RallyBaron  Samppasport

Volvo V50 2.0D - kierrokset hirtti maksimiin ja moottori hajosi

  • 24 Vastauksia
  • 25727 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gain

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Tuolta kannattaa kattella:

http://www.varaosahaku.fi

Yks 2.0D näyttäs olevan Fusti Oy:llä...

Kiitos. Siellä tosiaan näyttäisi olevan yksi 2.0D -moottori, mutta ajettu lähes 240 000 km eli ehkä se on kohta samanlainen kuin tämä nykyinen. Kilometrimäärä on kuitenkin jo valmiiksi runsas.

Jos löytyisi vaikka vähän alle 100 000 km ajettu, niin olisi tilanteeseen sopivampi.

Joku olisi varmaan sitä mieltä, että paaliin vaan auto, mutta aihio on mielestäni ihan hyvä. Varusteitakin on kattoluukusta alustasarjaan ja maalipinta on hyvin säilynyt, joten jos vaikka vaihtomoottorilla saisi vielä hiukan elinaikaa autolle.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Jos löytyisi vaikka vähän alle 100 000 km ajettu, niin olisi tilanteeseen sopivampi.

Tuurilla Suomesta saattaa löytyä mutta kuten tuolla aiemmin joku sanoikin niin Ruottista luulis olevan paremmat mahdollisuudet... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa gain

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Tässä hieman päivitystä tilanteeseen.

Mekaanikko oli saanut sen verran selville, ettei kone kuitenkaan ole leikannut kiinni. Moottori siis saattaa olla ehjä ja ehkä myös turbo.

Polttoaineen syötöstä löytyi kuitenkin ongelmia eli moottori ei saa polttoainetta ja neljä jotakin osaa pitää hankkia, joiden hinta on noin 400 euroa kappale.

Mitä lie olivatkaan?

Lisäksi autosta löytyi aivan tukkeutunut ilmansuodatin, jota ei ole mahdollisesti vaihdettu koskaan.

Auto on minulla ollut 100 000 km:n matkan verran ja nyt on mittarissa 260 000 km. Täytyy ihmetellä, ettei huollossa ole tuota vaihdettu, vai pitääkö se erikseen pyytää?

Lisäksi selvisi, että keväällä tehdyssä öljynvaihdossa on laitettu autoon liian paljon öljyä. Tällä hetkellä kustannusarvio remontista on noin 2000 €.

Voiko muuten tukkeutunut ilmansuodatin laskea tehoja?

Näkivät koneelta myös sen, että autoon on asennettu ohjelma. Oli kuulemma kone herjannut ohjelmistoversiosta. Ei kuitenkaan uskonut lastutuksella olevan vaikutusta nykyiseen tilanteeseen.


Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Mitä lie olivatkaan?

Täytyy ihmetellä, ettei huollossa ole tuota vaihdettu, vai pitääkö se erikseen pyytää?

Voiko muuten tukkeutunut ilmansuodatin laskea tehoja?

Suuttimet?

Jos huollot tehty huolto-ohjelman mukaan niin ei tarvitse erikseen pyytää.

Voi koska koneen ilmansaanti vaikeutuu...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175

Lisäksi selvisi, että keväällä tehdyssä öljynvaihdossa on laitettu autoon liian paljon öljyä. Tällä hetkellä kustannusarvio remontista on noin 2000 €.


Itselläni oli autossa aikanaan sellainen vika, että öljyn määrä lisääntyi koneeseen itsestään (ei tietenkään ollut öljyä, vaan polttoainetta). Syyksi selvisi tuolloin suutinvika, eli ilmeisesti suutin vuoti väärästä kohtaa polttoainetta, joka aiheutti lievää käyntihäiriötä (moottorin nytkyttämistä tyhjäkäynnillä ja sinista pakokaasua) ja sen johdosta polttoainetta päätyi öljyjen sekaan jopa litra. Suutintestissä tuota vikaa ei havaittu, mutta kun jollakin kameralla katselivat männän päälisiä, niin huomasivat, että yksi suutin vuotaa ainetta männän päälle. Suuttimet vaihdettiin ja ongelma poistui.

