Elekma  Autoracing

400-sarjan hankinta

  • 23 Vastauksia
  • 18440 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Puavo

  • Tekninen konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1513
  • Mafia Connections
400-sarjan hankinta
« : 05.11.2010, 21:56:14 »
Kaikki 400-sarjan hankintaa ja arvoa koskevat kysymykset tänne.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2010, 02:52:53 kirjoittanut (Miksu) »
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Paikalla Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8559
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: 400-sarjan hankinta
« Vastaus #1 : 15.11.2010, 08:43:47 »
Huomioitavia juttuja on että takakaaret ruostuu ja takaovien alahelmat.
Koeajolla tarkkaile auton käytöstä 2000rpm kohdalla jos nykii niin ei ole välttämättä kuin väärät tulpat. Jos tyhjäkäynti heittelee voi olla enemmänkin vikaa mutta vain hapettumaa eli välttämättä ei kannata jättää tämän takia ostamatta mutta en suosittele... 2000€ 400-sarjan volvosta on paljon mutta sillärahalla auton on oltava jo aika hyväkuntoinen. Suositeltavia moottorivaihtoehtoja on 2.0 sillä saa saman tehon kuin turbosta ilman turbo huolia... turbosta saa tietenkin sitten vaivalla enemmän mutta sitten siinä pilaakin jo hyvän auton omilla rävellyksillä...

Lisäksi 400-sarja on niin aliarvostettu että 500€ voi saada todellisen löydön.
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2145
Vs: 400-sarjan hankinta
« Vastaus #2 : 05.12.2010, 18:00:34 »
Omat 400:satkut ovat kaikki maksaneet alle 500e ja ovat kyllä olleet ihan hyviä autoja, vaikka eivät olleet hinnalla pilattuja. Tyhjäkäynti saattaa johtua myös hajonneista aktiivihiilipöntön letkuista ja juuri nuo kyseiset letkut ovat myös tuosta omasta 460 turbosta aika happamassa kunnossa, minkä johdosta siinäkin tuo käynti seilaa vähän. Ruosteetonta 400:satasta ei kyllä tuolla rahalla saa ja kyllä tuollaisen turbomallinkin uskaltaa ostaa halvemmankin, koska eipä tuossa omassakaan ole sen enempää mitään huolia ollut kuin tuossa 2.0 koneisessakaan. Tuo 2.0 koneinen maksoi vaan 200e ja on todella hyvässä kunnossa ikäisekseen ja löytyy ABS jarrut/luistonesto.
Yksilöitähän ne nämänkin ovat että kyllä niitä maanantai kappaleitakin löytyy tuohon hintaluokkaan, mutta yhtä lailla se 1000e autokin voi olla täysi susi.

Poissa rauski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: 400-sarjan hankinta
« Vastaus #3 : 03.04.2011, 14:29:21 »
itse ostin 460 turbon 450€.. ei ollu mikää maailman fiksuin ostos.. katsastuksessa käytin niin vika lista oli tämän näköinen:
-kaikki jarrulevyt uusiks+jarrupalat
-2 jousta poikki
-taka jarruputket
-etu jousilautaset
-takapönttö
-alatukivarren laakeri
-toinen sumuvalo puuttu
-reikä helmassa

toki osa syyllinen olen itse kun ostin tämän auton.. mutta nyt on kaikki osat uusittu ja katsastettu.. yksi 400srj auto pelastettu paalilta :D

Terveisiä Kotkan Autohallille oli tosi "hyvä kuntonen ja pikkuvikoja"

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2145
Vs: 400-sarjan hankinta
« Vastaus #4 : 03.04.2011, 15:22:50 »
Itse ostin tuon oman 460 turbon yksityiseltä ja vähemmän siinäkin vikoja oli :D

Oli ostettaessa uudella kytkimellä ja jarruputket on uusittu edestä taakse.. :)

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 670
  • #lihavatpojat
Vs: 400-sarjan hankinta
« Vastaus #5 : 03.04.2011, 15:46:42 »

-alatukivarren laakeri

mikä tää on?
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2145
Vs: 400-sarjan hankinta
« Vastaus #6 : 03.04.2011, 17:50:57 »
mikä tää on?
Ettei kyse olisi pallonivelestä..

