Niin elikkäs kyseisen automallin kanssa sellainen ongelma että turbo on aivan lopussa. Autolla on ajettu n.380k km. Jaksaa nostaa ahtoja n. 0,3 - 0,4 bar enää (siis ennen ollut se 0,6-0,8 bar). Ja isoimmalla vaihteella menee liian rikkaalle kun ei jaksa ahtaa tarpeeksi ilmaa?! Tai näin ammatti ihminen on sanonut. Uskaltaako turbon vaihtaa ehjään (esim t18 tai t19) ilman että automaatti alkaa hajoilemaan. Tarkoituksena olisi että samalla voisi hakea sen muutaman kympin lisää tehoja.
Automaatti on todettu volvolla joksikin oudoksi malliksi mitä edes volvo ei tunnistanut. Ulkopuolisesti vaihdelaatikko oli normaalia isompi ja jopa vetoakselit oli halkasijaltaan isompia (ei löytynyt volvon omilta varaosalistoilta sopivia laakereita jotka olisi sopinut vetoakseliin

!). Sen tiedän että autoon ei ole koskaan vaihdettu vaihdelaatikkoa tms. Tomaattiin on vaihdettu öljyt ainakin 5 kertaa auton olemassa olon aikana.
Eli uskaltaako turbon vaihtaa ilman että osia alkaa paukkumaan?