KL-varaosat  Race.fi

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 334150 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeiset S/V70:set
« Vastaus #120 : 18.08.2011, 11:51:11 »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Viimeiset S/V70:set
« Vastaus #121 : 18.08.2011, 12:06:51 »
Imu.

1999 mallissa ainakin säätää pakonokkaa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Viimeiset S/V70:set
« Vastaus #122 : 18.08.2011, 12:44:41 »
Imu.
1999 mallissa ainakin säätää pakonokkaa.
Jos ei muisti petä niin molemmat oikeassa. Vapareissa taisi olla imu ja turboissa pakopuoli mitä säädetään :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeiset S/V70:set
« Vastaus #123 : 18.08.2011, 12:51:53 »
Jos ei muisti petä niin molemmat oikeassa. Vapareissa taisi olla imu ja turboissa pakopuoli mitä säädetään :)

Tarkennuksena tosiaan että näinhän se on.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Viimeiset S/V70:set
« Vastaus #124 : 18.08.2011, 12:52:43 »
Niin taitaakin olla.  B5254T2 ja B5254T2-R moottoreissa on VVT molemmissa nokissa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine

Poissa Ron_Jermy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeiset S/V70:set
« Vastaus #125 : 18.08.2011, 22:03:59 »
Kävin ajamassa autoa. Tyhjäkäynnissä oli pientä aaltoilua ja moottori nykäisi silloin tällöin kun alkoi kiihdyttämään. Myyjän mukaan kovemmilla pakkasilla tyhjäkäynnin kanssa ongelmia kylmänä, sammuillut muutaman kerran, lämpimänä toimii. Autona siis S70 jossa sähköinen kaasuläppä ja muuttuva venttiilinajoitus. Pystyykö sitä kaasuläppäkoteloa purkamaan/puhdistamaan? vai onko vain uusittava

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeiset S/V70:set
« Vastaus #126 : 18.08.2011, 22:40:07 »
Varaudu uusintaan.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeiset S/V70:set
« Vastaus #127 : 18.08.2011, 23:35:42 »
ja jos on marangelli vaimikäseoli niin hinta muistaakseni 600€..

Poissa Ron_Jermy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeiset S/V70:set
« Vastaus #128 : 18.08.2011, 23:55:29 »
ja jos on marangelli vaimikäseoli niin hinta muistaakseni 600€..

Melko halpaa  8)

Poissa Ron_Jermy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeiset S/V70:set
« Vastaus #129 : 19.08.2011, 11:51:59 »
Nonii voiko yhteenvetona vetää, että magneti marellin kaasuläppäkotelo ei kestä? Muuten uudempi alkuvuosien kone ihan ok?

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeiset S/V70:set
« Vastaus #130 : 19.08.2011, 16:10:29 »
Jep. Ennemmin tai myöhemmin se Magneti Marellin kaasuläppäkotelo (ETM) antautuu. Muutoinhan kone on ihan ok. Menee myös hieman pienemmällä polttoaineen kulutuksella kuin edelliset mallit joissa oli vielä läppäkotelolla vain "perinteinen" potentiometri. Tuolloin tuli muistaakseni muutoksia myös moottorin sisuskaluihin. Oisko ollut kevyemmät männät jne.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Ron_Jermy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimeiset S/V70:set
« Vastaus #131 : 19.08.2011, 16:48:29 »
Hieman aihetta sivuten tuli mieleen, että miten tuo VVT toimii? Säätyykö pelkästään kierrosten mukaan?öljynpaineella?sähköisesti?keskipako? Ja toimiiko säätö muos uudemmassa 2.5T moottorissa samanlailla? jossa oli imu- ja pakopuoli säädettävä

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #132 : 21.08.2011, 14:56:31 »
Sähköinen solenoidiventtiili ohjaa öljynpainetta tarpeen mukaan pyörälle. Toimintaperiaate lienee sama moottorityypistä/valmistajasta riippumatta.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #133 : 04.09.2011, 13:27:11 »
Just matkalla katsomaan v70 dieseliä, 3500€, manuaali 414tkm. Löytyy nettiautosta, mutta ei nyt ole linkkiä kun puhelimella netissä. Kysymys kuuluu, mitä katsoa autosta läpi? Mihin erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #134 : 05.09.2011, 21:22:47 »
No ainakin, että jakohihna, pumpunhihna ja vesipumppu on vaihdettu ajallaan. Se on äkkiä kallis pieti kun ne itse joudut uusituttamaan. Alipainepumppua kannattaa kans vähän kuulostella.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo