Tämän vuoden puolella tarkoitus vaihtaa emännän kasipätkä V70 dieseliin, nuo volvon dieselit kun eivät ole niin tuttuja niin kertokaahan mitä hyviä ja huonoja puolia noissa on. Pääasiassa kateltu -->2000 mallista automaattilootalla olevaa volvoa jolla olisi ajettu max. 350 000km.
thukka nimimerkillä on tuollanen myynnissä edullisesti, ota pikaista yhteyytä häneen jos oot tuollasta ostamassa.
Ite hankin -99 manuaalin, ja ed. auto oli juurikin 850, bensavehje ja manuaali. Voin sen puolesta suositella vaihtoa täysin että mulla ainakin tippui polltoainekulut puoleen.
Tuollanen tdi-kone on ihan kiva moottori, ottaen huomioon auton ja etenkin moottorin iän. Sen verti tutkisin ainakin että jakopää on laitettu ja että sen on tehnyt joku virallinen korjaamo eikä ed. omistaja ite tallissa. Kampuran hihnapyörän momentti on älyttömän iso, ja sitä ei ilman oikeita työkaluja tarvi haaveilla kiristävänsä.
Korjaamon omistaja varoitteli jo etukäteen että ainaki noissa eka mallin 70-korisissa tuppaa jarrusatulasta männät ruostumaan, eikä tainnu ihan väärässä ollakaan. itellä oli kolmesta kulmasta jumissa.
Alatukivarsia ja vetareiden ulompia niveliä joutuu vissiin uusimaan toisinaan, eivät taida kuitenkaan mahottoman kalliita olla.
Takalasin pyyhkijät tuppaa jumittamaan, ja sitten kun ne jumittaa niin sieltä hajoaa sellanen muovinen (?) hammasratas. EI taida sekään kovin kallis olla en tosin ole joutunut uusimaan. Ite herkistelly takalasinpyyhkijän sekä nykyisestä että siitä edeltävästä autosta.
Joku muu osaa kertoa lisää, mulla kokemuksia tuosta dieselistä vasta neljän tuhannen kilsan verran.