Shell V-Power Racing - ???
Alla se toinen ruotsalainen...

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #109 : 11.07.2014, 00:36:14 »
Loman aikana tuli kokeiltua erikoisempiakin juttuja, mm. kaksi kertaa kävin Värtsilässä tankkaamassa päiväsaikaan, tänään olin rajalla n. klo 15.

Nyt taas muistan miksi kannattaa olla liikkeellä silloin kun nämä ymmärtämättömät ja/tai tahallaan jarruttavat ovat kotonaan nukkumassa.

Ei tuolla mitään ihmeellistä ryysistä ollut mutta suomalaiset omalla toiminnallaan saivat tänäänkin Venäjän tullin aivan tukkoon.
Ajetaan passintarkastukseen, siitä kävellään suoraan autoluukulle eikä kiinnosta pätkääkään mitä takana tapahtuu.
Päinvastoin, hienoa kun auton papereiden näyttämisen jälkeen pääsee ajamaan paalupaikalle...

Kun ihan asiallisesti sanoo että jos siirtäisit autoa passin näyttämisen jälkeen joko mulkoillaan kuin sonni keinosiementäjää ja aloitetaan se minä-olen-käynyt-täällä-kolmekymmentä-vuotta-ja-tiedän-miten-täällä-toimitaan tai sitten pyöritellään silmiä ja sanotaan ettei tiedä miten täällä pitää tehdä, ei uskalla siirtää...

Ja venäläiset tullimiehet (ja naiset) nauravat ihan avoimesti miten tsuhnat kaaressa kusevat toistensa lahkeille...

Yöllä tuolla tuntuu olevan ihan eri ihmisryhmä liikkeellä, homma toimii ja autetaan siinä missä pystyy että kaikki pääsisivät liukkaasti liikkumaan.

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #110 : 11.07.2014, 08:54:02 »
No ei se venäläinen kyllä silti ihan samaa ole. Se rikkikin siellä omalta osaltaan edesauttaa polttoainejärjestelmän osien kulumista, vanhemmissa vehkeissä kuten d24 ei varmastikaan mitään merkitystä mutta uudemmilta commonrailivehkeiltä syö varmasti käyttöikää pois, pienistä epäpuhtauksista puhumattakaan...
Eihän Suomessakaan ole ollu rikitöntä bensaa vielä hirveän kauaa. Oliskohan joskus 10v sitten tullu ja toimihan nuo commonrailit, suoraruiskubensamoottorit yms. ennen rikitöntä aikaakin. Ite kävisin Venäjällä tankkaamassa jos asuisin rajanpinnassa, mutta ei lyö oikein leiville lähteä Suomen länsirajalta Venäjälle tankkaamaan varsinkaan 142:sta Volvoa, kun hädin tuskin tankillisella käy mutkaa siellä  :D

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #111 : 05.08.2014, 20:54:33 »
Kesälomareissu tuli heitettyä allekirjoituksen V70 ja kilometrejä tuli senverran että meni täys tankillinen venäläistä 98okt ja täys tankillinen suomalaista 98okt...pääsi siis vähän vertailemaan onko niissä aineissa merkittäviä eroja. Auton vedoissa ei huomannu perstuntumalla mitään eroa. Kumpaankin tankilliseen tuli suunnilleen 40 kilsaa taajama-ajoa, loput matkaa. Kulutus venäläisellä ekan n.300 kilsan jälkeen 9.7...sit tuli motaria ja ~130km/h nosti kulutuksen 10.2. Tankkasin suomalaista ku ajotietokone näytti et pääsis enää 30km. Tällä tankillisella ei motaria ajettu ja loppukulutuslukema oli 9.7 litraa/100km. Tällä tankillisella ajoin 15 kilsaa vielä sen päälle ku ajotietokone näytti viivoja. Ajetussa kilometrimäärässä ei ollu ku noin 50 kilsan ero suomalaisen hyväks, mut se onkin ymmärrettävää ku ei tuota motaria enää sattunu takastullessa.

Elikkäs ainut merkittävä ero näiden kahden tankillisen välillä on se, että venäläinen tankillinen maksoi ~0,83€/litra ja suomalainen 1,70€/litra  :2funny:
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #112 : 17.08.2014, 17:06:38 »
Onko kenelläkään kokemusta miten 92 pelaa kaasari vinokoneessa?
Käynyt mielessä kun tuo 95 maksaa jo 38.90 ruplaa...  >:(

Lähinnä hirvittää se että tuleeko hirveä jälkikäynti...


Wanha '74 Escortti pelaa ainakin hyvin 92:lla.  :D

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #113 : 17.08.2014, 17:08:23 »
En mä nyt sanois, et se 81 senttiä on hirveesti litralta 95:sta? Verrataan vaikka Suomen hintoihin. :idiot2:

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #114 : 17.08.2014, 17:14:10 »
En mä nyt sanois, et se 81 senttiä on hirveesti litralta 95:sta? Verrataan vaikka Suomen hintoihin. :idiot2:

Eihän sitä kalliksi voi sanoa, mutta aina pitää vähän vinoilla  ;)

Lähinnä käyttökokemukset kiinnostaisi, mutta kokeilemallahan se selviää jos ei muuten.

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #115 : 18.08.2014, 13:40:33 »
No ei se venäläinen kyllä silti ihan samaa ole. Se rikkikin siellä omalta osaltaan edesauttaa polttoainejärjestelmän osien kulumista, vanhemmissa vehkeissä kuten d24 ei varmastikaan mitään merkitystä mutta uudemmilta commonrailivehkeiltä syö varmasti käyttöikää pois, pienistä epäpuhtauksista puhumattakaan...

Ja se pakkaskestävyys. Parina talvena oon kokeillu -20 asteista Lukoilin löpöä valuttaa kannusta läpinäkyvään lasiastiaan ja aivan saatanan sameeta ja paksua tököttiä oli. Melkeen kuin aseöljyä, mikään ihme jos eberi ei tykkää... Ja sikälimikäli kun huhut siitä että kesä/välikausilöpöä jatketaan bensalla/petrolilla/jollakin tammikuuhun asti pitävät paikkansa, ei se ole edes mitenkään hyvin voitelevaa niillä sekoitussuhteilla.

Mutta eipä siinä, tankkaan silti.

Mistäs olet kuullut että rikki kuluttaisi? Rikki on polttoaineessa nimenomaan voiteleva aine jos polttoainejärjestelmän kohdalta katsotaan, sen poistamisen jälkeen on pitänyt lisätä dieseliin voiteluaineita. Rikin poiston aikoihin vanhemmat dieselmiehet pelkäsi että rivipumput alkaa kulua nopsaan ilman rikkiä, mutta en oikein usko että on kauheaa merkitystä, kun korvaava aine on kuitenkin polttoaineeseen laitettu ja voitelevuus määritellään kyllä EN590 standardissa jonka mukaista löpöä Suomessa myydään.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa skatt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #116 : 18.08.2014, 14:21:01 »
Minun 740 B200E, tuntuu kulkevan 0.5-1 litraa vähemmällä ja paremmin Venäläisellä.

92 tai 95 oktaanista yleensä tankkaan
Volvot: 740 B200E ja 740 D24Tic

Poissa silli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #117 : 13.09.2014, 11:06:39 »
hyvin on toiminut kaikki autot tolla venäjän bensalla.
oli tossa taannoin emännällä 626 takaveto mazda missä huomas selvän parannuksen kulussa kun tankkas ei etanolilitkua...
myös pyörissä ollaan sillon tällön käytetty venäjän bensaa.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #118 : 13.09.2014, 11:47:00 »
Onko kenelläkään kokemusta miten 92 pelaa kaasari vinokoneessa?
Käynyt mielessä kun tuo 95 maksaa jo 38.90 ruplaa...  >:(

Lähinnä hirvittää se että tuleeko hirveä jälkikäynti...


Wanha '74 Escortti pelaa ainakin hyvin 92:lla.  :D

Amazonissa (B20) ei toimi ysivitonenkaan. Puristussuhde noin 10,5. Muuten toimii todella hyvin, mutta jumalaton jälkikäynti. Vaihdoin jo pykälää kylmemmät tulpatkin, ja sytytystä säätänyt myöhäsemmälle, mutta ei vaikutusta. Josko tuota ysikasia sitten seuraavaksi.

Onneks oli vähän porukkaa todistamassa tullijonossa, kun jälkikäynti ravisteli öljykorkin huitsin svidduun  :2funny:

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #119 : 13.09.2014, 13:32:53 »
Amazonissa (B20) ei toimi ysivitonenkaan. Puristussuhde noin 10,5. Muuten toimii todella hyvin, mutta jumalaton jälkikäynti. Vaihdoin jo pykälää kylmemmät tulpatkin, ja sytytystä säätänyt myöhäsemmälle, mutta ei vaikutusta. Josko tuota ysikasia sitten seuraavaksi.

Onneks oli vähän porukkaa todistamassa tullijonossa, kun jälkikäynti ravisteli öljykorkin huitsin svidduun  :2funny:

Missäs tankkaat?

Väittäisin, että noissa bensoissa on eroa Venäjälläkin. Omasta mielestä oma Volvo veti paremmin Lukoilin 98:lla (Vaalimaalta) kuin VKT:n 98:lla (Svetosta).

Nyt en oo tuota ysikasia tankannut kun hinta on Svetossa aikas suolainen (tiedän kyllä mitä Suomessakin maksaa ) verrattuna ysivitoseen.


940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

 

Carcom Oy  Elekma