Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 T5 automaatti -01 - Liikkeelle lähtiessä nykäisee ja "paukauttaa"

  • 10 Vastauksia
  • 10543 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa qla_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi.
Eli tuli tuossa keskiviikkona autoliikkeestä ostettua vm -01 V70 T5-koneella. Eilen ilmeni seuraavanlainen ongelma. Liikkeelle lähtiessä, kun vaihde on ollut P-asennossa, auto nykäisee hieman, ja kuuluu eräänlainen "paukahdus". Muuten toimii vaihteisto hienosti, vaihtaessa ei mitään, eikä myöskään kun pysähdyt, ja pidät vaihteen kokoaika D-asennossa. P:ltä kun laitat pakille, tätä ei ilmene, mutta jälleen kun laittaa D:lle, samainen ongelma toistuu.

Autolla on ajettu 205 000km. Ensimmäisen kerran vaihteistoöljyt on vaihdettu 96 563km kohdalla. Sen jälkeen 150 135 ja 192 632km.

Varmasti muilla ollut samaisia ongelmia, joten kertokaapa mitä lähtisi tekemään. Öljyjä varmaan turha vaihtaa, koska niillä ajettu vasta n. 15 000km.
V70 T5 -01

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Kokeiles hitaalla nopeudella "pumpata" kaasua. Kolahtaako?
Jos kolahtaa, niin vetarin pultti on auki.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Voiskos ollut edellisellä omistajalla asian kanssa myös ongelmia kun katsoo loppupään epäilyttävän tiheitä (epätoivoisia...) öljynvaihtovälejä. Soita edelliselle omistajalle ja kysy, ei hän kuitenkaan korvausvastuuseen joudu, liike joutuu! Edelliseltä omistajalta saa yleensä hyvää tietoa ja ehkä jopa diagnoosi tähän.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Lapatossu^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Suositeltu vaihtoväli on 60 tkm raskaassa käytössä. Ei kyllä omasta mielestä mitenkään epäilyttävän lyhyitä välejä.

Sitä vetarin pulttia kannattaa vähän koittaa kiristää. Tuppaa näissä löystymään. Omasta S60:stä pieneni samantapaiset paukaukset juuri tuolla operaatiolla.

Jaro

  • Vieras
mulla -05 t5 teki kolauksen,ei voi sanoa että paukahti.olin justiin ostanut biliasta sen.menin marisemaan asiasta ja ottivat sisään auton.oli ollu kuivat vetarien sisäpään boorit.rasvaus oli korjaustoimenpide,äänet kyllä lähti sen myötä.joskus kuuluu erittäin pieni klomps,mutta klompsahdelkoot.

Poissa qla_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi.
Kokeiles hitaalla nopeudella "pumpata" kaasua. Kolahtaako?
Jos kolahtaa, niin vetarin pultti on auki.

Kokeilin tänään, ja ei kylläkään ilmene "ongelmaa" kaasua pumpatessa. Ei siis ilmene mitenkään ajonaikana, vain ja ainoastaan, kun vaihdetta käytetty P-asennolla, ja jälleen kun laittaa D:n tupaan. Ei joka kerta tee tuota, ehkä joka toisella tai joka kolmannella. Mutta pakkohan se on mennä valittamaan, eipä tuo normaalia ole. Samalla voikin vinkua että korjaavat apparin puolen etuvilkun, välillä ei saa kosketusta. Heiluttelin ja painoin liitintä, niin hetken aikaa toimi.

Minkäslainen takuu muuten yleensä käytetyllä autolla on liikkeestä ostettuna? Tähän asti suosinut vain yksityisiä, joten vähän uutta ja ihmeellistä itselleni tämä.
V70 T5 -01

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5563
  • Volvo V70

Minkäslainen takuu muuten yleensä käytetyllä autolla on liikkeestä ostettuna? Tähän asti suosinut vain yksityisiä, joten vähän uutta ja ihmeellistä itselleni tämä.


Tuossa juttua netin maailmasta:

http://olotila.yle.fi/koti/kulutus/auton-osto-kaytetty-auto-liikkeesta-vai-yksityiselta
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Työkaverilla oli aivan vastaavanlaiset oireet, autona taisi olla -02 V70 2,4T.
Vika oli laatikon venttiilikoneistossa.
Koko koneisto maksoi uutena noin tonnin, korjauksen jälkeen laatikko toimi hienosti...

Vaikka auto olisi liikkeestä ostettu, ei siinä ole mitään "takuuta" ellei sellaista ole erikseen sovittu.
Myyjällä on virhevastuu myymäänsä tuotetta kohtaan. Virhevastuu ei kata normaalia kulumaa, eli jos jonkin osan odotettu elinikä saavutetaan ja se hajoaa, myyjä ei ole vastuussa.
Ilmeisesti moottorin ja laatikon kohdalla on oletettu kestoikä 200 000km, näin ainakin kuluttajansuojan sivuilla sanotaan ja näin kerrottiin myös puhelimessa sieltä...

Eli, myyjä voi ottaa osaa korjauskustannuksiin, mutta tuskin maksaa koko korjausta.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Ja eneenkuin tekee mitään radikaaleja vetoja, niin vois vaihdelatikon softan päivittää. Ei ole mikään kallis operaatio.


Mikäs sulla on tyhjäkäynnin kierrosluku? Itsellä ei bensakonetta ole enään, mutta muistelisin että oli ~800rpm


Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Mulla oli juurikin napapultti löysällä. Uus pultti ja liimaa.

Klaksahdus kuului kun päästi ryömimään (d tai r). Valitsinta liikutellessa ei ääniä.

Minusta ihan ymmärrettävää että laatikkoöljyjä tiheään vaihdellaan. Öljynvaihdon taajuuden vaikutuksesta laatikon ikään on niiin paljon juttua ja urbaanilegendaa liikkeellä. laatikkoöljynvaihdot on oivaa pisnestä huolloille. 350eur sinisellä..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa qla_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi.
Mikäs sulla on tyhjäkäynnin kierrosluku? Itsellä ei bensakonetta ole enään, mutta muistelisin että oli ~800rpm

Tyhjäkäynnillä kierrokset on ~750rpm.

Minusta ihan ymmärrettävää että laatikkoöljyjä tiheään vaihdellaan. Öljynvaihdon taajuuden vaikutuksesta laatikon ikään on niiin paljon juttua ja urbaanilegendaa liikkeellä. laatikkoöljynvaihdot on oivaa pisnestä huolloille. 350eur sinisellä..

Joo itsellä tekee vähän samanlailla, että kun odottaa hetken vaihteen vaihdon jälkeen, ja nostaa jalan jarrulta ja lähtee ryömimällä liikkeelle, niin silloin tuntuu tekevän sen useimmiten. "Oikealla" ajoituksella ei tee, eli siis kun kutakuinkin samanaikaisesti painaa kaasua, kun vaihteen on saanut päälle.
V70 T5 -01

 

Carcom Oy  Elekma