Juu, tosiaan ei poliisi kauheammin suomessa ainakaan tien päällä syynää, oma raaseri joutunut 4 kertaa poliisin syyniin, josta 3 kertaa pellin alla oli aivan muuta kun otteessa lukenut 1,4 rellukone. Ekalla kerralla asvalttiin jäi kymmeniä metrejä kumisladia hiekkatieltä poistuttaessa (tuo suoritus ei ole mitenkään 1,4 rellukoneella mahdollinen) ja poliisi kyseli vaan että "oletkos pakoputken vaihtanut", sanoin että "joo, laitoin sinne tehoputken, siksi se on vähän äänekäs" ja sain kirjallisen huomautuksen "kiihdytti hiekkatiellä tarpeettomasti takavetoista ajoneuvoa" ja kaverien kanssa hyvät naurut.
Toisella kertaa oli serkkupoika kyydissä ja hän kävi tummaihoisille uhoamassa ihan sanaharkkaa vaan, kun meidän kaveria uhkasivat puukolla, ja sitten he soittivat poliisin joka pysäytti meidätm ja paikallinen vanha koulututtu poliisi kysyi "oon kuullu että sulla olis pellin alla joku 2,5L 16v kone" ja vastasin: "eeeei oo, 1,4 ja tehoputki siellä vaan on, siks se on vähän äänekäs", johon poliisisetä vastasi (hän itsekin autoharrastaja) "joo, mut kato että käyt katsastaa sen kans" (ja niinhän minä tein)

Kolmannella kertaa 0-70km/h hoitui muutamassa sekunnissa, sillonkin tuli vaan ylinopeussakot vaikka pellin alla taas jotain muuta kun otteessa, eivät edes vaivautuneet kysymään mitään.

Neljännellä kertaa tultiin 136km/h 100 alueella, ja ilmoittivat että olivat saaneet lähes kahden markan lukemia tutkaan (joka ei sekään toteudu 1,4 koneella vaikka olis alamäki ja kilometrien suora), ja naureskelivat vaan "TURBO" tekstiä takaluukussa, eivätkä taineet ymmärtää että tämä "kahden markan" lukema tuli noin 500m aikana saavutettua risteyksestä maantielle lähdettäessä. Tuostakin vaan ylinopeussakot eikä mitään ihmetelty, tosin otteeseen oli merkitty "99kW, 2,5L ja ahtopaine 0,2bar".

Tässä muutama tositapahtuma siis viritetyllä "laittomalla" autolla.
Norjassa kuulemma olisi eri syyni tällaiseen, KUULEMMA katsovat testerillä ihan liikenteessä YLEISESTIKIN onko auto lastuviritetty jne...
Mutta auton olemuksesta ja käyttäjän liikennekäyttäytymisestähän tuollainen on pitkälti kiinni. Herkemmin se '82 deksi tehoputkella ja ämpärin kokoisella konepellistä sojottavalla itseasennetulla ahtimella revittelemässä parkkiksella jää haaviin, kun 2006 mallinen SLK55AMG jossa virityspajan asentama kompressor kit ja näyttää siistiltä kun sika pienenä eikä edes katsastusmies ymmärtänyt että tuo ei sinne kuulu vaikka moottorin päällä sojottaa selvä teksti "KLEMANN KOMPRESSOR" eikä otteessa ole mitään ahdetun merkintää, eikä TraFi:n tiedoissakaan.
http://www.oakridgeauto.com/gallery/SLK551.jpgEli kuten USU totesi, se että leimasta menee läpi ei tee autosta laillista. Omakin on 99kW otteessa ja dynossa tuli vähän eri lukemia, enkä vaivautunut "kuristamaan" konetta leimalle mentäessä.