Vika-analyysin kerronta ei välttämättä mennyt prikulleen oikein, mutta jotenkin tuollain minulle asiaa selittivät. Itse ei tietämys ihan noin pitkälle piisaa.

Eli ei välttämättä ole öljyä liikaa laitettu huollossa, vaan seassa saattaa olla dieseliä.
Volvo V60 B5 awd vm. 2021 / ex. Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa gain

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Suuttimet?

Jos huollot tehty huolto-ohjelman mukaan niin ei tarvitse erikseen pyytää.

Voi koska koneen ilmansaanti vaikeutuu...

Joo, suuttimista oli nähdäkseni kysymys. Aika kalliita ovat uutena. Toivottavasti niillä korjaantuu...

Poissa gain

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Itselläni oli autossa aikanaan sellainen vika, että öljyn määrä lisääntyi koneeseen itsestään (ei tietenkään ollut öljyä, vaan polttoainetta). Syyksi selvisi tuolloin suutinvika, eli ilmeisesti suutin vuoti väärästä kohtaa polttoainetta, joka aiheutti lievää käyntihäiriötä (moottorin nytkyttämistä tyhjäkäynnillä ja sinista pakokaasua) ja sen johdosta polttoainetta päätyi öljyjen sekaan jopa litra. Suutintestissä tuota vikaa ei havaittu, mutta kun jollakin kameralla katselivat männän päälisiä, niin huomasivat, että yksi suutin vuotaa ainetta männän päälle. Suuttimet vaihdettiin ja ongelma poistui.

Vika-analyysin kerronta ei välttämättä mennyt prikulleen oikein, mutta jotenkin tuollain minulle asiaa selittivät. Itse ei tietämys ihan noin pitkälle piisaa.

Eli ei välttämättä ole öljyä liikaa laitettu huollossa, vaan seassa saattaa olla dieseliä.

Sehän on hyvä kuulla, että suuttimien vaihto auttoi. Muistatko, oliko kallis remontti kyseinen toimenpide? Kieltämättä autossani on ollut lievästi samankaltaisia oireita, mitä itsekin kuvailit eli juuri öljymäärän "lisääntyminen".

Kävin toukokuussa katsastamassa auton huomautuksetta, mutta katsastusmies avasi konepellin ja totesi, että polttoaineputkessa näkyy ilmakuplia. Sanoi, että kannattaisi tutkia, mikä sen aiheuttaa.

Voisikohan suutin tai suuttimet olla syynä tähänkin?

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
Sehän on hyvä kuulla, että suuttimien vaihto auttoi. Muistatko, oliko kallis remontti kyseinen toimenpide? Kieltämättä autossani on ollut lievästi samankaltaisia oireita, mitä itsekin kuvailit eli juuri öljymäärän "lisääntyminen".

Kävin toukokuussa katsastamassa auton huomautuksetta, mutta katsastusmies avasi konepellin ja totesi, että polttoaineputkessa näkyy ilmakuplia. Sanoi, että kannattaisi tutkia, mikä sen aiheuttaa.

Voisikohan suutin tai suuttimet olla syynä tähänkin?

En muista remontin hintaa kun suurimman osan maksoi auton myynyt liike. Lisäksi samalla uusittiin lisälämmittimen sisuskalut. Itse maksoin 500e ja olisko liike maksanut lähes 2000e.

Mulle antoivat ensiksi vika-analyysiksi tukkeutuneen hiukkassuodattimen, joka kuulemma voi johtaa nesteiden lisääntymisen öljyn sekaan. Mutta peruivat analyysin kun kerroin, ettei autossa ole koskaan ollutkaan hiukkasuodatinta  ;D

Noihin ilmakupliin en kyllä osaa kantaa ottaa.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2013, 11:52:36 kirjoittanut Xahhy »
Volvo V60 B5 awd vm. 2021 / ex. Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Tämä meni sitten näköjään myyntiin...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa gain

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Joo, näin on. En viitsinyt lähteä korjausprojektiin, kun uuden auton hankinta on muutenkin ollut ajankohtainen.

Hyvä peli siitä vielä tulee seuraavalle, kunhan vähän fiksailee.

 

KL-varaosat  Race.fi