Itselläni eka Volvo kyseessä ja malli on 965 vm.1993. Yllätti tuo umpioiden toteutus. Yhdessä umpiossa on siis ilm.H4 -polttimot(pitkä/lyhyt), sumuvalo H3 sekä ilm.vielä H3 "lisäpitkä" vai olenko ihan väärin ymmärtänyt? Kestääkö toteutus(ja johdotus) miten paljon suurempia polttimoita? Jos haluaa lisätä tehoa pitkiin, niin onko paras keino hankkia tehokkaampi H3:n lisäpitkiin? Hyllystä löytyy 100/80W Osram H4:t. Kestääkö heijastipinnat tehotuikkuja?
Suoraan tehokkaammat polttimot eivät muuta tee kuin kuumentavat johtoja/liitoksia (vanha auto).
Omaan 945:een (samat umpiot kuin vanhakeulaisessa 960:ssä) releytin umpiot. Eli auton alkuperäiset valojen piuhat kytkevät releet, jotka saavat akulta virran paksuilla johdoilla ja tinatuilla liittimillä. Releiltä menee paksut johdot suoraan umpioille.
Umpiot kirkastuivat kerrasta ja kunnolla, kantamaa tuli reilusti lisää. Itsellä ihan perus 55/60w H4 ja oliko 65w "lisäpitkä" (eli oliko nyt se H3). mikan -nimimerkillä oli joskus täällä ihan mitattua faktaa, kuinka pitkälle hyväkuntoiset releytetyt 940:n valot kantaa, mutta se tieto taisi hävitä bittiavaruuteen kun topickeja siivottiin.
Umpiot on tosiaan "kolmelamppuset" (H4 + lisäpitkä + sumari). Jotkut ovat laittaneet "lisäpitkiin" xenonit. Siitä tosin ei minulla ole kokemusta.