Poissa Lasse S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: 400-sarjan hankinta
« Vastaus #7 : 03.04.2011, 19:08:42 »
mikä tää on?
Alatukivarsien kumipuslia se meinaa. Katsastusmiehet taitaa kirjoittaa että laakeri

Poissa Lasse S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: 400-sarjan hankinta
« Vastaus #8 : 03.04.2011, 19:11:44 »
itse ostin 460 turbon 450€.. ei ollu mikää maailman fiksuin ostos.. katsastuksessa käytin niin vika lista oli tämän näköinen:
-kaikki jarrulevyt uusiks+jarrupalat
-2 jousta poikki
-taka jarruputket
-etu jousilautaset
-takapönttö
-alatukivarren laakeri
-toinen sumuvalo puuttu
-reikä helmassa

toki osa syyllinen olen itse kun ostin tämän auton.. mutta nyt on kaikki osat uusittu ja katsastettu.. yksi 400srj auto pelastettu paalilta :D
Terveisiä Kotkan Autohallille oli tosi "hyvä kuntonen ja pikkuvikoja"
Kaikki ne on samanlaisia pommeja. Ne pitää ostaa vaan sillä mielellä että jos haluaa ajaa ja pitää autoo niin se on laitettava kuntoon.


Poissa Huce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • Tosimiehet ajaa dieselillä!
Vs: 400-sarjan hankinta
« Vastaus #9 : 02.05.2011, 17:29:04 »
Harkinnassa olisi 440 1.8 '94, mutta kannattaako näihin rellukoneisiin sekaantua ollenkaan?? Ajettu autolla on alle 250tkm.
Volvojan on ja on ollu, kaikki vaan sillä *tanan saksalaiskoneella :D

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2145
Vs: 400-sarjan hankinta
« Vastaus #10 : 02.05.2011, 17:44:05 »
Näissä kaikissahan 400:satkuissa on rellukoneet, jopa se 2.0 on rellu eikä volvo vaikka jotkut väittävätkin ::)

Jos löytää toimivan yksilön niin kyllähän näilläkin ajaa 8)

Poissa Lasse S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: 400-sarjan hankinta
« Vastaus #11 : 02.05.2011, 19:22:31 »
Jos löytää toimivan yksilön niin kyllähän näilläkin ajaa 8)
Ja ihan mielellään.

Poissa Huce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • Tosimiehet ajaa dieselillä!
Vs: 400-sarjan hankinta
« Vastaus #12 : 02.05.2011, 22:02:52 »
Näissä kaikissahan 400:satkuissa on rellukoneet, jopa se 2.0 on rellu eikä volvo vaikka jotkut väittävätkin ::)

Jos löytää toimivan yksilön niin kyllähän näilläkin ajaa 8)

Mjaa, tämä oli mulle uutta tietoa. Olen aina elänyt siinä uskossa, että 2.0 on Volvon mylly, kun ei ikinä ole etuvetoisiin tullu hirveästi tutustuttua :o

Edit: olen siis karttanut 1.8 turhaan, vai onko siinä jotain muuta paskaa verrattuna 2.0? Millanen kulutus?
« Viimeksi muokattu: 02.05.2011, 22:12:11 kirjoittanut Huce »
Volvojan on ja on ollu, kaikki vaan sillä *tanan saksalaiskoneella :D

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2145
Vs: 400-sarjan hankinta
« Vastaus #13 : 02.05.2011, 23:57:42 »
Se 2.0 kuluttaa suurin piirtein saman mitä tuollainen 1.8 yksipisteruisku ja on tehokkaampikin, että 
jos löytyy ehjä ja toimiva 2.0 koneinen niin itse ottaisin sen mielummin.. ;)

Eli kulutus on 2.0 koneisessa suunnilleen 7 pintaan matka-ajossa ja kaupungissa sitten vähän enemmän..

Niin ja tuo 2.0 kone on 4 pisteruisku ja 1.8 on ainut yksipisteruisku....loput on sitten noita 1.6 ja 1.7 litraisia 4 pisteruiskuja tai kaasuttimella.

Poissa Huce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • Tosimiehet ajaa dieselillä!
Vs: 400-sarjan hankinta
« Vastaus #14 : 03.05.2011, 00:50:12 »
Okei, kiittää ja kumartaa. Huonolta näyttää nuo 2.0 markkinat tuossa muutaman satasen hintaluokassa. Saa nyt nähä, mikä kottero se loppujen lopuksi tiesä pihalle löytää, kunhan joku, että saa kesällä ajuVolvon remonttiin.
Volvojan on ja on ollu, kaikki vaan sillä *tanan saksalaiskoneella :D

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy