RallyBaron  Samppasport

940 turbo vetoakseli poikki!!

  • 7 Vastauksia
  • 7884 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
940 turbo vetoakseli poikki!!
« : 01.07.2013, 17:38:31 »
Hei. Ajattelin tässä kysellä fiksummalta, että kuinka saan katkenneen vetarin pätkän pois tuolta taka-akselin sisältä. Irrotin siis kuskinpuolen vetoakselin kun meni poikki mutta se vetoakselin tynkä on kiinni siellä "spooreissa". Täytyykö irroittaa koko taka-akseli ym vai onko tohon olemassa jotain vippas konsteja kuinka sen palan sais sieltä pois? vuosimalli on 91 ja perässä taitaapi olla lukko mallia kemppi. Toinen puoli kyllä vetää ihan normaalisti mutta kannattaako noi vaihtaa kummatkin vetarit samaan aikaan?

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo vetoakseli poikki!!
« Vastaus #1 : 01.07.2013, 17:57:30 »
Hyvällä tuurilla se vetarin pätkä on samalla kempattu siihen rattaaseen kiinni kun perä hitsattu. Mutta avaa perästä kansi ja katso sieltä kautta.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 507
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo vetoakseli poikki!!
« Vastaus #2 : 01.07.2013, 18:50:31 »
Jossei oo hitsattu niin joko toinenkii vetari pois ja pitkällä tangolla toiselta puolelta lyö pois tai sitte murikka ulos ja sitte pöydällä vasaroi sen irti
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1581
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 940 turbo vetoakseli poikki!!
« Vastaus #3 : 01.07.2013, 19:31:40 »
Ei muuta kuin perästä koppa auki niin pääset naputtelemaan vetarin jämän pois ellei sitä ole hitsaamalla muurattu täysin umpeen.


965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 507
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo vetoakseli poikki!!
« Vastaus #4 : 02.07.2013, 07:21:06 »
Ei muuta kuin perästä koppa auki niin pääset naputtelemaan vetarin jämän pois ellei sitä ole hitsaamalla muurattu täysin umpeen.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Meikäläinenhä jakelee täällä taas ohjeita iha miten sattuu, jotekii hukkasin ristitapin mielestä eile vastatessa  :idiot2:
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D

Poissa Jonsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo vetoakseli poikki!!
« Vastaus #5 : 02.07.2013, 17:06:47 »
Juu hitsattu on umpeen tuo kuvan mukanen reikä näköjään ettei ainakaan vasaroimalla onnistu irrottaminen..

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: 940 turbo vetoakseli poikki!!
« Vastaus #6 : 02.07.2013, 17:48:17 »
Kannattanee hommata kokonaan uusi akseli, jossa ehjä tasauspyörästö ja unohtaa nuo kemppilukot katupeleissä. (Saattaa säästää jopa vaivaa)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: 940 turbo vetoakseli poikki!!
« Vastaus #7 : 03.07.2013, 08:57:21 »
Niin ja rahaa. Monasti sitten käy niin että yksi kaunis kerta kun rasitus on riittävän aikaa kohdistunut koko autoon , alkaa paikkoja brakaamaan sieltä täältä kardaanista laatikkoon päin. Unohtamatta tuennan osia.

Turbobricksiltä löytyy paljon tarinaa juurikin aiheesta . ;)  Heillä kun ei myöskään ole käytössä juuri muuta kuin hitsilukkoja. :idiot2:
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

 

Futurez  Kulkukoira